................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
________________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2015

Ενας από τους σημαντικότερους Ελληνες στιχουργούς, που στήριξε με τα λόγια του τα πιο ωραία ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια, ένας δημιουργός που καμάρωνε για τα 2.500 τραγούδια του, ο Κώστας Βίρβος, έφυγε χθες στα 89 του χρόνια

Καλό ταξίδι στον αγωνιστή και ποιητή....

Ρεμπέτης, λαϊκός, αγωνιστής
Ο Κώστας Βίρβος ήταν ευθύς, γλυκός άνθρωπος, αποκαλυπτικός και αντιμετώπιζε 
τα τραγούδια του με μεγάλη τρυφερότητα | EUROKINISSI


Συντάκτης: Ματούλα Κουστένη*
«Καταχνιά», «Ρίξε μια ζαριά καλή», «Μια παλιά ιστορία», «Της γερακίνας γιος», «Δε θέλω να μου δέσετε τα μάτια», «Ανέβα στο τραπέζι μου», «Γεννήθηκα για να πονώ», «Ζαΐρα», «Λίγα ψίχουλα αγάπης», «Σου ᾽χω έτοιμη συγγνώμη», «Η σκιά μου κι εγώ», «Ενα όμορφο αμάξι με δυο άλογα», «Μακριά μου να φύγεις», «Νυχτερίδες κι αράχνες», «Φύγε κι άσε με», «Εγνατίας 406», «Θαλασσόλυκος Νικόλας», «Θα κάνω ντου βρε πονηρή», «Ψύλλοι στ΄ αυτιά μου», «Γιατί θες να φύγεις».
Χιλιάδες τραγούδια, αμέτρητες συγκινήσεις. Ενας από τους σημαντικότερους Ελληνες στιχουργούς, που στήριξε με τα λόγια του τα πιο ωραία ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια, ένας δημιουργός που καμάρωνε για τα 2.500 τραγούδια του, ο Κώστας Βίρβος, πέθανε χθες στα 89 του χρόνια μετά από ασθένεια.
«Το τραγούδι σκιαγραφεί τα πάντα», έλεγε, «όχι μόνο την εποχή, αλλά και την ψυχοσύνθεση του ανθρώπου που τα τραγουδάει». Η Μπέλλου, ο Τσιτσάνης, ο Μπιθικώτσης, ο Καζαντζίδης (για τον οποίο εξέφραζε συχνά πίκρα), ο Δερβενιώτης, ο Καλδάρας, ο Πλέσσας τού χρωστάνε πολλά.
Οι εταιρείες έλεγε -πάντα με στεναχώρια- έφτιαξαν ολόκληρους καταλόγους στις πλάτες του, καθώς έγραφε με την ίδια ευκολία από τα πιο υπέροχα λαϊκά μέχρι την «Καταχνιά» του Χρήστου Λεοντή, τον «Θεσσαλικό κύκλο» του Γιάννη Μαρκόπουλου και στίχους που περιείχαν τις πολιτικές του ευαισθησίες, τις σκέψεις του για την ξενιτιά και τη μετανάστευση. Παρ’ όλα αυτά συχνά παραδεχόταν ότι 300- 400 από τα τραγούδια που ηχογράφησε γράφτηκαν βιαστικά, κάτω από συναισθηματική φόρτιση, και δεν άξιζαν.
Εχει πει ο Μίκης Θεοδωράκης: «Ο Βίρβος είναι ένα απ’ τα μεγάλα κλαριά στο δένδρο της ελληνικής μουσικής. Πολλοί από σας ασφαλώς δεν θα ξέρετε ότι τραγούδια που έχετε αγαπήσει, έχετε τραγουδήσει, και για τα οποία έχετε συγκινηθεί, έχετε κλάψει, έχετε πονέσει, έχετε ελπίσει, είναι δικοί του οι στίχοι».
Ο Κώστας Βίρβος ήταν ευθύς, γλυκός άνθρωπος, αποκαλυπτικός και αντιμετώπιζε τα τραγούδια του με μεγάλη τρυφερότητα. Ελεγε πως δεν ήταν «συστηματικός», όπως ο Τσιτσάνης, αλλά έδινε τους στίχους του μόνο στους καλλιτέχνες που ήθελε.
Αγωνιστής, υπήρξε μαζί με τον στενό του συνεργάτη, συνθέτη Θόδωρο Δερβενιώτη, ιδρυτικό μέλος της πρώτης «Ενωσης» συνθετών και στιχουργών του λαϊκού τραγουδιού, μια εποχή που το κοινό απαξίωνε τη συμβολή των δημιουργών. «Πάλεψα πολύ για να μου βάζουν το όνομα στους δίσκους. Μέχρι το 1958, εκτός από τον Δερβενιώτη, κανείς δεν σεβόταν τον στιχουργό», δήλωνε.
Γεννημένος στα Τρίκαλα, στις 29 Μαρτίου 1926, μεγάλωσε σε ένα σπίτι εύπορο. Ο πατέρας του, πλούσιος τυρέμπορος, τον έστειλε στην Κοργιαλένειο Σχολή. Τελειώνοντας το γυμνάσιο το 1943, κατέβηκε στην Αθήνα και φοίτησε στην Πάντειο. Σύμφωνα με διηγήσεις του, έγραφε στιχάκια από νωρίς, αλλά ήθελε να γίνει σκηνοθέτης, μιας και του άρεσε ιδιαίτερα το θέατρο.
Το 1943 πέρασε στις γραμμές του ΕΑΜ. Τον Μάρτη του ᾽44 συλλαμβάνεται και βασανίζεται, γιατί έγραφε συνθήματα στους τοίχους. Ο πατέρας του, με 800 χρυσές λίρες, τον απελευθερώνει και αυτός φεύγει για το βουνό, όπου εκεί συναντά τον Αρη Βελουχιώτη.
Το πρώτο του τραγούδι με τίτλο «Ο φαντάρος» (1947) μελοποιήθηκε αρχικά από τον Β. Τσιτσάνη και αργότερα από τον Α. Καλδάρα, αλλά δεν ηχογραφήθηκε λόγω εμφυλίου και παρά το εμφανές μήνυμα συμφιλίωσης («Μα ο φαντάρος δεν παραπονιέται/ κι έχει ελπίδα μέσα στην καρδιά/ πως θα γυρίσει πάλι στους δικούς του/ τα χέρια όταν δώσουμε ξανά»).
Επισήμως το πρώτο τραγούδι που κυκλοφόρησε ήταν το «Να το βρεις από άλλη», σε μουσική Καλδάρα και με ερμηνευτές τους Σούλα Καλφοπούλου και Μάρκο Βαμβακάρη (1948). Εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος από το 1954 έως το 1985.

Τρίτη, 4 Αυγούστου 2015

Θλίψη, οργή, απογοήτευση - άλλη μια μαύρη μέρα για τον σιδηρόδρομο

  ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ  


Αυτές οι λέξεις εκφράζουν τα αισθήματα όλων μας (σιδηροδρομικών, επιβατών, φίλων του σιδηροδρόμου) για την νέα κατάργηση δρομολογίων που ξεκινά από σήμερα. Η μάχη για την διατήρηση του 1510 και 1511 μέχρι στιγμής δεν έχει θετικό αποτέλεσμα ενώ και η κατάργηση του InterCity 54 και 57 συμπληρώνει άλλο ένα κομμάτι στο παζλ της λανθασμένης πολιτικής για τον σιδηρόδρομο. Η έλλειψη προσωπικού πλέον έχει οδηγήσει τα πράγματα σε οριακές καταστάσεις.Τα χιλιάδες δεδουλευμένα ρεπό, οι εκατοντάδες χιλιάδες ώρες υπερωριών, οι κομμένες άδειες και το φιλότιμο των εναπομείναντων σιδηροδρομικών δεν επαρκούν πλέον για να κυκλοφορούν όλα τα τρένα.


Όλοι θυμόμαστε πως ξεκίνησε το έγκλημα, με την πολυδιάσπαση των εταιρειών του Ομίλου για να ιδιωτικοποιηθούν κατόπιν αυτές, με την μη προκήρυξη προσλήψεων εδώ και 2 δεκαετίες, με την μετέπειτα εγκληματική διαχείριση (2004-2009) και μετά  με την εφαρμογή του Νόμου Ρέππα για την δήθεν εξυγίανση του σιδηροδρόμου με τις χιλιάδες μετατάξεις, το κλείσιμο της Πελοποννήσου,την κατάργηση φθηνών δρομολογίων (602/603, πρωινό τοπικό Λειανοκλαδίου κλπ), το κλείσιμο του Προαστιακού από τις 10 το βράδυ.
Και μετά με τις εφεδρείες της επόμενης Συγκυβέρνησης, τις ατελείωτες εργολαβίες και την ένταξη στο ΤΑΙΠΕΔ των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ που αποσχίστηκε απο τον ΟΣΕ με αποτέλεσμα την διάλυση του τροχαίου υλικού (μαθηματικός τύπος για την συντήρηση) και προφανώς για να πουληθεί και αυτή στο όνομα μιας αποτυχημένης πολιτικής.
Φτάνοντας στο σήμερα και στους 6 μήνες της αριστερής διακυβέρνησης, όπου τίποτα δυστυχώς δεν άλλαξε.
Παρά τις υποσχέσεις για προσλήψεις, για ενοποίηση των εταιρειών για επιστροφή των μεταταχθέντων, ΤΙΠΟΤΑ ακόμα δεν έχει γίνει.
Παρά μόνο η σχεδόν επιβεβαιωμένη είδηση που δημοσιεύσαμε το βράδυ της Πέμπτης για την επιστροφή των 30  μεταταχθέντων μετά την κατακραυγή απο τις τοπικές κοινωνίες για την κατάργηση των τρένων,θέμα που δούλεψε πολύ το Σωματείο των μηχανοδηγών που πρώτη φορά συνομίλησε με αυτές και ανέδειξε το πρόβλημα της λειψανδρίας στον κλάδο μας.
Εμείς απο αυτήν εδώ την γωνιά του διαδικτύου τα 4 τελευταία χρόνια φωνάζουμε καθημερινά ότι η κατάσταση με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται στα σημερινά αποτελέσματα.
Η έλλειψη μηχανοδηγών έχει φτάσει τα πράγματα στο σημείο Ο και ίσως και στο σημείο χωρίς επιστροφή για ανεπανόρθωτες ζημιές στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Σήμερα, το Σωματείο μας θα βρισκόταν σε κινητοποιήσεις στα εμπορικά για το θέμα της έλλειψης προσωπικού ΑΝ είχε περάσει η πρόταση που κατατέθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του και θα ασκούσαμε ακόμα μεγαλύτερη πίεση σε μια κρίσιμη εβδομάδα.
Δυστυχώς, ορισμένοι δεν έχουν αντιληφθεί που ακριβώς βρισκόμαστε.
Οι καθημερινές επικοινωνίες με τις τοπικές κοινωνίες της Φθιώτιδας και της Βοιωτίας την προηγούμενη εβδομάδα και η συνεπακόλουθη πίεση φέρνουν -απο όσο μπορούμε να ξέρουμε- έστω το αποτέλεσμα της υπογραφής της επιστροφής κάποιων συναδέλφων.
Πρέπει οπωσδήποτε να αναδειχθεί το θέμα για να σωθεί ο σιδηρόδρομος ,το πλέον οικολογικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, που δημιουργεί χιλιάδες θέσεις εργασίας όπου αναπτύσσεται.
Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι αν δεν γίνουν προσλήψεις σε ΟΛΟΥΣ τους κρίσιμους τομείς, σύντομα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος θα καταστεί ένα απομονωμένο και σε εφεδρεία δίκτυο.
Εμείς που βλέπουμε τα πράγματα απο μέσα, ξέρουμε καλά ότι δεν έχουν καμία σχέση με το πως παρουσιάζεται η εικόνα προς τα έξω.
Ξέρουμε όμως και τις τεράστιες δυνατότητες του σιδηροδρόμου.

Ο αγώνας συνεχίζεται. 
Ιδιαίτερα για το 1510-1511 που όπως μας έλεγαν χτες οι συνάδελφοι της κίνησης, όταν οι επιβάτες μάθαιναν για την κατάργηση του τα έβαζαν με Θεούς και Δαίμονες.

Θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι  πλέον είναι αγώνας επιβίωσης.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

http://mixanodigoiose.blogspot.gr/2015/07/blog-post_54.html

Κυριακή, 2 Αυγούστου 2015

Το τελευταίο δίμηνο μόνο καταγράφηκαν 12 σοβαρά τροχαία σε ολόκληρη την Ελλάδα με πολλούς τραυματίες και νεκρούς, αλλά και οδηγούς που εγκατέλειψαν τα θύματά τους,

Ξεχασμένος μεν, ανελέητος δε ο «Μολώχ της ασφάλτου»


Η πολιτική επικαιρότητα και οι πυρκαγιές μονοπωλούν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ, τη στιγμή που τα τροχαία... εγκλήματα συνεχίζουν να θερίζουν ζωές και μάλιστα με αυξανόμενη τάση, ειδικά τους θερινούς μήνες |MOTIONTEAM/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Συντάκτης: Διαλεκτή Αγγελή*

«Λίγο η ζέστη, λίγο οι πολιτικές εξελίξεις, λίγο οι φωτιές, όχι δηλαδή ότι χρειαζόταν και πολύ, τα ΜΜΕ εξαφάνισαν το θέμα των τροχαίων εγκλημάτων από τη θεματολογία τους. Παραδόξως αυτά συνέχισαν να συμβαίνουν όπως πάντα. Οι αγωνιώδεις κραυγές δημοσιογράφων και πολιτικών για το μέλλον της χώρας (κάποιος έβαλε ακόμα και τα κλάματα) δεν αφορούσαν σε καμία περίπτωση και τα τροχαία, μια και αυτά είχαν να κάνουν με το παρόν. Και αυτοί οι άνθρωποι αγωνιούν για το μέλλον...».
Ετσι ξεκινά το πιο πρόσφατο ποστ στη σελίδα του Πανελλαδικού Συλλόγου για τα Τροχαία Εγκλήματα «SOSTE», δίνοντας το στίγμα για την καθημερινότητα στους -κατά κοινή παραδοχή κακοφτιαγμένους- ελληνικούς δρόμους.
Πίνακας επικίνδυνων τροχαίων παραβάσεωνΠΗΓΗ: ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ
Πράγματι, η ιστοσελίδα της Τροχαίας είναι γεμάτη από ανακοινώσεις σχετικές με τροχαία, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυκλοφορούν συνεχώς εκκλήσεις για πληροφορίες, οι οποίες θα βοηθήσουν στον εντοπισμό οδηγών που εγκατέλειψαν το σημείο του ατυχήματος, αφήνοντας συνήθως αβοήθητο και τραυματισμένο κάποιον άνθρωπο, ενώ εξίσου συχνές είναι και οι επείγουσες εκκλήσεις για προσφορά αίματος για τραυματίες τροχαίων.

Stop στη ζωή

Φιλίζ Καντουχάρ, θύμα τροχαίου | 
«Ολα ξεκίνησαν τον Οκτώβρη του 2003. Φοιτητές στη Θεσσαλονίκη, είχαμε βγει έξω το βράδυ παρέα. Ήμαστε με μηχανάκι. Σταματήσαμε στο κόκκινο φανάρι της Ιωνος Δραγούμη με την Εγνατία. Άναψε το πράσινο. Ξεκινήσαμε κανονικά... stop! Παραβιάζοντας ένα πορτοκαλί κι ένα κόκκινο φανάρι, ο Α.Γ. έπεσε με φόρα επάνω μας», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Φιλίζ Καντουχάρ, θύμα ενός πολύ σοβαρού τροχαίου.
«Ο Δ., ο οδηγός του δικύκλου, πετάχτηκε ψηλά, του βγήκε το κράνος και έπεσε με δύναμη στην άσφαλτο, όπου ουσιαστικά ξεψύχησε. Πόσο πονάει αυτή η λέξη... Εγώ σύρθηκα με το μηχανάκι 15 μέτρα. Είχαμε την «τύχη» να δει το σκηνικό ένας ταξιτζής όπου κράτησε αριθμό πινακίδας και λίγο πιο κάτω σταμάτησαν τον Α.Γ. για αλκοτέστ. Πήγα στο νοσοκομείο. Η κατάστασή μου επιδεινώθηκε. Μπήκα χειρουργείο και ύστερα ΜΕΘ. Εμεινα τρεις μήνες στο νοσοκομείο και άλλους τρεις στο Εθνικό Ιδρυμα Αποκατάστασης Αναπήρων (ΕΙΑΑ). Αρχικά κινούμουν με αμαξίδιο. Δεν κουνώ το αριστερό μου χέρι και ουρώ με καθετήρα. Ατελής τετραπληγία είπαν οι γιατροί. Σε διάστημα 11 χρόνων έκανα άλλα δύο σοβαρά χειρουργεία, σπονδυλοδεσίες, τα οποία έπρεπε να γίνουν άμεσα, αλλιώς θα υπήρχε ξανά παράλυση των κάτω άκρων. Πόνοι, φυσιοθεραπείες, ενέσεις, δυνατά φάρμακα, αντιβιώσεις, ψυχολογική διαταραχή.
»Η ζωή της οικογένειάς μου άλλαξε κι όλα κινούνται με άξονα εμένα. Το τελευταίο και μεγαλύτερο χειρουργείο έγινε πριν από ενάμιση χρόνο. Κατάφερα να το κάνω χάρη στα χρήματα που συγκεντρώθηκαν μέσω ενός ερανικού λογαριασμού. Η φοιτητική μου ζωή έμεινε πίσω. Ακόμη προσπαθώ να τελειώσω, μα δεν είναι εύκολο, τόσο λόγω οικονομικών όσο και λόγω της υγείας μου. Τίποτα δεν είναι το ίδιο, κι ας είμαι τυχερή που ζω, κι ας υπάρχουν χειρότερα. Τίποτα. Ούτε η ψυχή, ούτε το σώμα, ούτε καν το μυαλό... Με δύο χρόνια εξαγοράσιμη ποινή, ο Α.Γ. κυκλοφορεί ελεύθερος να διακόψει κι άλλες ζωές, πράγμα που απεύχομαι. Η ζωή του Δ. κόπηκε στα 24 -αλήθεια πόσο μας λείπει- και η δική μου άλλαξε στα 23. Πλέον είμαι 34 κι ακόμη προσπαθώ...».

Ούτε μία εφημερία χωρίς τροχαίο

Κρυσταλλία Βιτούλα, αναισθησιολόγος στο ΚΑΤ | 
Οι γιατροί έρχονται καθημερινά σε επαφή με τον ανθρώπινο πόνο και, σύμφωνα με όσα μας λένε, δεν περνάει εφημερία χωρίς να περιθάλψουν τουλάχιστον έναν τραυματία που ενεπλάκη σε τροχαίο.
Η Κρυσταλλία Βιτούλα, αναισθησιολόγος, μας δίνει εικόνα από ένα εκ των μεγαλύτερων νοσοκομείων της Αθήνας:
«Το ΚΑΤ κάθε τέσσερις μέρες καλύπτει τη μεγάλη ανοιχτή εφημερία, όπου δεχόμαστε περιστατικά τόσο από την Αθήνα όσο και από την Πελοπόννησο και τα νησιά. Κυριολεκτικά δεν περνάει εφημερία που να μη δεχόμαστε πολυτραυματίες, καθώς και 4-5 βαριά περιστατικά που ενεπλάκησαν σε κάποιο τροχαίο.
»Υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα σε ό,τι αφορά την περίθαλψη αυτών των ανθρώπων. Πρώτον, θεωρώ αδιανόητο να ξεκινάει εφημερία με δεδομένο ότι θα θα έρθουν τραυματίες τροχαίων και να μην υπάρχουν κρεβάτια στη ΜΕΘ. Λόγω έλλειψης κλινών, νεαροί πολυτραυματίες αναγκάζονται να νοσηλεύονται σε έναν χώρο κάτι μεταξύ ΜΕΘ και απλού τμήματος επειγόντων περιστατικών. Δεύτερον, δεν υφίσταται κατάλληλο τμήμα επειγόντων περιστατικών λόγω κακής οργάνωσης και έλλειψης γιατρών. Αυτές οι ελλείψεις κοστίζουν σε ανθρώπινες ζωές...
»Είναι απαραίτητο να υπάρξει καλύτερη εκπαίδευση και μέριμνα στην υποδοχή των πολυτραυματιών, ειδικά αν σκεφτούμε ότι τους καλοκαιρινούς μήνες η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη. Οι πρώτες ώρες σε ένα τέτοιο περιστατικό είναι οι κρισιμότερες. Το γεγονός ότι σώζονται άνθρωποι οφείλεται καθαρά και μόνο στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών και των διασωστών του ΕΚΑΒ. Δεν επαρκεί όμως... Χρειάζεται μέριμνα από την πλευρά του κράτους».

Αυτοί που εγκαταλείπουν

Αλέξανδρος Αστρινάκης, ψυχίατρος, ψυχοθεραπευτής | 
Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Αστρινάκης, ψυχίατρος/ψυχοθεραπευτής, μιλάει στην «Εφ.Συν.» επιχειρώντας να αναλύσει τον ψυχισμό όσων χτυπούν και εγκαταλείπουν κάποιον στον δρόμο:
«Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολο να ερμηνεύσει κανείς την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ένας οδηγός που χτυπάει και εγκαταλείπει το θύμα του. Ωστόσο, αυτό το οποίο μπορεί κανείς να πει με σιγουριά είναι ότι το συναίσθημα του φόβου ορίζει κατά βάση τη συμπεριφορά του εμπλεκόμενου οδηγού. Ο φόβος να μη βρεθεί μπλεγμένος.
»Το αν θα ασχοληθεί κάποιος ή όχι με το δυστύχημα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Η έλλειψη ενοχής, τύψεων και ηθικής συνείδησης μπορεί να οδηγήσει τον οδηγό στην εγκατάλειψη του σημείου. Ένα συναισθηματικά αδιάφορο άτομο δεν νοιάζεται για τον ανθρώπινο πόνο. Αντίθετα, ένας άνθρωπος με φυσιολογικό αίσθημα ενοχής όχι μόνο θα προσπαθήσει να κάνει το καλύτερο σε περίπτωση που προκάλεσε το δυστύχημα, αλλά θα σπεύσει να βοηθήσει, ακόμη και σε περιπτώσεις που ο ίδιος δεν έχει καμία ανάμιξη.
»Η απόφαση της εγκατάλειψης λαμβάνεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζει η διαδικασία άρνησης του συμβάντος, που αποτελεί ουσιαστικά έναν μηχανισμό άμυνας απέναντι στο σοκ που υφίσταται ο οδηγός. Ο παρανοϊκός θα αποδώσει την αιτία του συμβάντος στο θύμα, ο νάρκισσος θα θεωρήσει πως αποκλείεται να προκαλέσει δυστύχημα τόσο ικανός οδηγός που είναι, ενώ ο ψυχαναγκαστικός δύσκολα θα κάνει εγκατάλειψη, γιατί είναι ενοχοποιημένος και τυπικός. Τέλος, ο διεστραμμένος θα αποφύγει την εμπλοκή του, αφού οι κανόνες ηθικής γι’ αυτόν είναι προσαρμοσμένοι αποκλειστικά στις ανάγκες του».

Δώδεκα σοβαρά τροχαία του φετινού καλοκαιριού

Το τελευταίο δίμηνο μόνο καταγράφηκαν 12 σοβαρά τροχαία σε ολόκληρη την Ελλάδα με πολλούς τραυματίες και νεκρούς, αλλά και οδηγούς που εγκατέλειψαν τα θύματά τους, γεγονός που αποδεικνύει του λόγου το αληθές, ότι δηλαδή πρόκειται για τροχαία εγκλήματα:
ΙΟΥΝΙΟΣ
07/06: Τροχαίο με τέσσερις νεκρούς και έναν τραυματία έξω από το Πολύκαστρο στο Κιλκίς.
12/06: Στην Ηλιούπολη Θεσσαλονίκης οδηγός αυτοκινήτου χτύπησε και εγκατέλειψε μοτοσικλετιστή, ενώ στη Νίκαια, στην Αθήνα, νταλίκα διαμέλισε ηλικιωμένη γυναίκα.
18/06: Στο Λινοπότι της Κω, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο, ενώ τέσσερις ακόμη τραυματίστηκαν, δύο εκ των οποίων σοβαρά.
20/06: Στην Κυπαρισσία, αναβάτης μοτοσικλέτας συγκρούστηκε με προπορευόμενο όχημα. Ο οδηγός του Ι.Χ. εγκατέλειψε το σημείο.
23/06: Οδηγός Ι.Χ. παραβίασε κόκκινο σηματοδότη στην οδό Ακαδημίας χτυπώντας και εγκαταλείποντας έναν μοτοσικλετιστή, ο οποίος όμως πρόλαβε να πάρει τα στοιχεία του. Ο εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη για τροχαίο με τραυματισμό και εγκατάλειψη στον οδηγό του οχήματος και τον άφησε ελεύθερο, ορίζοντάς του τακτική δικάσιμο.
ΙΟΥΛΙΟΣ
05/07: Στη Ζάκυνθο, Ι.Χ. όχημα συγκρούστηκε με μοτοσικλέτα και εγκατέλειψε τον τραυματισμένο οδηγό του δικύκλου.
09/07: Ηλικιωμένος άντρας, στην περιοχή της Περαίας στη Θεσσαλονίκη, τραυματίστηκε θανάσιμα από οδηγό Ι.Χ. που τον παρέσυρε. Περαστικοί αναφέρουν ότι ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα και έφυγε.
12/07: Στη λεωφόρο Κηφισού, στο Περιστέρι, φορτηγό συγκρούστηκε με προπορευόμενη μοτοσικλέτα και εγκατέλειψε τον ακρωτηριασμένο αναβάτη.
15/07: Στην Καλαμάτα, αυτοκίνητο συγκρούστηκε με μηχανάκι και ο οδηγός του οχήματος εγκατέλειψε το σημείο του ατυχήματος.
17/07: Στο Λασίθι σημειώθηκε σύγκρουση φορτηγού με Ι.Χ., από το οποίο ανασύρθηκαν νεκροί δύο άνθρωποι.
20/07: Ενα 8χρονο κορίτσι παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα την ώρα που έκανε ποδήλατο. Η οδηγός του αυτοκινήτου εγκατέλειψε το σημείο, όμως συνελήφθη και λίγο αργότερα αφέθηκε ελεύθερη από τον εισαγγελέα.
23/07: Στα Τρίκαλα, συγκρούστηκαν δύο Ι.Χ. αυτοκίνητα, με τον οδηγό του ενός να εγκαταλείπει το σημείο αναπτύσσοντας ταχύτητα. Ο οδηγός προσήχθη λίγο αργότερα και του βεβαιώθηκαν τροχονομικές παραβάσεις, μεταξύ των οποίων και εγκατάλειψη μετά από τροχαίο ατύχημα.

Συναυλία Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μουσείο Ακρόπολης στις 31 Οκτωβρίου 2017

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ // ΕΚΔΗΛΩΣΗ Το Μουσείο Ακρόπολης και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αποχαιρετούν τη θερινή περίοδο με το Κουαρτέτο Εγχόρδ...