................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
* τηλ. 210 8656.731, η δ/νση των Γραφείων της εφημερίδας είναι Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης, καθημερινά 9.00 π.μ. με 9.00 μ.μ
_______________________________________________________________________________________________________________________________

~~

 my-tips-collection

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο, 5 Μαρτίου 2011

Υπέρ της διαγραφής του χρέους, Τσόμσκι, Λόουτς κι άλλες 200 προσωπικότητες

Το θέμα της δίκαιης ρύθμισης του χρέους και της διαγραφής μέρους αυτού, είναι κάτι που ανέδειξε πρόσφατα η ανεξάρτητη βουλευτής Σοφία Σακοράφα προτείνοντας τη σύσταση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου για το δημόσιο χρέος της Ελλάδαςκαι την ανάγκη να ανοιχθούν τα βιβλία του δημόσιου χρέους.

Πάνω από 200 προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Νόαμ Τσόμσκι και ο Κεν Λοόουτς, υπογράφουν το κείμενο έκκλησης για δημιουργία Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου για το δημόσιο χρέος της Ελλάδας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ανοιχθούν τα βιβλία του δημόσιου χρέους.

Το χρέος είναι θηλειά στο λαιμό των απλών ανθρώπων. Είναι γόρδιος δεσμός και οι γόρδιοι δεσμοί δεν λύνονται, κόβονται.Το θέμα της δίκαιης ρύθμισης του χρέους και της διαγραφής μέρους αυτού, είναι κάτι που ανέδειξε πρόσφατα η ανεξάρτητη βουλευτής Σοφία Σακοράφα, η οποία εργάζεται πάνω στο ζήτημα μαζί με τον καθηγητή Οικονομικών στη σχολή Ανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου Κ. Λαπαβίτσα, αλλά και προσωπικότητες που μετέχουν στο «Αριστερό Βήμα Διαλόγου και Κοινής Δράσης της Αριστεράς».

Το κείμενο που θα δοθεί προσεχώς στη δημοσιότητα υπογράφουν από το εξωτερικό ο Αμερικανός καθηγητής στο Τμήμα Γλωσσολογίας και Φιλοσοφίας του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασσαχουσέττης (MIT) Νόαμ Τσόμσκι, ο σκηνοθέτης Κεν Λόουτς, ο πρώην βουλευτής των Βρετανών Εργατικών Τόνι Μπεν, πρώην υπουργοί από τον Ισημερινό (όπου δημιουργήθηκε αντίστοιχη επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου του δημόσιου χρέους), βουλευτές και ευρωβουλευτές από την ΕΕ.Στην πρωτοβουλία μετέχουν και Έλληνες βουλευτές, συνδικαλιστές, οικονομολόγοι, συνταγματολόγοι, πανεπιστημιακοί, διανοούμενοι, καλλιτέχνες, κ.ά.
Μεταξύ αυτών είναι οι βουλευτές κ. Π. Λαφαζάνης και κυρία Σοφία Σακοράφα, ο ομότιμος καθηγητής Νομικής και ακαδημαϊκός κ. Γιώργος Κασιμάτης, οι οικονομολόγοι-πανεπιστημιακοί κ. Κώστας Βεργόπουλος και Κ. Λαπαβίτσας, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Τμήματος Νομικής ΑΠΘ κ. Κώστας Χρυσόγονος, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου κ. Γιώργος Κατρούγκαλος, ο καθηγητής εργατικού δικαίου κ. ΄Αρης Καζάκος, οι πανεπιστημιακοί Αριστείδης Μπαλτάς, Σάββας Ρομπόλης, Ευτύχης Μπιτσάκης και κυρίες Πέπη Ρηγοπούλου και Τζίνα Πολίτη, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αθήνας κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο επ. καθηγητής Ιστορίας Ιδεών, τμ. Πολ. Επιστημών ΑΠΘ κ. Σπύρος Μαρκέτος, ο πρώην αντιπρόεδρος ΣτΕ κ. Μιχάλης Δεκλερής, ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ κ. Σπύρος Παπασπύρος, ο κ. Αλέκος Αλαβάνος (υπογράφει ως πρώην μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου), ο κ. Μανώλης Γλέζος, ο πρώην βουλευτής κ. Π. Κοροβέσης, η σκηνοθέτης κυρία Αλίντα Δημητρίου, οι συγγραφείς κυρίες Μάρω Δούκα, Ιωάννα Καρυστιάνη και Νάντια Βαλαβάνη, οι μουσικοσυνθέτες Διονύσης Τσακνής και Γιάννης Αγγελάκας, ο σκιτσογράφος κ. Στάθης Σταυρόπουλος, οι δημοσιογράφοι κ.κ. Γιώργος Δελαστίκ , Πέτρος Παπακωνσταντίνου, Αρης Χατζηστεφάνου, Αντ. Νταναβέλλος , ο δικηγόρος κ. Δήμος Τσακνιάς.
Μέλη της Πρωτοβουλίας για τη Συγκρότηση Διεθνούς Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου, όπως ο συνταγματολόγος κ. Γ. Κατρούγκαλος, επεσήμαναν σε συνέντευξη Τύπου, ότι υπάρχει η δυνατότητα της μη αποπληρωμής του χρέους με επίκληση των καταστροφικών συνεπειών για την κοινωνική συνοχή που έχει η εξυπηρέτησή του.
Στόχος της επιτροπής, όπως ανέφεραν μέλη της σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, είναι αρχικά να κατανοήσει ο ελληνικός λαός γιατί και με ποιους τρόπους διαμορφώθηκε το χρέος.
Όπως ανέφερε ο καθηγητής Κώστας Λαπαβίτσας αποτελεί επιδίωξη της επιτροπής να εξετάσει τη νομιμότητα του χρέους, αν δηλαδή ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες και ποιος ο ρόλος των τραπεζών, γιατί ενώ σύμφωνα με τη συνθήκη του Μάαστριχτ, προβλεπόταν ότι το χρέος δεν μπορεί να ξεπεράσει το 60% του ΑΕΠ, δεν τηρήθηκε αυτή η υποχρέωση και εν γνώσει των τραπεζών συνεχιζόταν ο δανεισμός του Ελληνικού κράτους.
Θέλουν να διερευνήσουν το απεχθές κομμάτι του χρέους και αν είναι νομιμοποιημένο, εάν δηλαδή διαμορφώθηκε προς όφελος του Ελληνικού λαού, να εξετάσουν τη βιωσιμότητα του χρέους, εάν έχει ηθική, νομική και κοινωνική βάση, δεν μπορούμε είπε ο καθηγητής να διαλύσουμε το κοινωνικό κράτος, τα σχολεία και τα νοσοκομεία για να εξυπηρετήσουμε το χρέος.
Από την πλευρά του, ο κ. Λαφαζάνης αναφέρθηκε σε εκθέσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου αναδεικνύεται ο παράνομος χαρακτήρας του χρέους, ενώ η κυρία Σακοράφα τόνισε την κινηματική διάσταση της πρωτοβουλίας, που την ξεχωρίζει από συνήθεις κοινοβουλευτικές επιτροπές.
Η πρωτοβουλία αποκτά και κινηματικά χαρακτηριστικά, όπως είπε η Σοφία Σακοράφα, η δημιουργία αυτού του κινήματος είναι το απόλυτο δημοκρατικό δικαίωμα του Ελληνικού λαού, να πληροφορηθεί, να μάθει και να κατανοήσει το πως και το γιατί και με ευθύνη τίνος φτάσαμε μέχρι εδώ. Μπορεί, πρόσθεσε, να γίνει το πολιτικό εργαλείο που θα δημιουργήσει τα πολιτικά υποκείμενα που θα αντισταθούν σε πρακτικές μονοδρόμου, σε αντιλαϊκές πολιτικές, μοιρολατρικές και παθητικές στάσεις.
Στόχος επίσης των μελών της πρωτοβουλίας είναι η ΕΛΕ να αποκτήσει θεσμικές αρμοδιότητες ελέγχου, όπως τόνισε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Η επιτροπή θα είναι διεθνής, εκτός από το κινηματικό κομμάτι, τους καλλιτέχνες, πολιτικούς, καθηγητές κλπ θα αποτελείται από ορκωτούς λογιστές του χρέους και των δημόσιων οικονομικών, νομικούς οικονομολόγους, και η πρωτοβουλία επιδιώκει να αποκτήσει "κάτω από το βάρος της κοινωνικής πίεσης", όπως ανέφερε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης πλήρη πρόσβαση στις συμβάσεις δημόσιου χρέους των τελευταίων 4 δεκαετιών, συμπεριλαμβανομένων των εκδόσεων ομολόγων, και κάθε μορφής διμερών κρατικών υποχρεώσεων, σε εκθέσεις και στοιχεία προϋπολογισμών, πρόσβαση σε συμβάσεις και συνάψεις δανείων, τα οποία δυστυχώς όπως ανέφερε δεν δίνονται ούτε στη Βουλή.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε ο κ. Λαφαζάνης ο ειδικός λογαριασμός αποκρατικοποιήσεων, στον οποίο θα συγκεντρώνονταν τα χρήματα από τις αποκρατικοποιήσεις και θα διοχετεύονταν για το σκοπό της μείωσης του χρέους, όμως κανείς δεν γνωρίζει που έχουν διοχετευθεί όλα αυτά τα χρήματα.
Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, κ. Παπασπύρος ζήτησε να υιοθετηθεί αυτό το αίτημα από τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς και να μην είναι μόνο ένα αίτημα των ειδικών, ενώ η συγγραφέας κυρία Βαλαβάνη υπογράμμισε ότι το αίτημα πρέπει να στηριχθεί από όλο τον κόσμο που αγωνίζεται κατά του μνημονίου.

"Η" Online 4/3 12:49

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011

ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ



(Άρθρο του Ανεξάρτητου Βουλευτή Αττικής Βασίλη Οικονόμου για το περ. Βουλή και Ευρωβουλή 
Φεβρουάριος 2011)

Η χώρα μας είναι αντιμέτωπη με την πλέον επώδυνη οικονομική, κοινωνική και πολιτική κρίση της μεταπολίτευσης. Η συντηρητική αναδίπλωση της κατά τα άλλα σοσιαλιστικής κυβέρνησης και η συνθηκολόγησή της με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές ηγεσίες της Ευρώπης δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα όπου οι ευθύνες για την δημοσιονομική μας κατάσταση αποδίδονται μονομερώς και αβάσιμα στο κοινωνικό κράτος. Η βελτίωση των οικονομικών δεικτών στους επίσημους μετρήσιμους στόχους δεν αποδίδουν την πραγματική κοινωνική κατάσταση που διαμορφώνεται για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
Οι οριζόντιες πολιτικές μείωσης των κοινωνικών παροχών, οι πρωτοφανείς σε έκταση και μέγεθος μειώσεις των εισοδημάτων, το κλείσιμο νοσοκομείων και σχολείων που προωθείται, η αδυναμία ελέγχου των καρτέλ και περιορισμού της ακρίβειας σε βασικά είδη, η υιοθέτηση πολιτικών που μεγεθύνουν την ανεργία αντί να την αντιμετωπίζουν και η βάρβαρη ανακατανομή του πλούτου υπέρ των λίγων και οικονομικά ισχυρών είναι μια πραγματικότητα που δεν έχει την έγκριση του ελληνικού λαού και που δημιουργεί πολλά περισσότερα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα από όσα υποτίθεται ότι θεραπεύει. Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια συνολική πολιτική που απαγορεύει στους εργαζόμενους να ζήσουν αξιοπρεπώς από την εργασία τους, απαγορεύει στους συνταξιούχους που κατέβαλαν κανονικά τις εισφορές τους στα ασφαλιστικά ταμεία να επιβιώσουν και να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται από το ελληνικό κράτος. 
Ταυτόχρονα οι κυβερνητικές επιλογές δεν επιτρέπουν στην νεολαία μας να ενταχθεί στην αγορά εργασίας ενώ το μέλλον της υποθηκεύτηκε άνευ όρων στην εξυπηρέτηση ενός τεχνητά και άδικα δημιουργημένου εξωτερικού χρέους. Η έξοδος της χώρας από αυτή την κρίση εάν ακολουθηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης και της τρόικας συνεπάγεται ολόκληρες γενιές χαμένες καθώς ο χρονικός ορίζοντας εξόδου δεν είναι το 2013 όπως ψευδώς μας παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο αλλά κάποιες δεκαετίες αργότερα και μάλιστα υπό συνταγματικό μανδύα. Πέραν αυτών η κυβέρνηση διολισθαίνει όλο και περισσότερο σε αυταρχικές λειτουργίες απαγορεύοντας και ποινικοποιώντας κάθε δικαιολογημένη κοινωνική αντίδραση, απαγορεύοντας συναθροίσεις και θέτοντας τις αστυνομικές δυνάμεις στην υπηρεσία ιδιωτικών συμφερόντων και σε αντιπαράθεση με τους πολίτες.
Ως «Ένωση Ανεξάρτητων Πολιτών» πιστεύουμε ότι το Μνημόνιο δεν αποτελεί λύση αλλά αντίθετα δημιουργεί πολλά περισσότερα προβλήματα τα οποία θα κληθούμε στο μέλλον, εμείς και τα παιδιά μας, να επιλύσουμε. Η οπισθοδρόμηση που παρατηρείται σε όλες τις κοινωνικές κατακτήσεις πρέπει να ανατραπεί. Το ελληνικό κράτος πρέπει να λύσει τις παθογένειες του και να αντιμετωπίσει τις πραγματικές αιτίες των ελλειμμάτων που σίγουρα δεν είναι το κοινωνικό κράτος αλλά η διαφθορά, ο κομματισμός και η αδιαφορία που επιδεικνύει κυρίως η κυρίαρχη πολιτική τάξη σε ότι αφορά την δημόσια περιουσία. 
Είναι λοιπόν χρέος όλων των δυνάμεων της Κεντροαριστεράς να κινηθούν ενιαία, να ξεπεράσουν τις αγκυλώσεις και τις διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος, να υπερασπιστούν το μείζον ζήτημα του κοινωνικού κράτους και να δημιουργήσουν την εναλλακτική πολιτική πρόταση που θα βάζει σε προτεραιότητα την προάσπιση των συμφερόντων του λαού.
Σήμερα ο ελληνικός λαός απαιτεί:
Την προστασία, ενίσχυση και αποτελεσματικότερη λειτουργία του κοινωνικού κράτους προς όφελος του πολίτη
Την εξασφάλιση της διαφάνειας και του απόλυτου σεβασμού της δημοκρατίας στις πολιτικές αποφάσεις
Την ανάδειξη του ζητήματος της προστασίας του περιβάλλοντος στην πράξη και σε συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα ως βασικό κριτήριο για κάθε πολιτική απόφαση και όχι ως απλή θεωρητική προσέγγιση
Την καθιέρωση της κοινωνικής δικαιοσύνης ως κύριο κριτήριο κάθε οικονομικού ή κοινωνικού μέτρου, την υιοθέτηση του κανόνα της ευνομίας που επιτάσσει οι αποφάσεις να λαμβάνονται υπέρ αυτών που έχουν ανάγκη κοινωνικής προστασίας και όχι αυτών που επιδιώκουν το μέγιστο δυνατό κέρδος σε βάρος της πλειοψηφίας
Την εφαρμογή της αναδιανομής του εισοδήματος μέσω ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος που θα προστατεύει τις πιο αδύναμες πληθυσμιακές ομάδες σε αντιδιαστολή με το υπάρχον φορολογικό σύστημα που επιτρέπει την συγκέντρωση όλου του πλούτου στους λίγους και οικονομικά ισχυρούς, επιφυλάσσοντας την ανέχεια και την φτώχεια για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού.
Την προστασία και αξιοποίηση της εθνικής μας περιουσίας και την ανυποχώρητη στάση στα κυριαρχικά μας δικαιώματα κηρύσσοντας προς πάσα κατεύθυνση ότι ο εθνικός μας πλούτος δεν είναι προς διαπραγμάτευση ούτε προς πώληση και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας.
Την επιστροφή στην ανάπτυξη με όρους ρεαλιστικούς που θα επιτρέπουν σε όλους να εξασφαλίσουν τους όρους αξιοπρεπούς διαβίωσης και όχι στην ανάπτυξη των οικονομικών δεικτών που επιθυμούν τα οικονομικά συμφέροντα και η οποία καταδικάζει την μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων στην φτώχεια και την ανέχεια υπηρετώντας τις ανάγκες ενός τριτοκοσμικού αναπτυξιακού μοντέλου.
Η «Ένωση Ανεξαρτήτων Πολιτών» ιδρύθηκε μέσα από την ανάγκη να αντιμετωπίσουμε την νεοφιλελεύθερη επέλαση που προωθεί την κοινωνική βαρβαρότητα. Γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη να προστατευτεί η Δημοκρατία μας, να προστατευτεί το κοινωνικό κράτος, να εξασφαλιστεί το μέλλον των επόμενων γενεών, να εξασφαλιστεί ότι η χώρα μας δεν θα είναι μια τριτοκοσμική γωνία της πολιτισμένης Ευρώπης αλλά θα έχει ίδια δικαιώματα και ίδιες υποχρεώσεις με όλα τα κράτη μέλη. Την πρωτοβουλία για την ίδρυση της ΕΝΑΠ την είχαν δύο απλοί Βουλευτές, που δεν θήτευσαν σε Υπουργεία και δεν άσκησαν κυβερνητική εξουσία αλλά που έδωσαν τίμια και με συνέπεια τον αγώνα τους δίπλα στους απλούς ανθρώπους που η πολιτική των τελευταίων κυβερνήσεων τους περιθωριοποίησε και τους εξοβελίζει στο άκρο της κοινωνίας. Είναι ένα νέο κίνημα πολιτών που είναι ανεξάρτητο από συμφέροντα και η μόνη δέσμευσή του θα είναι η λαϊκή εντολή και η λαϊκή θέληση. 
Η ΕΝΑΠ θα είναι παρούσα στις επόμενες πολιτικές εξελίξεις αφού η λαϊκή συμμετοχή και η αυτοοργάνωση των πολιτών την καθιστούν έτοιμη να λάβει μέρος στις επόμενες εκλογές. Η ΕΝΑΠ θα δώσει τον αγώνα της για μια νέα πορεία της πατρίδας και θα εργαστεί για την Συνεργασία όλων των Δυνάμεων της Δημοκρατίας, της Προόδου και της Οικολογίας, για την συγκρότηση ενός ισχυρού Κεντροαριστερού Πόλου στην Ελλάδα.

Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011

Περιμένοντας το τρένο στο Σταθμό της Τρίπολης που δεν θα έρθει... γιατί κ. Υπουργέ των Υποδομών;



  Έγκλημα στο σιδηρόδρομο...    



Στη διάλυση, ακόμη και αποδοτικών γραμμών, οδηγείται ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Επικριτές της κυβερνητικής πολιτικής στα μέσα σταθερής τροχιάς διαπιστώνουν «παράδοση στο οδικό μονοπώλιο» και καταγγέλλουν «απαξίωση της ‘πράσινης’ ανάπτυξης».
Η υποβάθμιση
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η μαζική κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών και δρομολογίων στο πλαίσιο προγράμματος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το οποίο ευαγγελίζεται την «εξυγίανση του ΟΣΕ». Εκτιμάται ότι, μέσα από την εφαρμογή κρίσιμων άρθρων του σχετικού νόμου, τα 2/3 της χώρας απειλούνται να μείνουν χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο, γεγονός το οποίο επιπλέον καθιστά άχρηστες υποδομές οι οποίες πρόσφατα αναβαθμίστηκαν μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων (βλ. Κόρινθος-Ναύπλιο, Έδεσσα-Φλώρινα, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα). Παράλληλα, εγκαταλείπονται τροχαίο υλικό, εξειδικευμένο προσωπικό και εκπαίδευση η οποία κόστισε εκατομμύρια ευρώ στους Έλληνες φορολογούμενους.

Αποτελεί κοινή διεθνή παραδοχή το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα από τα πιο ασφαλή, οικολογικά και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ωστόσο, η Ελλάδα φιλοξενεί το αραιότερο δίκτυο ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ: 2.500 χλμ (με κατεύθυνση να μειωθούν σε λιγότερα από 1000), έναντι περίπου 4.500 χλμ τα οποία της αναλογούν βάσει της αναλογίας πληθυσμού και έκτασης. Αντίστοιχα, θα έπρεπε να απασχολούνται 12.000 εργαζόμενοι (μέσα από τα μέτρα της κυβέρνησης περιορίζονται σε περίπου 3.000). Αυτά μάλιστα ισχύουν σε μία περίοδο κατά την οποία η χρήση μη ρυπογόνων μέσων, χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, προτάσσεται ως απάντηση στις επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή και την οικονομική κρίση.
Αντίθετα, οι ελληνικές μεταφορές παραδίδονται, ηθελημένα ή όχι, στα ιδιωτικά μονοπώλια των ΚΤΕΛ, των παραχωρησιούχων αυτοκινητόδρομων και των εθνικών εργολάβων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νόμος Σουφλιά με αντικείμενο τις παραχωρήσεις των αυτοκινητόδρομων εξομοίωσε τις σιδηροδρομικές γραμμές με δίκτυα αποχέτευσης, ύδρευσης, κλπ, τα οποία πλέον ο ΟΣΕ υποχρεώνεται να απομακρύνει με έξοδα του οργανισμού (!) προκειμένου να εγκατασταθούν τα εργοτάξια των παραχωρησιούχων. Σε αυτό το πλαίσιο, αντί για έργα νέας ταχείας γραμμής προς την Πάτρα, η ΕΡΓΟΣΕ τοποθετεί εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού.
Περικοπές βάσει ανακριβών ελλειμμάτων
Όπως έχει αναφερθεί και σε παλαιότερη ανάρτηση του tvxs.gr, για τις επικοινωνιακές ανάγκες εφαρμογής του συγκεκριμένου σχεδιασμού, ο ΟΣΕ συνδέθηκε με «διαστημικά» ελλείμματα, παρά το γεγονός ότι περίπου το 85% από αυτά αφορά δάνεια και τοκοχρεωλύσια τα οποία «φόρεσε» η πολιτεία επί σειρά ετών στον οργανισμό, χωρίς η ίδια να καταβάλλει τη θεσμοθετημένη χρηματοδότηση.
Ως «χαριστική βολή» λειτουργούν οι μαζικές περικοπές γραμμών του ΟΣΕ και δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τελευταία 3 χρόνια, οι οποίες συνοδεύτηκαν από αδράνεια στην ολοκλήρωση κομβικών έργων, όπως η νέα γραμμή προς Πάτρα, η ηλεκτροκίνηση, τα έργα Προαστιακού Αθηνών και Νέου Σταθμού Αθηνών και η σύνδεση λιμένα Ικονίου.
Ενδεικτική ήταν και η αιφνίδια κατάργηση -το καλοκαίρι του 2009- του Intercity, που συνέδεε τη Δυτική Θεσσαλία με την Αθήνα, παρέχοντας ένα κατά γενική ομολογία χρήσιμο και αποδοτικό δρομολόγιο: εξυπηρετούσε τον κόσμο που επιθυμούσε να κάνει τις δουλειές του στην Αθήνα, απασχολούσε στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του μόνο ένα άτομο ως προσωπικό, ενώ είχε μερικά εκατομμύρια ευρώ έσοδα και πολύ λίγα έξοδα. Στο τελευταίο του ταξίδι το τρένο είχε πληρότητα 100%, κι όμως καταργήθηκε.
Γνώστες του αντικειμένου, αναφέρουν χαρακτηριστικά: «δεν είναι δυνατόν π.χ. η γραμμή Πατρών-Πύργου που εμφάνιζε ημερήσια κίνηση 1300 επιβατών όταν είχε 8 ζεύγη δρομολογίων, να αξιολογείται σύμφωνα με την σημερινή κίνηση που παρουσιάζει μετά το 2009, οπότε αποψιλώθηκε δρομολογιακά και έμεινε μόνο με 2 ζεύγη. Σε ένα άλλο παράδειγμα αναφέρεται πως «ο πετυχημένος κατά γενική ομολογία Προαστιακός της περιοχής Καλαμάτας (προς Μεσσήνη / ΤΕΙ / Άνω Μεσσηνία / Κυπαρισσία) κρίνεται κι αυτός συγκυριακά: από 2000 επιβάτες ημερήσια κίνηση το 2008, έχασε στη συνέχεια κι αυτός μεγάλο μέρος της πελατείας του, επειδή τον Αύγουστο του 2009 αποψιλώθηκε από δρομολόγια (ή αναδρομολογήθηκε σε άσχετες ώρες άλλες αντ’ άλλων που δεν εξυπηρετούσαν τους σπουδαστές των ΤΕΙ) και απαξιώθηκε, παρά το γεγονός ότι είναι περιζήτητος από την τοπική κοινωνία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση».
Το «άδειο» τρένο από Καλαμάτα προς Μεσσήνη που καταργήθηκε.
Επιπλέον, γίνεται λόγος για «αθηνοκεντρικό» σύστημα, καθώς από τα 50 εκατ. ευρώ (σε ετήσια βάση) της επιδότησης στις άγονες γραμμές, «τη μερίδα του λέοντος παίρνει ο Προαστιακός της Αθήνας, ο οποίος θα μπορούσε εν μέρει να επιδοτηθεί και από τις επιδοτήσεις για τις Αστικές Συγκοινωνίες που δίδονται στον ΟΑΣΑ, αφού σημαντικό μέρος του συγκοινωνιακού του έργου εκτελείται εντός των ορίων της ζώνης ΟΑΣΑ». Ως εκ τούτου, «δεν περισσεύουν χρήματα για να επιδοτηθούν γραμμές με σημαντική -τηρουμένων των αναλογιών- κίνηση», όπως «η γραμμή προς Φλώρινα, προς Τρίκαλα / Καλαμπάκα, οι γραμμές Αλεξανδρούπολης-Έβρου, Πατρών-Πύργου, Κορίνθου-Ναυπλίου / Τρίπολης και ο Προαστιακός της Καλαμάτας».
Οι φίλοι του σιδηρόδρομου
Φορείς όπως το δίκτυο για τη Δημόσια Συγκοινωνία και τη Βιώσιμη Κινητικότητα, ΕΠΙΒΑΤΗΣ, αξιώνουν όχι καταργήσεις και περικοπές αλλά τον οργανωτικό εξορθολογισμό του ΟΣΕ, μέσα από«μελετημένα δρομολόγια που να μπορούν να αφαιρέσουν μεταφορικό φορτίο από τις οδικές μεταφορές».
Το τελευταίο τρένο στη γραμμή Πατρών-Καλαμάτας (λήψη στο Ζευγολατιό)
Ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηρόδρομου, αφού διαπιστώνει ότι «με πρόσχημα τα ελλείματα (που σε μεγάλο βαθμό αφορούν το δημόσιο χρέος), δρομολογείται μια πρωτοφανής συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου», επισημαίνει πως «υπάρχουν τμήματα του δικτύου, ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους και μεγάλης τουριστικής σημασίας, τα οποία με διαφορετικού τύπου εκμετάλλευση, προσανατολισμένη στις αιχμές και τις ιδιαιτερότητες της τουριστικής αγοράς (όπως γίνεται στο εξωτερικό), θα μπορούσαν να είναι κερδοφόρα και πηγή εσόδων για την τοπική οικονομίαγενικότερα:
• οδοντωτός Διακοφτό-Καλάβρυτα
• τρενάκι Πηλίου
• Ολυμπία-Κατάκολο
• Κόρινθος-Ναύπλιο / Τρίπολη
• Πέρασμα Νέστου
Yπενθυμίζεται ότι ο «Εθνικός Χωροταξικός Σχεδιασμός» του 2008, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει ότι «στις σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές αστικού και υπεραστικού τύπου δίδεται προτεραιότητα» και πως «η κύρια στρατηγική περιλαμβάνει επέκταση του δικτύου αύξηση της ασφάλειας, βελτίωση των ταχυτήτων και πύκνωση όλων των δρομολογίων των μέσων σταθερής τροχιάς αστικού και υπεραστικού τύπου (…) ολοκληρωμένη σιδηροδρομική σύνδεση και παροχή υψηλής ποιότητας συνδυασμένων μεταφορών σε όλους τους λιμένες που βρίσκονται πλησίον του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου», κ.ά.
Ο ΣΦΣ ζητά «με σχετική τροπολογία του νόμου, διπλασιασμό τουλάχιστον του ποσού των επιδοτήσεων των σιδηροδρομικών δρομολογίων (100 εκατ. ευρώ), ταυτόχρονα με την υλοποίηση των οργανωτικών και αναδιαρθρωτικών αλλαγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μείωση του μοναδιαίου λειτουργικού της κόστους», όπως και «τα κριτήρια δρομολόγησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι αντικειμενικά και όχι να στηρίζονται σε αξιολόγηση των 2 τελευταίων ετών, όπου πολλές γραμμές υπολειτουργούσαν με ελάχιστα, άρα μη ελκυστικά, δρομολόγια (πχ Πελοπόννησος, Ανατ. Μακεδονία-Θράκη κλπ) ή δεν λειτουργούσαν καθόλου λόγω έργων ή επαναλειτούργησαν μετά πολύχρονη διακοπή και χωρίς διαφήμιση, με χρόνους διαδρομής μεγαλύτερους από τους στοχευόμενους από τα έργα ανακαίνισης (πχ γραμμή Τριπόλεως, Ναυπλίου)».
Επιπλέον, προτείνεται «οι Περιφέρειες να ασκήσουν το δικαίωμα που τους δίνει ο νόμος να επιδοτούν και αυτές τα δρομολόγια των «άγονων γραμμών», ενώ θα πρέπει στα πλαίσια του Σχεδίου Καλλικράτης να αναλάβουν συνολικά την αρμοδιότητα σχεδιασμού, παραγγελίας, ελέγχου και επιδότησης των δρομολογίων τοπικού, αστικού, προαστιακού και περιφερειακού χαρακτήρα τρένων και λεωφορείων, με δημιουργία κατάλληλα στελεχωμένων δομών και ανάληψη πόρων».
Ωστόσο, επικριτές των κυβερνητικών επιλογών στο σιδηρόδρομο θεωρούν ότι οι σημερινές εξελίξεις είναι αναπόφευκτες, καθώς «αγαλλιάζουν το πανίσχυρο αυτοκινητιστικό λόμπι στην Ελλάδα(μεγαλοεργολάβοι - παραχωρησιούχοι αυτοκινητοδρόμων που σπέρνουν κάθε 30 - 40 χλμ πανάκριβα διόδια και ΚΤΕΛ – φορτηγατζήδες - μεγάλο / μεσαίο / μικρό αυτοκινητικό κεφάλαιο που θα μονοπωλήσει τις χερσαίες μεταφορές, με ότι αυτό σημαίνει για το κόστος μεταφοράς κλπ)».

Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΙΩΞΗ ΤΟΥ Θ. ΠΑΓΚΑΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ-ΑΠΕΛΑΣΤΕ ΤΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ



ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΚΔΙΩΞΗ ΤΟΥ Θ. ΠΑΓΚΑΛΟΥ 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Σήμερα 33ή μέρα της απεργίας πείνας των μεταναστών στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία αλληλεγγύης στους 300 απεργούς πείνας είχε αποφασίσει να παραβρεθεί στην προγραμματισμένη εκδήλωση-αφιέρωμα στο έργο του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά στην Fondation Héllenique (Ελληνική φοιτητική εστία στο Παρίσι).
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιελάμβανε ομιλία του σκηνοθέτη και προβολή της πρόσφατης ταινίας του «Παράδεισος στη Δύση» με θέμα την «παράνομη» μετανάστευση. Θεωρήσαμε καθήκον μας να συμμετάσχουμε στην εκδήλωση ενημερώνοντας Γάλλους και Έλληνες παρευρισκόμενους για την κατάσταση των απεργών πείνας καθώς και για την ανάλγητη και ανυποχώρητη στάση της κυβέρνησης.
Μια ώρα πριν την εκδήλωση, συγκεντρωθήκαμε στο χώρο, αναρτήσαμε πανό στην είσοδο της εστίας και μοιράσαμε το κείμενο αλληλεγγύης στους παρευρισκόμενους. Στη συνέχεια και με την άδεια των διοργανωτών της εκδήλωσης , εισήλθαμε στην αίθουσα προκειμένου να παρακολουθήσουμε τόσο την ομιλία του σκηνοθέτη, όσο και το έργο.
Προς μεγάλη μας έκπληξη, λίγο πριν την έναρξη της εκδήλωσης, εισήλθε στην αίθουσα ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κυβέρνησης, Θεόδωρος Πάγκαλος. Αυθόρμητα, πήραμε το λόγο ζητώντας την αποχώρησή του από την εκδήλωση. Θεωρήσαμε προκλητική τη σημερινή παρουσία του, την ώρα που αρκετοί από τους 300 έχουν ήδη υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες στην υγεία τους και δύο μόλις μέρες μετά τη μεγαλειώδη γενική απεργία στην Ελλάδα.
Προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε το κοινό για το λόγο της αγανάκτησης μας, τη στιγμή που η διεύθυνση της εστίας επιχειρούσε να παρεμποδίσει την παρέμβασή μας. Φωνάξαμε συνθήματα, τόσο σε αλληλεγγύη με τον αγώνα των μεταναστών στην Ελλάδα, όσο και ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας.
Ο Θ. Πάγκαλος μας κάλεσε σε ραντεβού την επόμενη μέρα. Την ώρα που η κυβέρνηση αρνείται να ακούσει την ελληνική κοινωνία (άρα και τους μετανάστες) θεωρούμε οποιαδήποτε πρόσκληση σε φιλική κουβέντα-ʽʼδιάλογοʼʼ ως εμπαιγμό, υπεκφυγή και τέχνασμα.
Μετά από αρκετή ώρα κι ενώ αρνήθηκε επανειλημμένα να απαντήσει στις ερωτήσεις που αφορούσαν τη στάση της κυβέρνησης σε σχέση με την αντιμετώπιση της απεργών πείνας, ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης αποχώρησε λέγοντας «ακυρώστε το» και βρίζοντας οποιονδήποτε τον αποδοκίμαζε.
Οι παρευρισκόμενοι αντιμετώπισαν θετικά την παρέμβασή μας και παρέμειναν στη θέση τους ζητώντας τη συνέχιση της εκδήλωσης. Ωστόσο, η διεύθυνση πραξικοπηματικά την ακύρωσε ακολουθώντας πιστά την επιθυμία του. Η σημερινή εκδίωξη του Θεόδωρου Πάγκαλου από την ελληνική εστία στο Παρίσι έχει ιδιαίτερη πολιτική σημασία.
Τη στιγμή που στα νερά του Αιγαίου πνίγονται μετανάστες, που στον Έβρο χτίζονται τείχη, που 300 άνθρωποι κινδυνεύουν να χάσουν τη ζωή τους και την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση συνεχίζει την αντεργατική επίθεση ενάντια στην ελληνική κοινωνία, τα μέλη της κυβέρνησης δε νομιμοποιούνται ούτε πολιτικά, ούτε και ως φυσική παρουσία.

ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ-ΑΠΕΛΑΣΤΕ ΤΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Πρωτοβουλία αλληλεγγύης στους 300 μετανάστες απεργούς πείνας
Πρωτοβουλία ελλήνων εργαζομένων και φοιτητών στο Παρίσι

Τέσσερις ζωές χάθηκαν σήμερα από την πτώση του στρατιωτικού ελικοπτέρου, άλλη μία ζωή προχθές από την εκτροπή στρατιωτικού τζιπ

Δημήτρης Κ. Τζανακάκης ΡΕΘΥΜΝΟ  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ "η κακιά ώρα" και ας μην το ονομάσουν έτσι... Έτσι θα...