................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
* τηλ. 210 8656.731, η δ/νση των Γραφείων της εφημερίδας είναι Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης, καθημερινά 9.00 π.μ. με 9.00 μ.μ
_______________________________________________________________________________________________________________________________

~~

 my-tips-collection

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015

H Αθήνα το1961

ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΡΑΜ ΠΑΝΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ


Τα έργα στον σταθμό Αγίας Βαρβάρας.


Σε λίγες ημέρες, το μεγαλύτερο «εμπόδιο» στην επέκταση του μετρό στον Πειραιά θα είναι παρελθόν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Η Καθημερινή». Η αρχαιολογική ανασκαφή μπροστά από το Δημοτικό Θέατρο ολοκληρώθηκε και έτσι οι εργασίες κατασκευής του ομώνυμου σταθμού μπορούν πλέον να ξεκινήσουν. Παράλληλα μπαίνουν μπροστά και τα έργα για την επέκταση του τραμ στην «καρδιά» της πόλης, εξυπηρετώντας ένα διαφορετικό κομμάτι της. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα (και θα συνεχίσουν, στην περίπτωση του μετρό, για αρκετά χρόνια ακόμα) δοκίμασαν τις αντοχές των Πειραιωτών οδηγών – με την υπόσχεση όμως της επανόρθωσης μιας σημαντικής αδικίας στην κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας.

Παρότι ο σταθμός του Δημοτικού Θεάτρου είναι ο τελευταίος στη σειρά και συνεπώς στην αλληλουχία των εργασιών, η κοινοπραξία που κατασκευάζει την επέκταση του μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά (J&P Avax, Ghella, Alstom Transport) επέλεξε να τον θέσει στην πρώτη γραμμή των εργασιών με τον φόβο… των αρχαιολογικών ευρημάτων. Τελικά, προς απογοήτευση των αρχαιολόγων, οι φόβοι των εργολάβων διαψεύστηκαν: μπροστά από το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, όπου θα κατασκευαστεί ό σταθμός, βρέθηκαν 28 αρχαίες δεξαμενές νερού. Προ δεκαημέρου το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε ότι δεν θα διατηρηθούν. Τις ημέρες αυτές οι αρχαιολόγοι ολοκληρώνουν τη δημιουργία εκμαγείων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη διακόσμηση του σταθμού: όπως αποφασίστηκε, στους διαδρόμους που θα οδηγούν από το επίπεδο έκδοσης των εισιτηρίων στις αποβάθρες οι επιβάτες θα βλέπουν σε τομή, σε πραγματικές διαστάσεις, μια δεξαμενή (τα ευρήματα δεν ήταν τόσο σημαντικά ώστε να χρειαστεί ο επανασχεδιασμός του σταθμού). Τα αντίγραφα των δεξαμενών θα είναι κομμάτι μιας θεματικής έκθεσης που θα δημιουργηθεί μέσα στον σταθμό αφιερωμένη στο σύστημα ύδρευσης του Πειραιά κατά την αρχαιότητα.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, οι εργασίες εκσκαφής στον σταθμό αναμένεται να ξεκινήσουν περίπου σ’ ένα δεκαήμερο, με την κατασκευή των πασσάλων περιμετρικά του σταθμού. Οι πάσσαλοι χρησιμεύουν για τη στήριξη των πρανών, ώστε έπειτα από δύο μήνες να ξεκινήσει η εκσκαφή στο εσωτερικό της γης. Ενδιαφέροντα, αλλά όχι «επικίνδυνα» για το χρονοδιάγραμμα του έργου ήταν και τα ευρήματα στο «φρέαρ Δεληγιάννη», στο σημείο απ’ όπου θα βγει και πάλι στην επιφάνεια ο μετροπόντικας όταν ολοκληρώσει την εκσκαφή της σήραγγας. Στο σημείο βρέθηκαν τρία βοτσαλωτά δάπεδα, τα οποία αποφασίστηκε να αποσπαστούν για να διασωθούν. Μάλιστα το ένα από αυτά θα εκτεθεί με κάποιον τρόπο στον σταθμό Δημοτικό Θέατρο. Στο δεύτερο πιο «επικίνδυνο» μέτωπο, στον σταθμό του Πειραιά (δίπλα στον σταθμό του ΗΣΑΠ), οι κυρίως εργασίες δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, τα προβλήματα που ανέκυψαν τους προηγούμενους μήνες έχουν διευθετηθεί: ο σταθμός «μετακινήθηκε» 7 μέτρα ανατολικότερα για να αποφύγει τον αγωγό ομβρίων, ενώ οι λοιπές παρακάμψεις των δικτύων ολοκληρώθηκαν. Σε δύο μήνες από σήμερα, το εργοτάξιο θα καταλάβει τον χώρο μπροστά από τον σταθμό σε μήκος 110 μέτρων, ενώ ο δρόμος θα «μετακινηθεί» μέσα στον χώρο του λιμανιού προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του έργου, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να μην επηρεαστεί η λειτουργία του λιμανιού.

Οσο για τον μετροπόντικα, αυτές τις ημέρες… ξεκουράζεται, προκειμένου να διευθετηθούν κάποια προβλήματα με τη φορά των χωμάτων στην επιφάνεια. Ο μετροπόντικας έχει σκάψει ήδη 220 μέτρα και θα διανύσει ακόμα 400 μέτρα προτού φθάσει στον πρώτο σταθμό, την Αγία Βαρβάρα, στα μέσα Μαΐου. Η εκσκαφή στον σταθμό θα ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες 5-10 ημέρες, ενώ παράλληλα προχωρά η σκυροδέτηση (απαραίτητο να προηγηθεί πριν «τρυπήσει» το σταθμό ο μετροπόντικας). Πού βρίσκονται οι υπόλοιποι σταθμοί; Στον Κορυδαλλό και τη Νίκαια η εκσκαφή ολοκληρώνεται στα τέλη Απριλίου, ενώ στα Μανιάτικα η εκσκαφή ξεκίνησε πριν από 15 ημέρες. Γενικά το χρονοδιάγραμμα του έργου βρίσκεται πίσω, από 4 μήνες (στην πορεία του μετροπόντικα) έως 8 μήνες (στο Δημοτικό Θέατρο), καθυστέρηση που θεωρείται ελεγχόμενη και μπορεί εν μέρει να «απορροφηθεί» από τον κατασκευαστή. Το έργο έχει ημερομηνία παράδοσης τις αρχές του 2017.

Μεγάλο στοίχημα, η αποφυγή κυκλοφοριακής παράλυσης

Το πρώτο έργο για τη σημαντική βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του Πειραιά θα παραδοθεί δύο χρόνια νωρίτερα από το μετρό. Πρόκειται για την επέκταση του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στην καρδιά της πόλης. Ηδη τα πρώτα εργοτάξια έχουν στηθεί και αν όλα πάνε καλά το έργο θα παραδοθεί στα μέσα του 2015.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ολοκληρώθηκε και τις ημέρες αυτές λύνονται κάποια μικρά προβλήματα (λ.χ. στη σήμανση) που προέκυψαν στην πράξη. Στόχος είναι μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες από το εργοτάξιο της οδού Λαμπράκη. Να σημειωθεί ότι, παρότι για την ίδια την τοποθέτηση των γραμμών του τραμ δεν χρειάζονται εκσκαφές, τα δίκτυα κοινής ωφελείας που βρίσκονται από κάτω τους θα πρέπει να μετακινηθούν, ειδάλλως θα έπρεπε να… κλείνει η γραμμή του τραμ κάθε φορά που χρειαζόταν μια επισκευή.
Ταυτόχρονα, μέσα στο επόμενο διάστημα, θα δημιουργηθούν ακόμα πέντε μικρά εργοτάξια: στη συμβολή των οδών Λαμπράκη και Μ. Ασίας (σημείο αναστροφής της γραμμής), κοντά στο ΣΕΦ για την κατασκευή της νέας γέφυρας Μυρτιδιώτισσας, στο γήπεδο Καραϊσκάκη για την κατασκευή στάσης, στην οδό Λαμπράκη για την κατασκευή πεζογέφυρας και τέλος στην οδό Μ. Ασίας για τη μετακίνηση δικτύων κοινής ωφελείας.
Σε δεύτερη φάση, έπειτα από 2-3 μήνες, θα ξεκινήσει η απέναντι πλευρά της Λαμπράκη, ενώ θα στηθούν εργοτάξια στις οδούς Βασ. Γεωργίου και Ομ. Σκυλίτση. Η πρόκληση του συγκεκριμένου έργου είναι η κατασκευή του χωρίς… την κυκλοφοριακή παράλυση της πόλης, την οποία επιβαρύνουν σε κάποιο βαθμό και τα έργα του μετρό.
Υπενθυμίζεται ότι η επέκταση της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά θα έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. (3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά). Θα περιλαμβάνει 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013 και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 25 μήνες (μέσα του 2015), ενώ παράλληλα η Αττικό Μετρό θα προμηθευτεί, με διεθνή διαγωνισμό, 25 νέα οχήματα τραμ για να υποστηρίξουν τη νέα επέκταση. Παράλληλα με την κατασκευή του τραμ θα γίνουν και έργα ανάπλασης σε ελεύθερους χώρους όπως η Κοραή, η Αλικάκου, η Δεληγιάννη και η περιοχή της Ευαγγελίστριας. Στην Αττικό Μετρό υπάρχουν σκέψεις για την περαιτέρω επέκταση της γραμμής προς Φρεαττύδα, ωστόσο δεν έχει ακόμα ξεκινήσει η εκπόνηση μελέτης.

Επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Ιλιον και Γλυφάδα

Μηδενικές θεωρούνται οι πιθανότητες για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό μέσα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο (ΣΕΣ 2014-2020). Ως εναλλακτική λύση, η Αττικό Μετρό προωθεί τη μελέτη δύο επεκτάσεων, προς Ιλιον και προς Γλυφάδα, με την πρώτη να συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες υλοποίησης. Οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμα ληφθεί, ωστόσο θεωρείται μάλλον απίθανο να ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 η α΄ φάση της νέας γραμμής του μετρό, από Πανεπιστήμιο έως Αλσος Βεΐκου (Τραλλέων). Αιτία, το μεγάλο κόστος της, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ΣΕΣ στα έργα υποδομών και μεταφορών έχει δεσμευτεί για την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Η Αττικό Μετρό υποστηρίζει ότι το έργο θα μπορούσε να ενταχθεί για 450 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα να αποπληρώσει το δάνειο, όσο καλούς όρους κι αν έχει. Σημειώνεται ότι ολόκληρη η γραμμή 4, από τον Περισσό έως το Πανεπιστήμιο και από εκεί προς Μαρούσι και Λυκόβρυση έχει σχεδιαστεί να έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ. Το τμήμα Aλσος Βεΐκου Ευαγγελισμός έχει 9 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ).
Αν τελικά δεν καταστεί δυνατή η χρηματοδότηση της γραμμής 4, τότε η Αττικό Μετρό θα προωθήσει μία ή δύο «μικρές» επεκτάσεις της γραμμής 2. Η πιο μελετημένη από τις δύο είναι εκείνη από την Ανθούπολη προς το Ιλιον. Θα έχει μήκος 4 χλμ. και θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς, οι δύο επί της λεωφόρου Θηβών (ενδεικτικές θέσεις: Θηβών και Καππαδοκίας, Θηβών και Ελαιών) και η τρίτη επί της οδού Αγίου Νικολάου (ενδεικτικά, στη συμβολή της με την οδό Παραμυθιάς) που τέμνει τη Θηβών με κατεύθυνση το βουνό. Και οι τρεις σταθμοί θα βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου. Οπως εκτιμάται, η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί 51.000 επιβάτες ημερησίως έως το 2020. Το κόστος της εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 300 εκατ. ευρώ.
Η δεύτερη «μικρή» επέκταση αφορά και αυτή τη γραμμή 2, από Ελληνικό έως Γλυφάδα. Η χάραξη, το μήκος και ο αριθμός των σταθμών δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μελέτη έχει ξεκινήσει και θα καταβληθεί προσπάθεια να κρατηθεί σε όσο το δυνατόν χαμηλότερο επίπεδο από πλευράς κόστους (λ.χ. να ακολουθήσει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης για να μη χρειαστούν πολλές απαλλοτριώσεις. Ωστόσο οι πιθανότητες να δημοπρατηθεί το έργο μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια δείχνει μάλλον περιορισμένη.

Το 1ο Athens Baby Rally, το Σαββατοκύριακο, στη πλατεία Συντάγματος, που μετατρέπεται σε… πίστα ράλλυγια λιλιπούτειους οδηγούς.


Γιατί Το Σαββατοκύριακο Πρέπει Να Πας Τα Παιδιά Σου Στο Σύνταγμα


Το Σαββατοκύριακο, η πλατεία Συντάγματος, μετατρέπεται σε… πίστα ράλλυγια λιλιπούτειους οδηγούς. Πρόκειται για το 1ο Athens Baby Rally, για χάρη του οποίου, στην Πλατεία θα στρωθεί ειδικός τάπητας και θα διαμορφωθούν συνθήκες πόλης με φανάρια, στροφές, πλατείες, parking, δημόσια έργα, σχολεία, διασταυρώσεις, παρεμβάσεις ζώων και πιθανών ατυχημάτων κλπ, σε μια προσπάθεια το παιδί που θα οδηγεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή το ποδήλατο να έρχεται αντιμέτωπο με την πραγματικότητα που θα συναντήσει στους δρόμους.
Το TopSpeed.gr είναι υπερήφανος χορηγός της προσπάθειας αυτής, με το όνειρο και την ευχή η επόμενη γενιά οδηγών να είναι καλύτερη από κάθε προηγούμενη

Τα παιδιά θα εκπαιδευθούν στην οδική ασφάλεια υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, της Τροχαίας, του Ιδρύματος Σταθάκη και του Ινστιτούτου Ερευνών Αγωγής του Παιδιού, το οποίο οργανώνει όλες τις παράπλευρες δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης. Την εκδήλωση οργανώνουν η Image CommunicationΟργανισμός ΠολιτισμούΑθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, καθώς και η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
Ραντεβού στο Σύνταγμα λοιπόν, για χιλιάδες παιδιά και γονείς στο διήμερο εκδηλώσεων για την Οδική Ασφάλεια, την κυκλοφορία των παιδιών στους δρόμους, με πολλές δράσεις εξοικείωσης και πρακτικής.
Μια πρωτότυπη διοργάνωση σε ένα πανηγύρι χαράς, συμμετοχής και επιμόρφωσης.

Στο πλευρό των διοργανωτών στη μεγάλη αυτή κοινωνική γιορτή και προσφορά, του Οργανισμού Πολιτισμού Άθλησης Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και της image communication θα βρίσκεται και συμμετέχει η Τροχαία Αττικής ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά τις συνθήκες ασφάλειας στους δρόμους αλλά και ότι οι τροχονόμοι είναι φίλοι τους και προστάτες της ζωής τους.

Επίσης έχουν δηλώσει συμμετοχή κοινωνικοί φορείς, σχολεία της Αττικής, ειδικάσωματεία γονέων και κηδεμόνων και εταιρείες που ασχολούνται με τοπ παιδί και τις ανάγκες του.

    

Τη διαχείριση της πίστας Κυκλοφοριακής Αγωγής θα έχει το Ίδρυμα του αείμνηστου Άρη Σταθάκη (ΙΣΤΑΡ)

Η είσοδος στο χώρο όλων των εκδηλώσεων που θα ξεκινούν από τις 10.00 το πρωί και θα διαρκούν έως τις 6.00 το απόγευμα θα είναι ΔΩΡΕΑΝ.

Το Athens Baby Rally αφορά παιδιά έως 10 ετών και θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Συντάγματος στην οποία υπάρχει εύκολη πρόσβαση για όλους τους κατοίκους της Αττικής.

Πρόκειται για μια μοναδική εκδήλωση που ως στόχο θα έχει να φέρει τα παιδιά μέσω των τεσσάρων ή των δύο τροχών πιο κοντά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον οποίο τα παιδιά πρέπει να μάθουν ως παιχνίδι.

Στο χώρο της εκδήλωσης θα στηθούν δύο πίστες όπου τα παιδιά θα οδηγούν μεηλεκτρικά αυτοκινητάκια ή ποδήλατα.

Στη μία πίστα θα διαμορφωθούν συνθήκες πόλης με διασταυρώσεις, κυκλικές διαδρομές σε πλατείες, προτεραιότητα πεζών κ.λ.π. όπου τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι θα μαθαίνουν κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας και στην άλλη, για τα μεγαλύτερα παιδιά, θα γίνει αγώνας «ταχύτητας».

Σε συγκεκριμένα σημεία θα υπάρχουν ιδιόμορφα pit, σταθμοί ανεφοδιασμού για τους οδηγούς.

Η image communication σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού Άθλησης Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, διοργανώνουν το 1ο Athens Baby Rally, με τη φιλοδοξία να εξελιχθεί σε ένα μόνιμο θεσμό. Το TopSpeed.gr στηρίζει και θα συνεχίσει να στηρίζει αυτό το θεσμό.
 

Οι παράλληλες εκδηλώσεις

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ερευνών και Μελετών για την Αγωγή του Παιδιού (Ι.Ε.Α.Π.), θα υπάρχει διαγωνισμός ζωγραφικής με αντικείμενο την οδική ασφάλεια καθώς και παραστάσεις Καραγκιόζη με θέμα τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, ώστε τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι να έρχονται πιο κοντά στην πραγματικότητα. Θα υπάρχουν επίσης και μια σειρά άλλων δραστηριοτήτων για τα παιδιά και τους γονείς.

Στα παιδιά που θα συμμετάσχουν θα δοθούν έπαθλα και πολλά αναμνηστικά δώρα.

Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού 2015, 1-7 Νοεμβρίου



Αθήνα, Οκτώβριος 2015

Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού 2015, 1-7 Νοεμβρίου
Θηλασμός και εργασία - Ας το κάνουμε να πετύχει!

Το θέμα της φετινής Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού «Θηλασμός και εργασία - Ας το κάνουμε να πετύχει!» επικεντρώνεται στην ενίσχυση των δράσεων, ώστε να βοηθήσουμε τα εκατομμύρια των εργαζόμενων μητέρων να προσφέρουν στα μωρά τους το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα στη ζωή, με την υποστήριξη ισχυρότερων εργασιακών πολιτικών που προωθούν το μητρικό θηλασμό.
Ο μητρικός θηλασμός βοηθά τα παιδιά να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν σωστά, επιτρέποντας τα βρέφη να αντέχουν λοιμώξεις, παρέχοντας κρίσιμα θρεπτικά συστατικά για τη νοητική και σωματική τους ανάπτυξή και ενισχύει το δεσμό μεταξύ μητέρας και μωρού. Επιπλέον, τα οφέλη του μητρικού θηλασμού διαρκούν για ολόκληρη τη ζωή. Παρόλα αυτά, μόνο το 38% των βρεφών σε όλο τον κόσμο σήμερα θηλάζουν αποκλειστικά, ακόμη και για τους συνιστώμενους πρώτους έξι μήνες της ζωής τους. Η Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας έχει θέσει ένα παγκόσμιο στόχο για την αύξηση των ποσοστών αποκλειστικού μητρικού θηλασμού στα παιδιά κάτω των έξι μηνών, τουλάχιστον στο 50% μέχρι το 2025. Για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου και πολύ σημαντικού στόχου, πρέπει να αντιμετωπίσουμε όλα τα εμπόδια για το μητρικό θηλασμό.
Η UNICEF και η Παγκόσμια Συμμαχία Δράσης για το Μητρικό Θηλασμό (WABA) επισημαίνουν πως για επαρκή προστασία της μητρότητας οι γυναίκες χρειάζονται:
·        Χρόνο – επαρκή άδεια μητρότητας με αποδοχές πριν και μετά τον τοκετό με πρόβλεψη επιπλέον άδειας για πρόωρα ή ευάλωτα βρέφη, διαλείμματα με αποδοχές για το θηλασμό ή μείωση των ωρών εργασίας και ευέλικτο ωράριο εργασίας για θηλασμό.
·        Χώρο – Βρεφικοί σταθμοί στο χώρο εργασίας ή πλησίον αυτού, εγκαταστάσεις για άντληση και αποθήκευση του μητρικού γάλακτος και κατάλληλο περιβάλλον για το θηλασμό.
·       Υποστήριξη – Πληροφόρηση σχετικά με την εθνική νομοθεσία για τη μητρότητα, θετική στάση από εργοδότες και συναδέλφους, πληροφόρηση για την υγεία της γυναίκας κατά την εγκυμοσύνη και το θηλασμό, υποστήριξη από τα σωματεία εργαζομένων και ασφάλεια για τη διατήρηση της εργασίας και έλλειψη διακρίσεων για λόγους μητρότητας και θηλασμού.
Επιπρόσθετα, η UNICEF Ελλάδος στην έκθεσή της «Η Κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα» προτείνει: την ενθάρρυνση της άδειας πατρότητας, τη διευκόλυνση εγκύων εργαζομένων για προγεννητικές εξετάσεις και τη δημιουργία δομών στήριξης για υπηρεσίες φύλαξης παιδιών σύμφωνα με τις ανάγκες των γονέων - εργαζομένων.
Επιπλέον, η UNICEF Ελλάδος προωθεί εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε κλινικές, νοσοκομεία, φορείς και υπεύθυνους υγείας σε όλη τη χώρα, ώστε να διευρυνθούν οι σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες προς όφελος των παιδιών και των μητέρων. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές πρόοδοι στη χώρα μας για την προώθηση του μητρικού θηλασμού. Αναγνωρίστηκαν από τη UNICEF και την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας τα νοσοκομεία «ΑΤΤΙΚΟΝ» και Π.Γ.Ν. ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ «ΕΛΕΝΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» καθώς και η ιδιωτική μαιευτική-γυναικολογική κλινική «ΜΗΤΕΡΑ» ως Νοσοκομεία Φιλικά προς τα Βρέφη, που τηρούν τα 10 βήματα για επιτυχή μητρικό θηλασμό.
Τα κράτη θα πρέπει να ηγηθούν των προσπαθειών, θέτοντας το μητρικό θηλασμό ως πολιτική προτεραιότητα στα εθνικά αναπτυξιακά τους σχέδια, με την αύξηση των πόρων για προγραμματισμό που υποστηρίζει το μητρικό θηλασμό, και σε συνεργασία με τις κοινότητες και τις οικογένειες να προωθήσουν τα πλήρη οφέλη του μητρικού θηλασμού. Σήμερα, από τα περίπου 830 εκατομμύρια εργαζόμενες γυναίκες στον κόσμο, οι περισσότερες δεν επωφελούνται από πολιτικές στο χώρο εργασίας που υποστηρίζουν τις θηλάζουσες μητέρες. Και ο αριθμός αυτός δεν περιλαμβάνει τις γυναίκες που εργάζονται με άτυπη, εποχιακή ή μερική απασχόληση - συχνά οι φτωχότερες γυναίκες στις φτωχότερες χώρες, οι οποίες μπορεί να αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στη συνέχιση του θηλασμού των μωρών τους.
Με την προώθηση και προστασία του μητρικού θηλασμού στο χώρο εργασίας, μπορούμε να βοηθήσουμε τις εργαζόμενες μητέρες να θηλάσουν τα μωρά τους και να αποκομίσουν τα οφέλη για τις ίδιες, για τα παιδιά τους, καθώς και για την υγεία και την ευημερία των μελλοντικών γενεών.
Περισσότερα για την Εβδομάδα Μητρικού Θηλασμού, τα 10 βήματα κ.α. μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της UNICEF Ελλάδος στο: www.unicef.gr/bfweek

Για πληροφορίες και συνεντεύξεις επικοινωνήστε με τη UNICEF (κ. Ηλίας Λυμπέρης), τηλ.: 210-7255555 ή 6944-653799

Ηλεκτρονική Δημοσίευση:

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015

Η παρέλαση στους Αρκιούς!

Με τους δύο μοναδικούς μαθητές του σχολείου
που είναι και το μέλλον της Ελλάδας!!!


Μια συγκινητική εικόνα από το ακριτικό νησί των Αρκιών ανέβηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προ ολίγου. Ο δάσκαλος και οι δύο μοναδικοί μαθητές του σχολείου του μικρού νησιού παρέλασαν κανονικά και γιόρτασαν την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Θαυμάστε τους!



Οι φωτογραφίες αντλήθηκαν από τη σελίδα Facebook του δασκάλου του νησιού

_____________
http://m.lifo.gr/now/greece/79211

Έρχεται ο πιο βαρύς χειμώνας όλων των εποχών

Χτυπάει και την Ελλάδα το φαινόμενο Ελ Νίνιο


«Σήμα κινδύνου» εκπέμπουν οι αμερικανοί επιστήμονες, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους ο πιο βαρύς χειμώνας όλο των εποχών είναι… προ των πυλών.
Σύμφωνα με τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων, φέτος, αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους ακραία καιρικά φαινόμενα, με χιόνια και ψύχος στο βόρειο ημισφαίριο.
Μάλιστα, το φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο είχε να μας «επισκεφθεί» μία εξαετία, επιστρέφει φέτος με μεγαλύτερη ένταση από τη δεκαετία του 1950. Αμερικανοί επιστήμονες έχουν ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς από το καλοκαίρι είχαν παρατηρήσει ανησυχητικά δείγματα στον Ειρηνικό Ωκεανό προειδοποιώντας για ακραία καιρικά φαινόμενα. Όπως είχαν αναφέρει χαρακτηριστικά, το Ελ Νίνιο μπορεί να επηρεάσει ακόμη και τον μισό πλανήτη με ξηρασία σε ορισμένες περιοχές του κόσμου και πλημμύρες σε άλλες.
Το Ελ Νίνιο, που έχει ξεκινήσει ήδη από τον Μάρτιο και προκαλεί σημαντική αύξηση στη θερμοκρασία της επιφάνειας των ωκεανών, αναμένεται να διαρκέσει μέχρι την άνοιξη του 2016, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα. Η μεγάλη ένταση που προβλέπουν για φέτος οι επιστήμονες στηρίζεται στη μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας στην επιφάνεια του Ειρηνικού κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, που ξεπέρασε κατά 1,2 βαθμό Κελσίου τον μέσο όρο. Tαυτόχρονα δεν υπήρξαν ισχυροί άνεμοι, οι οποίοι μπορούν να «φρενάρουν» τη θέρμανση των υδάτων. Μια τόσο μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας έχει μετρηθεί μέχρι τώρα μόνο τρεις φορές τα τελευταία 65 χρόνια, με το 1997 και το 1998 να κατέχουν τα σκήπτρα. Τότε είχε κάνει την εμφάνισή του ένα ιδιαίτερα έντονο Ελ Νίνιο, με καταρρακτώδεις βροχές, που προκάλεσαν πλημμύρες στη Νότια Αμερική και την Καλιφόρνια. Στον αντίποδα, η Ινδονησία και η Παπούα – Γουινέα πέρασαν μια μεγάλη περίοδο ακραίας ξηρασίας και πυρκαγιών.
Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα

Δυστυχώς και νεότερα προγνωστικά στοιχεία δείχνουν πως ο φετινός χειμώνας θα ”γονατίσει” ολόκληρη τη χώρα με κατά κύματα αρκετών ψυχρών εισβολών και χιονοπτώσεων.
Αρκετές περιοχές μέσα στον χειμώνα ενδέχεται να αποκλειστούν φέτος από χιόνια ενώ δεν θα λείψουν και οι πολλές βροχές και πλημμύρες από διάφορα τμήματα.
Ο φετινός χειμώνας σύμφωνα με τα μακροπρόθεσμα προγνωστικά στοιχεία, θα είναι ιδιαίτερα βαρύς στην βόρεια Ελλάδα, οπού εκεί τα χιόνια θα είναι περισσότερα ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα οι βροχές θα είναι πάρα πολλές και τα χιόνια στα ορεινά και ημιορεινά τμήματα θα είναι εξίσου πολλά.
Σύμφωνα με το Greek-Weather.Org, το φαινόμενο Ελ Νίνιο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στις δυτικές ακτές της νότιας Αμερικής μέσα στον Ειρηνικό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να δέχεται όλη η Ευρώπη και ιδιαίτερα η Ιταλία και η Ελλάδα ακραία καιρικά φαινόμενα.
Είναι κάτι που όπως αναφέρει το Greek-Weather.Org, ήδη έχουμε δει στη χώρα μας τις τελευταίες μέρες, καθώς είδαμε ανεμοστρόβιλους και επικίνδυνες καταιγίδες, με πλημμύρες και κατολισθήσεις αλλά και θύματα από κεραυνό.
Το Ελ Νίνιο όπως διευκρινίζει το Greek-Weather.Org, θα κορυφωθεί στα τέλη Δεκεμβρίου και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η Ελλάδα εκείνη τη χρονικό περίοδο να χτυπηθεί από ψύχος και σφοδρές χιονοπτώσεις αλλά και πανίσχυρες καταιγίδες.
Θα είναι η χρονιά κατά την οποίο η Ελλάδα θα γνωρίσει πρωτόγνωρα καιρικά φαινόμενα, άκρως επικίνδυνα και καταστροφικά. Ίσως όπως τονίζει το Greek-Weather.Org, να είναι τα πιο ακραία καιρικά φαινόμενα των τελευταίων δεκαετιών.


____________________
http://lykavitos.gr/archives/234722

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 14:30 ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΤΖΙΑ

Akis Katsoylas ΑΘΗΝΑ  Είμαστε ενάντια στους πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών, δεν θα επιτρέψουμε ούτε στο δ...