............................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη
__________________________________________________________________________________________________________________
... * Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
__________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας - ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ «ΤΑ ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ»

ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Από την Κυριακή 1 Οκτωβρίου αρχίζουν ξανά οι ξεναγήσεις στη νέα Περιοδική Έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος» που εγκαινιάστηκε τον Μάιο 2017.
Η ξενάγηση αρχίζει στις 12.00 , είναι διάρκειας 1 ώρας και γίνεται από γεωλόγους εθελοντές.
Τα ορυκτά αποτελούν μέρος της ζωής του ανθρώπου. Βρίσκονται παντού γύρω μας, στο φαγητό που τρώμε, στο σπίτι που ζούμε, όταν μετακινούμαστε, όταν επικοινωνούμε μεταξύ μας…
Χωρίς αυτά δεν ζούμε…
Γνωρίζετε ότι,
Δεν θα υπήρχε πόσιμο νερό χωρίς το φιλτράρισμα μέσω ορυκτών;
Στην παρασκευή του χαρτιού χρησιμοποιείται ανθρακικό ασβέστιο, τάλκης, καολίνης, διοξείδιο του τιτανίου;
Ένα κινητό τηλέφωνο περιέχει περίπου 25 μέταλλα, μεταξύ των οποίων χρυσός, άργυρος, χαλκός νικέλιο και σπάνιες γαίες;
Η κυριότερη πηγή εσόδων για την ανάδειξη της Αθηναϊκής Δημοκρατίας υπήρξαν τα μεταλλεία του Λαυρίου, τα «αργυρεία» όπως χαρακτηριστικά ονομάζονται από τους αρχαίους συγγραφείς εξαιτίας του άφθονου αργύρου που έβγαινε απ’ αυτά;
Αυτά και πολλά άλλα θα έχετε την ευκαιρία να μάθετε από την Έκθεση και ειδικά μέσα από την ξενάγηση.
Η Έκθεση αυτή, μαζί με σχετικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Ημερίδες
συνιστούν το Πρόγραμμα «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος»,που δημιούργησε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας με αποστολή την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για την φύση και το περιβάλλον, καθώς και τη διαχείριση των φυσικών πόρων που τη συντηρούν.
Ξεναγήσεις Κυριακής // Ημερομηνίες :
Οκτώβριος 1, 8, 15, 22 (Κυριακή 29 δεν θα γίνει ξενάγηση),
Νοέμβριος 5, 12, 19, 26,
Δεκέμβριος : 3, 10 , 17 (δεν θα γίνουν 24 και 31)

Αριθμός ατόμων για την ξενάγηση : 20
Δεν γίνονται κρατήσεις θέσεων.
Η Έκθεση, που βρίσκεται στον 1ο Όροφο του Κέντρου ΓΑΙΑ,
θα διαρκέσει μέχρι τον Μάιο 2018 και μπορείτε να την επισκεφθείτε τις παρακάτω ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη – Παρασκευή 9.30 – 14.30
Σάββατο – Κυριακή 10.00 – 15.00
Ενημερωθείτε για την Περιοδική Έκθεση «Τα Ορυκτά και ο Άνθρωπος» εδώ:

Φωτό: Αλέξανδρος Καραίσκος

____________
http://www.gnhm.gr/the-museum/

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ): 'Εκκληση για τη 10χρονη Νεφέλη που πάσχει από σάρκωμα

Έκκληση για τη συγκέντρωση χρημάτων για την μικρή Νεφέλη
18/09/2017

Στο αίτημα των γονιών ενός 10χρονου κοριτσιού που δίνει μάχη για τη ζωή του ανταποκρίθηκε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, απευθύνοντας έκκληση για τη συγκέντρωση χρημάτων προκειμένου η μικρή Νεφέλη να μεταβεί σε εξειδικευμένο κέντρο στο εξωτερικό για θεραπεία.
Η Νεφέλη διεγνώσθη τον Ιούλιο, με εκτεταμένο σάρκωμα Ewing στη διάφυση της δεξιάς κνήμης και κάνει χημειοθεραπεία στο ΚΕΘ του Νοσοκομείου Αγία Σοφία. Σύμφωνα με το θεραπευτικό Πρωτόκολλο AEWS003.1 χρήζει ριζικής χειρουργικής αφαίρεσης του όγκου και πρέπει να χειρουργηθεί την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.
Για τον σκοπό αυτό και σύμφωνα με την κρίση των Θεραπόντων Ιατρών έχει προγραμματισθεί η μετάβασή της σε εξειδικευμένο Κέντρο του εξωτερικού με αποδεδειγμένη εμπειρία, στο RIZZOLI ORTOPEDICO ISTITUTO, στη Μπολόνια της Ιταλίας
«Είναι άκρως επείγον για την επιβίωση της κόρης μου να τηρηθούν τα χρονικά όρια του θεραπευτικού πρωτοκόλλου και να χειρουργηθεί στο ανωτέρω εξειδικευμένο Κέντρο, το οποίο κατά τους θεράποντες, θα προσδώσει τη βέλτιστη επιστημονικά διαθέσιμη χειρουργική αντιμετώπιση που απαιτείται στο πρόβλημα υγείας της. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ όλους να βοηθήσουν στην έγκαιρη συγκέντρωση των χρημάτων που απαιτούνται για να μπορέσουμε να είμαστε στο ανωτέρω Κέντρο την προγραμματισμένη ημερομηνία στις 27.9.2017, προκειμένου να χειρουργηθεί η κόρη μας. Σας ευχαριστούμε ολόψυχα όλους εκ των προτέρων και βασιζόμαστε πλέον στην αλληλεγγύη και τη βοήθεια των συνανθρώπων μας», επισημαίνει η μητέρα του παιδιού Βενετία Κρόμπα.
Σημειώνεται ότι έχει ανοίξει σελίδα στο Facebook με το όνομα της Νεφέλης.

Ο λογαριασμός του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, θα παραμείνει ενεργός μέχρι την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου.

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
182/5 4501 606
IBAN: GR68 0110 1820 0000 1825 4501 606
SWIFT / BIC: ETHNGRAA
Όνομα δικαιούχου: ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ

Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Μπόχα... αρωματικών υδρογονανθράκων

 (*)
Τα παραπάνω επισημαίνει μιλώντας στην «Εφ.Συν.» ο Αριστείδης Τσατσάκης, καθηγητής Τοξικολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιστημονικής Ενωσης Τοξικολογικών Εταιρειών (EUROTOX) καθώς και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Τοξικολογίας.
Για τις επιπτώσεις στον άνθρωπο ο καθηγητής Τοξικολογίας αναφέρει ότι ανεξάρτητα από το είδος του μαζούτ του πλοίου, το οποίο χρήζει αναλύσεως, 10% της οργανικής σύστασής του είναι αρωματικοί υδρογονάνθρακες, οι οποίοι εξατμίζονται εύκολα λόγω των θερμοκρασιών και μπορούν να εισέλθουν στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω του δέρματος ή της εισπνοής ή από την κατανάλωση μολυσμένων ψαριών.

Εξειδικευμένη ανάλυση


O Αριστείδης Τσατσάκης, καθηγητής Τοξικολογίας | 
Τονίζει, δε, ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες με την ηλιακή ακτινοβολία φωτοδιασπώνται και γίνονται πιο τοξικοί και καρκινογόνοι. Οι επιπτώσεις στην υγεία από μακροχρόνια ή χρόνια έκθεση στους υδρογονάνθρακες περιλαμβάνουν τη μειωμένη ανοσολογική λειτουργία, τον καταρράκτη, τη βλάβη στα νεφρά και στο ήπαρ (π.χ. ίκτερο), προβλήματα αναπνοής, συμπτώματα που μοιάζουν με άσθμα και ανωμαλίες της λειτουργίας των πνευμόνων.
«Θα διαρκέσει πολύ η φυσική ή τεχνική διαδικασία διάχυσης και διάλυσης των ουσιών ώστε τα επίπεδα της μόλυνσης να είναι κάτω από τα επικίνδυνα και ανεκτά όρια για να αποδοθούν οι παραλίες σε χρήση», λέει ο καθηγητής, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι ναι μεν η σύσταση της μη επαφής με τη μόλυνση είναι σωστή, όμως η υπερβολή γύρω από τις επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία μέσω της στιγμιαίας επαφής είναι λάθος γιατί η απορρόφηση είναι μικρή.
Επιπλέον απαραίτητο είναι, τονίζει, να γίνουν εξειδικευμένες εξετάσεις που αφορούν τις πιο επικίνδυνες ουσίες που περιέχει το μαζούτ. Χρειάζεται δηλαδή ανάλυση του είδους πετρελαίου σε ρυπαντές όπως το άζωτο, το θείο και το οξυγόνο, οξέα, εστέρες, κετόνες, φαινόλες και μέταλλα όπως ο σίδηρος, το νικέλιο, ο χαλκός, το χρώμιο και το βανάδιο, για να δοθούν περαιτέρω οδηγίες προς τους ανθρώπους.
Οσον αφορά τα αντανακλαστικά της πολιτείας στη βύθιση του δεξαμενόπλοιου, ο Αριστείδης Τσατσάκης εξηγεί ότι «δεν έγινε άμεσα η εφαρμογή του διεθνούς πρωτοκόλλου ενεργειών όπως ορίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, ούτε και εφαρμόστηκε ο κανονισμός για τη θαλάσσια ρύπανση σε περιοχή της Μεσογείου που αναφέρεται στη Συνθήκη της Βαρκελώνης (Συνθήκη για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων περιοχών της Μεσογείου) ή τη Συνθήκη MARPOL (Διεθνής Συνθήκη για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία) ή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσας».
Οι καιρικές συνθήκες, προσθέτει, «ευνόησαν τη ανεμπόδιστη μεταφορά της πετρελαιοκηλίδας σε τέσσερις ημέρες, με νοτιοανατολική κατεύθυνση, ρυπαίνοντας τις ακτές της Γλυφάδας, και σήμερα απειλεί την περιοχή της Βούλας σε απόσταση 8-10 μίλια από την περιοχή του ατυχήματος». Η γεωμορφολογία και η κατεύθυνση ρευμάτων της θάλασσας και του αέρα, υποστηρίζει, «ευνοούν τη ρύπανση όλων των ακτών της παραθαλάσσιας νότιας Αττικής μέχρι το Σούνιο».
Από την άλλη, το ότι είναι κοντά στις ακτές βοηθά στην εφαρμογή της έρευνας, στις μετρήσεις και στην απορρύπανση: «Χρειάζονται εκτεταμένες έρευνες για την καταγραφή των άμεσων και των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων από το ναυάγιο καθώς και τον περιορισμό των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας, με βάση την ισχύουσα ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία και τους κανονισμούς».

Επαρκής εμπειρία

Σύμφωνα με τον καθηγητή, 50.000 τόνοι πετρελαιοειδών διαρρέουν στη θάλασσα παγκοσμίως ετησίως και στη θαλάσσια περιοχή της Ευρώπης περίπου 20.000 τόνοι. «Επομένως υπάρχει επαρκής εμπειρία», λέει. Αναγκαία για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η δημιουργία ερευνητικού πρωτοκόλλου με κρατική δαπάνη για την παρακολούθηση με επιτόπιες μελέτες της πορείας της ρύπανσης.
«Τα συμπεράσματα και οι μετρήσεις καθοδηγούν άμεσα τη λήψη κατάλληλων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς, την πορεία της ρύπανσης των ακτών, τις επιπτώσεις στην αλιεία και τη βιοαποικοδόμηση της ρύπανσης με τεχνητά μέσα το ταχύτερο δυνατό». Κρίσιμη, τέλος, χαρακτηρίζει τη χρήση βιολογικών μεθόδων καθαρισμού και όχι χημικών λόγω της χρήσης των ακτών για κολύμβηση και αλιεία.
_____________

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017

Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά - Κηφισιάς

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ή ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Μηχανή ατμήλατου σιδηροδρόμου στον Πειραιά

Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.
Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.
Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ' Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ' αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.
Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - Σ.Α.Π. Α.Ε.
Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.
Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ' ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ' όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».
Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίουτου 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια(Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.
Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. «Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς:
- Έκαμες την διαθήκην σου;
- Όχι.
- Εξωμολογήθης τουλάχιστον;
- Ούτε.
- Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.»
Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο:

- Ένα δια το Φάληρον πρώτης.
- Μετ' επιστροφής;
- Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός...

Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).

Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλοο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική».
Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών - Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.
Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς).
Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 - 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.

_______________

Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017

Αφιέρωμα ταινιών που έχουν διακριθεί με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες» στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Βουλή Τηλεόραση- Επικοινωνία




ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Αφιέρωμα ταινιών που έχουν διακριθεί με το Βραβείο της Βουλής
των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες» 
~~~~~~
13-17 Σεπτεμβρίου 2017
Αίθουσες Σταύρος Τορνές & Τζον Κασσαβέτης
Είσοδος ελεύθερη

Ταινίες που προκάλεσαν αίσθηση και τις θυμόμαστε για καιρό. Ταινίες που προάγουν οικουμενικές αξίες, ευαισθητοποιούν και αναδεικνύουν προβληματισμούς, αποκαλύπτοντας την απέραντη ομορφιά αλλά και την τραγικότητα της ανθρώπινης φύσης. Θα τις ξαναδούμε με χαρά στο αφιέρωμα «Αριστουργήματα των τελευταίων χρόνων», που πραγματοποιείται από την Τετάρτη 13 έως την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017 στις αίθουσες Σταύρος Τορνές και Τζον Κασσαβέτης του ΦΚΘ (Αποθήκη 1, Λιμάνι). Πρόκειται για ταινίες που διακρίθηκαν με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 2005 μέχρι σήμερα. 

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν 11 ταινίες μυθοπλασίας και 2 ταινίες τεκμηρίωσης. Η επίσημη έναρξη θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017 στις20:30 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές με την προβολή της ταινίας Τσότσι του Γκάβιν Χουντ, της πρώτης ταινίας που απέσπασε το Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» τον Νοέμβριο του 2005 και στη συνέχεια τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Στην έναρξη του αφιερώματος την Βουλή των Ελλήνων θα εκπροσωπήσει ο Α' Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Αναστάσιος Κουράκης.

Η συνεργασία του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και της Βουλής των Ελλήνων ξεκίνησε το 2005 με την απονομή του ειδικού αυτού βραβείου που αθλοθέτησε ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής (Βουλή-Τηλεόραση). Το βραβείο αφορά σε ταινία που – πέραν της καλλιτεχνικής της επάρκειας – προάγει τις αξίες εκείνες που δίνουν περιεχόμενο και ποιότητα στην ανθρώπινη ζωή και αποτυπώνονται στον όρο «Ανθρώπινες Αξίες».

Η είσοδος στις προβολές είναι ελεύθερη. Απαιτείται η έκδοση εισιτηρίου μηδενικής αξίας.


Πρόγραμμα προβολών

Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ
Τετάρτη 13/9
20:30 Τσότσι
Πέμπτη 14/9
18:00 Το βιολί
20:30 Teza
Παρασκευή 15/9
18:00 Λίβανος
20:30 LUDLOW, οι Έλληνες στους πολέμους του άνθρακα (παρουσία του σκηνοθέτη Λεωνίδα Βαρδαρού)
Σάββατο 16/9
18:00 Επίλογος
20:30 Κελί από χρυσάφι
Κυριακή 17/9
18:00 Η γη και η σκιά
20:30 Μηχανές

Αίθουσα ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
Πέμπτη 14/9
21:00 Αθώα κόλπα
Παρασκευή 15/9
21:00 Τα χείλη
Σάββατο 16/9
21:00 Μάθημα αποκατάστασης
Κυριακή 17/9
21:00 Το αίμα των Σάμι

Οι ταινίες

ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑΣ

Τσότσι / Tsotsi
(Νότια Αφρική – Μεγάλη Βρετανία, 2005)
Σκηνοθεσία: Γκάβιν Χουντ / Gavin Hood, 94΄

Βασισμένη στο μυθιστόρημα του γνωστού θεατρικού συγγραφέα Άθολ Φούγκαρντ, η ταινία καταγράφει έξι μέρες από τη ζωή ενός νεαρού αρχηγού συμμορίας που πυροβολεί μια γυναίκα έξω από το σπίτι της και της κλέβει το αυτοκίνητο, μην προσέχοντας, στον πανικό του, ότι το μωρό της βρίσκεται στο πίσω κάθισμα. Στον δυναμικό ρυθμό της μουσικής Kwaito (το χιπ χοπ της Νότιας Αφρικής), το Τσότσι (που σημαίνει «κακοποιός» ή «γκάνγκστερ» στη γλώσσα της πιάτσας) είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ στο οποίο ο πρωταγωνιστής θ’ αναγκαστεί να έρθει αντιμέτωπος με την κτηνώδη φύση του και να υποστεί τις συνέπειες των πράξεών  του. Η ταινία κοιτά από ανθρώπινη σκοπιά και τα θύματα και τους θύτες, και είναι, τελικά, μια ιστορία ελπίδας κι ένας θρίαμβος της αγάπης.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2005
  • Βραβείο Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας 2006

Το βιολί / El Violin / The Violin
(Μεξικό, 2006)
ΣκηνοθεσίαΦρανσίσκο Βάργκας / Francisco Vargas, 98΄
O Δον Plutarco, ο γιος του Genaro και ο εγγονός του Lucio ζουν μια διπλή ζωή ως μουσικοί και ως ταπεινοί αγρότες, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν τις προσπάθειες ανταρσίας των χωρικών εναντίον της τυραννικής κυβέρνησης. Όταν οι στρατιωτικές δυνάμεις καταλαμβάνουν το χωριό, ο Plutarco, προσποιούμενος τον άκακο βιολιστή, γυρίζει στο στρατοκρατούμενο χωριό για να πάρει τον οπλισμό που έχει κρύψει στο χωράφι του. Ο αρχηγός του στρατεύματος γοητεύεται από τον τρόπο που παίζει βιολί και τον διατάζει να έρχεται κάθε μέρα. Τα όπλα και η μουσική παίζουν το παιχνίδι του ποντικού και της γάτας, που θα οδηγήσει σε μια οδυνηρή προδοσία.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2006
  • Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στο φεστιβάλ Καννών


Αθώα κόλπα / Sztuczki Tricks
(Πολωνία, 2007)
Σκηνοθεσία: Αντρέι Γιακιμόφσκι / Andrzej Jakimowski, 95΄

Ο εξάχρονος Στέφεκ προκαλεί την τύχη. Πιστεύει ότι μια αλυσίδα γεγονότων που ενεργοποιεί ο ίδιος θα τον φέρουν πιο κοντά στον πατέρα του, που έχει παρατήσει  τη μητέρα του. Η αδερφή του Έλκα, 17 χρόνων, τον βοηθά να μάθει πώς να «δωροδοκεί» τη μοίρα κάνοντας μικρές θυσίες. Τα κόλπα και οι συμπτώσεις φέρνουν σταδιακά τον πατέρα στην πόρτα της μητέρας, αλλά τα πράγματα ανατρέπονται. Απελπισμένος, ο Στέφεκ θα προκαλέσει την καλή του τύχη επιστρατεύοντας το πιο παρακινδυνευμένο απ’ όλα του τα κόλπα.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2007
  • Βραβείο Label της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αιθουσαρχών Europa Cinema, Φεστιβάλ Βενετίας

Teza
(Γερμανία, 2008)
Σκηνοθεσία: Χαϊλέ Γκερίμα / Haile Gerima, 140΄

Η ταινία Teza, που διαδραματίζεται στην Αιθιοπία του 1970, αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού Αιθίοπα που επιστρέφει στη χώρα του μετά από μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία. Ο νεαρός Ανμπερμπέρ επιστρέφει την περίοδο που ο Ψυχρός Πόλεμος είναι στο απόγειό του και η Αιθιοπία βρίσκεται κάτω απ’ το μαρξιστικό καθεστώς του Μενγκίστου Χαϊλέ Μαριάμ. Ενώ εργάζεται σ’ ένα κέντρο υγείας, γίνεται μάρτυρας μιας φρικτής δολοφονίας και συγκρούεται με τους γκάνγκστερ που διαφεντεύουν τη χώρα. Το καθεστώς τον στέλνει σ’ ένα πόστο στην Ανατολική Γερμανία. Εκεί δράττεται της ευκαιρίας και καταφεύγει στη Δύση, όπου μένει έως την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και την ανατροπή του στρατιωτικού καθεστώτος στην Αιθιοπία. Τώρα, στα 60 του χρόνια, ο Ανμπερμπέρ επιστρέφει στο χωριό του. Αν και βρίσκει παρηγοριά ζώντας με την ηλικιωμένη μητέρα του, αισθάνεται αποξενωμένος απ’ τους άλλους γύρω του μετά τη μακροχρόνια απουσία, ενώ το παρελθόν του τον απογοητεύει και τον στοιχειώνει. Η ταινία καλύπτει τρεις δεκαετίες πολιτικών αναταραχών στην πολύπαθη αφρικανική χώρα και υπογράφεται από έναν από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της Μαύρης Ηπείρου.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2008
  • Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο φεστιβάλ Βενετίας 


Λίβανος / Lebanon
(Ισραήλ – Γαλλία - Γερμανία, 2009)
Σκηνοθεσία: Σαμιουέλ Μαόζ / Samuel Maoz, 92΄

Ο πρώτος πόλεμος του Λιβάνου, τον Ιούνιο του 1982. Ένα μοναχικό τανκ στέλνεται να ερευνήσει μια εχθρική πόλη, την οποία η ισραηλινή αεροπορία έχει ήδη βομβαρδίσει. Αυτό που αρχικά φαίνεται σαν μια επιχείρηση ρουτίνας ξεφεύγει σταδιακά απ’ τον έλεγχο και μετατρέπεται σε παγίδα θανάτου, σ’ έναν ανατριχιαστικό εφιάλτη. Ο Σμούλικ ο πυροβολητής, ο Άσι ο αρχηγός της αποστολής, ο Χερτζλ ο γεμιστής και ο Γιγκάλ ο οδηγός αποτελούν το πλήρωμα του τανκ. Τέσσερα εικοσάχρονα αγόρια που χειρίζονται μια μηχανή θανάτου. Μπλεγμένοι στα παράλογα, άδικα δίχτυα του πολέμου, είναι τρομοκρατημένοι από τις φρικαλεότητές του. Ο Λίβανος είναι μια προσωπική ταινία, μια ταινία για τέσσερα αγόρια που δεν είχαν ποτέ πριν εμπλακεί σε κάποια πράξη βίας και τώρα προκαλούν το θάνατο ανθρώπων· μια ταινία για την επιβίωση απέναντι σε μια ορατή απειλή θανάτου· μια σύγκρουση ανάμεσα στα βασικά ένστικτα και στην ανθρώπινη συνείδηση που δεν μπορεί παρά να έχει θύματα.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2009
  • Βραβείο Χρυσός Λέων στο φεστιβάλ Βενετίας


Τα χείλη / Los labios / The Lips
(Αργεντινή, 2010)
ΣκηνοθεσίαΙβάν Φουντ / Ivan Fund & Σαντιάγο Λόσα / Santiago Loza, 104΄

Τρεις γυναίκες ταξιδεύουν σε μια απομακρυσμένη περιοχή για να προσφέρουν κοινωνική εργασία. Ζουν κοντά στους απροστάτευτους, τους συνδράμουν, τους ακούν. Για στέγη τους έχουν ένα παλιό ερειπωμένο νοσοκομείο. Η υποχρεωτική συμβίωση γίνεται όλο και πιο δύσκολη, καθώς αρχίζουν να γνωρίζουν η μία την άλλη. Η σχέση με τους άλλους, με την κοινότητα των ντόπιων, είναι εξίσου δύσκολη. Παρά τις δυσκολίες, καθώς οι μέρες περνούν, οι τρεις γυναίκες αρχίζουν να γίνονται ένα με το ανθρώπινο τοπίο που τις περιβάλλει. Αρχίζουν να αποτελούν κομμάτι του μυστηρίου που είναι ο Άλλος.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2010
  • Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο φεστιβάλ Καννών (Ένα Κάποιο Βλέμμα)

Επίλογος / Epilogue
(Ισραήλ, 2012)
Σκηνοθεσία: Αμίρ Μανόρ / Amir Manor, 96΄
Το ρέκβιεμ μιας κοινής πορείας, όπως γράφεται από τους ίδιους τους ήρωες: Η Χαγιούτα και ο Μπερλ είναι ένα ηλικιωμένο ζευγάρι Ισραηλινών, ρομαντικών μιας άλλης εποχής, οι οποίοι αδυνατούν να προσαρμοστούν στο σήμερα. Ζουν σ’ ένα μικρό διαμέρισμα τριγυρισμένοι από ενθύμια – απομεινάρια μιας ολόκληρης ζωής. Εκπροσωπούν μια γενιά διανοούμενων που οραματίστηκαν ένα καλύτερο αύριο. Γύρω τους, η κοινωνία φθίνει, όπως φθίνει και το ίδιο τους το σώμα. Αποξενωμένοι και εξαθλιωμένοι, νιώθουν αποκομμένοι από έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται. Ο Μανόρ σκιαγραφεί το συγκινητικό πορτραίτο μιας γενιάς με ευαισθησία και εξαιρετική χρήση των κινηματογραφικών μέσων. Η διαδρομή των δυο ηλικιωμένων προς το τέλος λειτουργεί και ως μια υπενθύμιση των αξιών και ηθικών αρχών που έχουν παραγκωνιστεί από τις ραγδαίες κοινωνικές αλλαγές.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2012


Κελί από χρυσάφι / La jaula de oro / The Golden Cage
(Μεξικό - Ισπανία, 2013) 
Σκηνοθεσία: Διέγο Κεμάδα – Δίες / Diego QuemadaDiez, 102΄

Δεκαπέντε μόλις χρονών, ο Χουάν, η –μεταμφιεσμένη σε αγόρι– Σάρα και ο Σαμουέλ ξεκινούν από τη Γουατεμάλα για να διασχίσουν το Μεξικό κι από κει να φτάσουν «στον Βορρά», στις μυθικές ΗΠΑ. Στη διαδρομή συναντούν και τον Τσαούκ, έναν συνομήλικό τους Ινδιάνο, ο οποίος δεν έχει χαρτιά και δεν μιλάει καν Ισπανικά. Το ότι οι τέσσερίς τους είναι σκληραγωγημένοι δεν σημαίνει ότι έχουν επίγνωση του τι συνεπάγεται αυτή η διαδρομή – κι είναι αυτή η αφέλεια, κι όχι ανωριμότητα, που τελικά τους επιτρέπει να προχωρούν και να αποφεύγουν τις παγίδες. Ο Διέγο Κεμάδα-Δίες γνωρίζει ότι η ιστορία του έχει κινηματογραφηθεί κι άλλες φορές, γι’ αυτό δεν βιάζεται. Παρέχει στα παιδιά το χώρο που χρειάζονται, δίνει στους χαρακτήρες τους υπόσταση και συναίσθημα. Η σκόνη στα πρόσωπά τους αποκτά αποτύπωμα στην οθόνη με τον κόκκο της εικόνας, ο κίνδυνος στο κάθε βήμα τους γίνεται απτός – και τρομακτικός. Θέλει θάρρος να κάνεις ένα τέτοιο ταξίδι, και ο Κεμάδα-Δίες εμφανίζεται με το ντεμπούτο του ως ατρόμητος.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2013
  • Βραβείο νέου ταλέντου στο φεστιβάλ Καννών (Ένα Κάποιο Βλέμμα)

Μάθημα αποκατάστασης / Klass Korrekzii / Corrections Class
(Ρωσία - Γερμανία, 2014)
Σκηνοθεσία: Ιβάν Ι. Τβερντόβσκι / Ivan ITverdovsky, 98΄

Μαζί με την πρωταγωνίστρια Λένα μπαίνουμε σε μια τάξη αποκατάστασης στη Ρωσία όπου συμμετέχουν έφηβοι με κινητικές δυσκολίες ή ψυχολογικά προβλήματα. Η Λένα αποδεικνύει τελικά πως δεν είναι απλά και μόνο ένα άτομο με μυοπάθεια, καθώς κηρύσσει τον πόλεμο κόντρα στην αδιαφορία και την προκατάληψη και μαθαίνει, μέσα από πικρά πείρα, πως οι διακρίσεις δεν κάνουν... διακρίσεις και δεν μπορούν ν’ αποφευχθούν. Μια ελεύθερη μεταφορά του ομότιτλου μυθιστορήματος της Εκατερίνα Μουράσοβα, παιδοψυχολόγου από την Αγία Πετρούπολη, που συνιστά ταυτόχρονα ένα δριμύ «κατηγορώ» απέναντι στο παρωχημένο σχολικό σύστημα και στη γενικότερη υποκρισία της ρωσικής κοινωνίας, αλλά κι έναν ύμνο στη νιότη – στους ενθουσιασμούς της και στους αγώνες της.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2014
  • Βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι

Η γη και η σκιά / La tierra y la sombra / Land and Shade
(Κολομβία – Γαλλία – Ολλανδία – Χιλή - Βραζιλία, 2015)
ΣκηνοθεσίαCesar Acevedo / Σέσαρ Ασεβέδο, 97΄

Ένας εργάτης επιστρέφει στο σπίτι του ύστερα από πολλά χρόνια. Επανασυνδέεται με την πρώην γυναίκα του και τον άρρωστο γιο του, και γνωρίζει για πρώτη φορά τη νύφη και τον εγγονό του. Το φιλμ, με φόντο μια φυτεία ζαχαροκάλαμου στην Κολομβία, δίνει μια γεύση της κολομβιανής αγροτικής ζωής, με άξονα μια οικογένεια που παλεύει για την επιβίωσή της. Οι διάλογοι είναι ελάχιστοι, ο ρυθμός αργός και οι χαρακτήρες σχεδόν αποκομμένοι απ’ το συναίσθημα, μέχρι που λυγίζουν απ’ τις απανωτές κακουχίες. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Ασεβέδο, με ρεαλισμό και συμβολισμούς, αφηγείται μια ιστορία απλή για τη σύγχρονη κολομβιανή κοινωνία.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2015


Το αίμα των Σάμι / Sami Blood
(Σουηδία – Δανία - Νορβηγία, 2016)
Σκηνοθεσία: Αμάντα Κέρνελ / Amanda Kernell, 110΄.

Ένας φόρος τιμής και αγάπης για όσους έμειναν και όσους έφυγαν από μια κοινωνία στην άκρη του κόσμου, και ταυτόχρονα μια εναλλακτική, προσωπική αφήγηση για το αποικιοκρατικό παρελθόν μιας «πολιτισμένης» χώρας, μέσα από τα μάτια μιας έφηβης. Η 14χρονη Έλε Μάργια ανήκει στη φυλή των Σάμι, που ζουν εκτρέφοντας ταράνδους. Βρισκόμαστε στη δεκαετία του ‘30 κι ο ρατσισμός καλά κρατεί· έτσι, στο οικοτροφείο της κάνουν βιολογικές εξετάσεις που μετρούν το πότε μπορεί ένας ιθαγενής να εισαχθεί στην κοινωνία των λευκών. Η Έλε Μάργια αρχίζει να ονειρεύεται μια άλλη ζωή. Αλλά για να καταφέρει να ζήσει το όνειρό της, πρέπει να γίνει κάποια άλλη και να σπάσει όλους τους δεσμούς με την οικογένεια και την κουλτούρα της.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2016


ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

LUDLOW, οι Έλληνες στους πολέμους του άνθρακα
(Ελλάδα, 2016)
Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός, 71’

Ο Πόλεμος του άνθρακα του Κολοράντο είναι η πιο βίαιη και αιματηρή σελίδα του εργατικού κινήματος της Αμερικής. Σε αυτήν τη μετωπική σύγκρουση μεταξύ του Ρόκφελερ και του συνδικάτου των ανθρακωρύχων, σημαντικό ρόλο έπαιξαν 500 Έλληνες που αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά του αντάρτικου στρατού που έφτιαξε το συνδικάτο για να εκδικηθεί τη Σφαγή του Λάντλοου – τις δολοφονίες 20 γυναικόπαιδων και του ηγέτη των Ελλήνων Λούι Τίκα στις 20 Απριλίου του 1914. Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την άγνωστη ιστορία αυτής της σύγκρουσης, φωτίζοντας τον ιδιαίτερο ρόλο των Ελλήνων, μέσα από μαρτυρίες απογόνων τους στο Κολοράντο, συνεντεύξεις με Αμερικανούς και Ελληνοαμερικανούς ιστορικούς και σπάνιο αρχειακό υλικό (βίντεο-συνεντεύξεις επιζώντων απεργών, φωτογραφίες, άρθρα εφημερίδων, κείμενα ντοκουμέντα και τραγούδια).
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2016

* Η ταινία θα προβληθεί παρουσία του σκηνοθέτη της, Λεωνίδα Βαρδαρού.

Μηχανές / Machines
(Ινδία – Γερμανία - Φινλανδία, 2016)
Σκηνοθεσία: Ραχούλ Τζέιν / Rahul Jain, 75΄

Μια εικαστικά συναρπαστική ματιά στο εσωτερικό ενός γιγαντιαίου εργοστασίου κλωστοϋφαντουργίας στην Ινδία, που διερευνά το νόημα της σύγχρονης εργασίας, της εκμετάλλευσης, και του ανθρώπινου κόστους της μαζικής παραγωγής στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο μας. Μέσα απ’ τους διαδρόμους και τα έγκατα του τεράστιου, χαοτικού κτιρίου, η κάμερα ταξιδεύει τον θεατή σ’ έναν τόπο μηχανοποιημένης σωματικής εργασίας και φοβερών κακουχιών, προβληματίζοντάς τον σχετικά με τις προβιομηχανικές συνθήκες εργασίας και το τεράστιο χάσμα ανάμεσα στον πρώτο κόσμο και στις υπό ανάπτυξη χώρες.
  • Βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» της Βουλής των Ελλήνων 2017

ΜΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Dionisis Vitsos ΑΘΗΝΑ               ΜΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ         «Ο Μπαϊρακτάρης, εξαπέλυσε αποσπάσμα...