................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
* τηλ. 210 8656.731, η δ/νση των Γραφείων της εφημερίδας είναι Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης, καθημερινά 9.00 π.μ. με 9.00 μ.μ
_______________________________________________________________________________________________________________________________

~~

 my-tips-collection

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο, 10 Απριλίου 2010

Οι πολίτες που ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ και τον κ. Παπανδρέου εξαπατήθηκαν και πρέπει να διεκδικήσουν την αξιοπρέπειά τους.

Πολιτικές απάτες, αγορές και ΑΡΙΣΤΕΡΑ
του Γιώργου  Παπανικολάου


Ένας άνθρωπος που κάποτε κατάφερε με την επιστημοσύνη του και την «τέχνη» του να οδηγήσει μια επανάσταση μέχρις εκεί που ν ανοίξει μια «κοινωνική σκουλικότρυπα» στο μέλλον, για να μπορέσει η ανθρωπότητα να δει για λίγο σαν αστραπή, τι θα μπορούσε να πετύχει, είπε: «Ειλικρίνεια στην πολιτική δεν σημαίνει ότι οι κκ Κέρενσκι, Τσερνόφ και Σια πρέπει ν αποδείχνουν την προσωπική τους ειλικρίνεια: αυτή τη δεχόμαστε πρόθυμα, μα δεν πρόκειται γι αυτή.
Η ειλικρίνεια στην πολιτική, δηλαδή σ εκείνο τον τομέα των ανθρώπινων σχέσεων που έχει να κάνει όχι με μεμονωμένα άτομα, αλλά με εκατομμύρια, η ειλικρίνεια στην πολιτική είναι η ανταπόκριση ανάμεσα στα λόγια και στα έργα, ανταπόκριση που μπορεί ολοκληρωτικά να εξακριβωθεί».

Πιστεύω ότι ο κ Παπανδρέου είναι απόλυτα ειλικρινής σαν πρόσωπο. Πολύ πιο ειλικρινής από πολλούς συναδέλφους του. Πιστεύει ότι είναι σωστά αυτά που κάνει.
Πριν τις εκλογές όμως, έλεγε τελείως διαφορετικά πράγματα. Με τελείωςδιαφορετικό πρόγραμμα παρουσιάστηκε στον ελληνικό λαό και ζήτησε την ψήφο του: Παπανδρέου («Ελευθεροτυπία» 14/9/2009):
«Κανένας νέος φόρος, επιδρομή στα ανείσπρακτα των 31 δις ευρώ, αυξήσεις πάνω απ τον πληθωρισμό…Επανέφερε στο προσκήνιο τη «βασική σύνταξη» που θα είναι 500 ευρώ για τον έναν και 950 ευρώ για το ζευγάρι συνταξιούχων… Για τα ελλείμματα είπε ότι μπορεί να είναι και πάνω από 8% του ΑΕΠ…Στις πρώτες 100 μέρες θα καταθέσει νομοσχέδιο για το πολιτικό σύστημα, με ρυθμίσεις και για τις σχέσεις ΜΜΕ και πολιτικής, καθώς όπως είπε σήμερα τα ΜΜΕ και οι δημοσιογράφοι είναι εξαρτώμενοι από οικονομικά συμφέροντα και το κράτος».Το ΠΑΣΟΚ δεν ανέφερε τίποτα στο προεκλογικό του πρόγραμμα για ιδιωτικοποιήσεις (ούτε στις προγραμματικές δηλώσεις) και τώρα ο υπουργός οικονομικών εξήγγειλε απ το Λονδίνο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων μαμούθ ύψους 2,5 δις.
«Συνταγή Ομπάμα διακήρυξε απ τη ΔΕΘ ο Παπανδρέου. Για τους φόβους ότι οι Βρυξέλλες θα εναντιωθούν σ αυτή, ο κ Παπανδρέου είπε ότι η κυβέρνησή του θα καταθέσει 3ετές πρόγραμμα σταθερότητας και ανάπτυξης στην ΕΕ και πρόσθεσε ότι έχει έλθει σε επαφή με τους κ Μπαρόζο, Αλμούνια και Τρισέ, για να δοθεί μεγάλη παράταση για τη μείωση του δημόσιου ελλείμματος κάτω απ το 3% του ΑΕΠ».
Τι ειπώθηκε σ αυτές τις επαφές κ Παπανδρέου; Αυτές δεν είναι ιδιωτικές συνομιλίες. Αφορούν τις τύχες του ελληνικού λαού. Πρέπει να δημοσιοποιηθούν…
Είναι φανερό συγκρίνοντας τις προεκλογικές εξαγγελίες με τις κυβερνητικές πράξεις ότι πρόκειται για πολιτική ανειλικρίνεια, συγκεκριμένα για ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΑΤΗ. ΕΚΛΕΨΑΝ την ψήφο των πολιτών υποσχόμενοι πρόγραμμα διαμετρικά αντίθετο απ αυτό που εφαρμόζουν.
Η κυβέρνηση δεν έχει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ για να εφαρμόσει το πρόγραμμα σταθερότητας που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός. Ο κυρίαρχος λαός του συντάγματος δεν έκφρασε καμιά γνώμη γι αυτό. Το σύνταγμα δεν αναφέρει πουθενά ότι μπορούν να κυβερνούν με γκάλοπ. Ούτε ότι οι «κερδοσκόποι» και οι υπερεθνικές συμμορίες μπορούν να εκβιάζουν και να επιβάλλουν την πολιτική της κυβέρνησης.
Οι πολίτες που ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ και τον κ. Παπανδρέου εξαπατήθηκαν και πρέπει να διεκδικήσουν την αξιοπρέπειά τους. Εξαπατήθηκαν επίσης και όσοι δεν τον ψήφισαν, διότι άλλο πρόγραμμα αντιπάλεψαν προεκλογικά και θα υποστούμε όλοι τις συνέπειες της απάτης.
Πρέπει να διεκδικήσουμε τα ψήγματα δημοκρατίας που ισχύουν στη χώρα μας.
Να μην δεχθούμε κανόνες μοναρχίας.
ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝ τους πολίτες με το επιχείρημα ότι αν δεν δεχθούν τα μέτρα θα μας τιμωρήσουν/καταστρέψουν οι αγορές (ή οι «κερδοσκόποι»-τους ονομάζουν ανάλογα πως τους βολεύει).
Οι πολίτες πρέπει ΝA ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ:
-Ο «μονόδρομος» που προσπαθούν να μας επιβάλλουν,
-έχει πιθανότητες να μας οδηγήσει σε κάτι άλλο εκτός από τη συνεχή υποβάθμιση της ζωής μας και τελικά στην καταστροφή;
-Τα επιχειρήματα που το ΠΑΣΟΚ χρησιμοποιούσε προεκλογικά απαντώντας στις θέσεις της ΝΔ (δηλαδή ότι η μείωση της ρευστότητας στην αγορά οδηγεί με βεβαιότητα στην ύφεση και δεν αποτελεί λύση σε καμιά περίπτωση) ισχύουν; Γιατί τώρα χρησιμοποιούν τα ίδια επιχειρήματα οι της ΝΔ;
-Υπάρχει πιθανότητα το σύστημα να μην οδηγηθεί στην επόμενη κρίση;

-Σας φαίνονται ικανοί οι μαθητευόμενοι μάγοι του συστήματος, να κρατήσουν άσκαστες τις «φούσκες» που το σύστημα δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί;
Τι μέλλον είναι αυτό; Τι ελπίδες δημιουργεί;
Υπάρχει άλλος τρόπος για να λύσουν τις διαφορές τους οι μεγάλες δυνάμεις, όταν οι αντιθέσεις και οι συγκρούσεις τους φτάσουν στα άκρα, εκτός από τον πόλεμο;
Ποιος μπορεί να ελπίζει σ ένα τέτοιο μέλλον;

Στο διεθνές περιβάλλον, παρά την ύπαρξη μη κρατικών, υπερεθνικών οντοτήτων, τεραστίων διαστάσεων και ισχύος, υπάρχει ένα απόλυτο κενό, όσον αφορά τη θέσπιση κανόνων, οικονομικών κυρίως λειτουργιών, σε υπερεθνικό επίπεδο. Η κατάσταση θυμίζει την αρχή της βιομηχανικής επανάστασης, πριν τη θέσπιση νόμων και ορίων στην εκμετάλλευση της εργασίας. Κάτι σαν το παλιό Φάρ-Ουέστ. Ο παράδεισος των παρανόμων, των ισχυρών και το πεδίο τέλεσης εγκλημάτων χωρίs τιμωρία. [Τζόρτζ Σόρος: «Οι παγκόσμιες αγορές χρειάζονται παγκόσμιες ρυθμίσεις, οι ρυθμίσεις που ισχύουν σήμερα όμως είναι ριζωμένες στην αρχή της εθνικής κυριαρχίας»].
    
  «Κερδοσκόποι» εκβιάζουν κράτη και λαούς.
                    Χωρίς τιμωρία.
Μόνο που οι «κερδοσκόποι» καλύπτονται- και όχι μόνο- από επίσημες, «νόμιμες» τράπεζες, όπως έδειξε ο Γ. Δελαστίκ στο άρθρο του «πως μας πούλησαν και μας αγόρασαν» (3 τραπεζικοί κολοσσοί έστησαν την κομπίνα των επιτοκίων του 6,2% των ελληνικών ομολόγων, με εργαλείο το χρηματοοικονομικό προϊόν που ονομάζεται CDS και ελέγχουν το 75% της παγκόσμιας αγοράς του). [Πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο της Φρανκφούρτερ Αλγκεμάϊνε: «Η Κοινότητα θα έπρεπε να σκεφτεί πως θα μπορέσει να αποξηράνει αυτόν τον βάλτο των τραπεζών, που πιάνει ομήρους ολόκληρες χώρες»].

Θα πρέπει επίσης να διευκρινιστεί τι κρύβεται πίσω (και πως εφαρμόζεται πρακτικά) από τη διατύπωση του Ντομινίκ Στρος Καν, γενικού διευθυντή του ΔΝΤ που αναφερόμενος στις αποφάσεις του G20 το 2009, είπε: «αναγνωρίζοντας ότι οι χώρες δεν μπορούν πια ν αναμένουν ότι θα επιτυγχάνουν μεμονωμένα τους οικονομικούς στόχους τους, αυτές (οι αποφάσεις του G20) αποσκοπούν στο να ενσωματωθεί ο στόχος της συλλογικής παγκόσμιας ευημερίας στον εθνικό σχεδιασμό πολιτικής».

Οι λαοί δεν εμπιστεύονται τις υπάρχουσες ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕΣ δομές και ρυθμίσεις σε διεθνές επίπεδο, όπως το ΔΝΤ, την Παγκόσμια Τράπεζα, τους κάθε είδους οργανισμούς αξιολόγησης και δανειοδότησης κρατικών φορέων, το G20 και δεν συμμαζεύεται. Όλα αυτά έχουν χρεωκοπήσει στη συνείδησή τους. Έχει δημιουργηθεί ήδη η ανάγκη μιας ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ.

Λάρισα 24 Φλεβάρη 2010
                                                 Γιώργος Παπανικολάου

Ενα πρόσωπο 2.500 ετών πάλι στο φως από την εποχή του Περικλή




ΠΩΣ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΑΝΕΣΤΗΣΑΝ ΤΗ ΜΥΡΤΙΔΑ


Η Μύρτις αναστήθηκε. Ηταν μόλις 11 ετών όταν πέθανε, πριν από 2.500 χρόνια στην Αθήνα, την εποχή του Περικλή, από τυφοειδή πυρετό, όπως εκατοντάδες άλλοι Αθηναίοι, θύματα του Λοιμού των Αθηνών, μιας φοβερής επιδημίας που αποδεκάτισε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
Το κρανίο της μικρής βρέθηκε το 1994-95 μαζί με τα οστά άλλων 150 ανθρώπων, ενηλίκων και παιδιών, στον λεγόμενο τάφο του Λοιμού κατά τις ανασκαφές για τις εργασίες του Μετρό στον Κεραμεικό. Η καλή κατάσταση διατήρησης του κρανίου ήταν ο κύριος λόγος για τον οποίο μπήκε στο μικροσκόπιο της έρευνας του επίκουρου καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μανώλη Ι. Παπαγρηγοράκη, ο οποίος σε συνεργασία και με άλλους επιστήμονες ανέπλασε το πρόσωπό της και το παρουσίασε χθες για πρώτη φορά στο κοινό σε ειδική εκδήλωση στο αμφιθέατρο του νέου Μουσείου της Ακρόπολης.
Είναι ένα κοριτσάκι με μεγάλο μέτωπο και πιθανόν καστανά μάτια και μαλλιά. Στην ανάπλαση του προσώπου της Μύρτιδος έπαιξε βασικό ρόλο ότι διατηρούνται η άνω και κάτω γνάθος και όλα τα δόντια του παιδιού, τα μόνιμα και μερικά από τα νεογιλά, κάτι σπάνιο, σύμφωνα με τον κ. Παπαγρηγοράκη, που ασχολείται 30 χρόνια με την έρευνα αρχαίων κρανίων.
Οι πληροφορίες που τους πρόσφερε ως ανασκαφικό εύρημα η Μύρτις, όπως την βάφτισαν οι αρχαιολόγοι, «προέρχονται από την οδοντοστοιχία της, η οποία κατά τη στιγμή του θανάτου της βρισκόταν στο τελευταίο στάδιο μικτής οδοντοφυΐας».
Η κατατομή του προσώπου της και τα χαρακτηριστικά της έχουν αποδοθεί μεν, αλλά δεν αποκλείεται η πιθανότητα λάθους, όπως ο ίδιος εξηγεί, καθώς τα μαλακά τμήματα του προσώπου, η μύτη και τα αφτιά δεν προσδιορίζονται μόνον από τα οστά του προσώπου. Επίσης το χρώμα των ματιών και μαλλιών έχει αποδοθεί με βάση την άποψη των αρχαιολόγων, ότι οι άνθρωποι εκείνης της εποχής στην πλειονότητά τους ήταν καστανοί. Χρειάζεται να γίνει εργαστηριακός έλεγχος του γονιδιώματος της μικρής για να προσδιορισθούν τα χρώματα και τα φυλετικά χαρακτηριστικά της. Μέχρι στιγμής δεν υπήρχαν τα λεφτά, λέει ο καθηγητής που έχει χρηματοδοτήσει ο ίδιος την έρευνα αυτή, όπως και το πανεπιστήμιο. «Και η Μύρτις ως τώρα έχει κοστίσει πολλά. Ελάχιστα από το κράτος».
Η ανασύνθεση του προσώπου της Μύρτιδος έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια. Πρώτος σταθμός ήταν το θεραπευτικό ινστιτούτο «Εγκέφαλος», όπου ο ακτινολόγος Παναγιώτης Τούντας πέρασε το κρανίο από αξονικό τομογράφο. Τα στοιχεία του αξονικού τομογράφου εστάλησαν στο ΤΕΙ Κρήτης, όπου η ομάδα των κ. Μαραβελάκη και Αντωνιάδη δημιούργησε σε ψηφιακή μορφή αρχικά και στη συνέχεια ένα ακριβές αντίγραφο του αρχαίου κρανίου. Πάνω σ' αυτό το πρόπλασμα, το οποίο παρέλαβε ο γλύπτης Οσκαρ Νίλσον στη Σουηδία, «χτίστηκε» σε οκτώ μήνες η μορφή της Μύρτιδος. Ο ίδιος έχει κατασκευάσει και το πρόσωπο του Φιλίππου του Β'.
Ολα τα στάδια της έρευνας, από την ανασκαφή της Εφης Μπαζιωτοπούλου-Βαλαβάνη, η οποία χρονολόγησε τον ομαδικό τάφο στα 430-426 π.Χ. και τον συσχέτισε με την επιδημία που συνέβαλε στην ήττα της Αθήνας στον Πελοποννησιακό Πόλεμο, ώς τα ιατρικά συμπεράσματα από την έρευνα του σκελετικού υλικού, θα παρουσιαστούν μαζί με τη Μύρτιδα στις 15 Απριλίου στην έκθεση με τίτλο «Μύρτις: πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν» στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (Οθωνος 100, Κηφισιά). Εκεί, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να συστηθούν με ένα κορίτσι του 5ου αιώνα π.Χ. που θα φοράει ένα απλό λινό φόρεμα σε γαιώδες χρώμα, σχεδιασμένο από τη Σοφία Κοκοσαλάκη και ραμμένο από την Ελένη Κλημογιάννη. Υστερα από 2-3 μήνες η έκθεση θα ταξιδέψει σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και στο εξωτερικό.

* Ελευθεροτυπία, Σάββατο 10 Απριλίου 2010 Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=149957

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010

Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

Να τα βρουν Δήμος και Εργαζόμενοι στον Πειραιά

Διαβάσαμε και μεταφέρουμε από την εφημερίδα "Η Φωνή των Πειραιωτών" -  Eβδομαδιαία Πολιτική-Οικονομική-Ναυτιλιακή & Φιλολογική εφημερίδα στην υπηρεσία των Δήμων του Πειραιά και των νησιών, την διαμαρτυρία ενός πολίτη και κατοίκου σε μια από τις όμορφες συνοικίες του Πειραιά για τον "στολισμό" των δρόμων με σκουπίδια  τις μέρες του Πάσχα....

http://fonipeiraioton.blogspot.com/




Στα Καμίνια του Πειραιά το φετινό Πάσχα, θα το περάσουν οι κάτοικοι παρέα με τα σκουπίδια, τα οποία έχουν γίνει μικροί λόφοι.
Αυτή η «παραμέληση» των σκουπιδιών γίνεται σχεδόν σε όλες τις γιορτές, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι τα σκουπίδια είναι πλήρως αντιαισθητικά και δύσοσμα, είναι μια μεγάλη εστία μολύνσεως και ιδιαίτερα επικίνδυνα για τα παιδιά, αφού πολλές μάζες σκουπιδιών έχουν συσσωρευτεί έξω από σχολεία και παιδότοπους!
Και το πρόβλημα δεν τελειώνει εκεί, διότι πολλές μάζες σκουπιδιών είναι κοντά σε καταστήματα τροφίμων, φούρνους, κρεοπωλεία, ψητοπωλεία.
Ο δήμος Πειραιά όμως δεν φαίνεται διατεθειμένος να λάβει δραστικά μέτρα και φυσικά δεν έχει ευθύνες μόνο ο δήμος, αλλά και οι εργαζόμενοι στον τομέα καθαριότητας, οι οποίοι σχεδόν με αδιαφορία για τον συνάνθρωπό τους, απέχουν των καθηκόντων τους αφήνοντας πίσω τους το πρόβλημα που προαναφέραμε.

Δηλαδή ουσιαστικά, ο δήμος και οι εργαζόμενοί του, δεν παρέχουν τις υπηρεσίες που είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν στον απλό πολίτη-κάτοικο των Καμινίων και όλου του Πειραιά, αλλά ο πολίτης-κάτοικος είναι υποχρεωμένος να πληρώνει τον δήμο μέσα από την ΔΕΗ (π.χ. σε Εκκαθαριστικό λογαριασμό 49,00 ευρώ, για το Δήμο Πειραιώς αντιστοιχούν 32,87 ευρώ!!!), σε μια πολύ δύσκολη για τα οικονομικά εποχή και ας μην κάνει ο δήμος την δουλειά του.

Η απαίτηση του απλού, νομοταγή και βιοπαλαιστή κάτοικου Καμινίων και όλου του Πειραιά, που σημειωτέον είναι ο μεγαλύτερος της Ευρώπης και ένας από τους μεγαλύτερους του κόσμου σε επιβατική κίνηση, είναι να τα βρουν Δήμος και εργαζόμενοι, γιατί αυτό που γίνεται σχεδόν σε κάθε Πάσχα & Χριστούγεννα με τα σκουπίδια, είναι από γελοίο ως απαράδεκτο.

Ύστερα θέλουμε τουρισμό στην Ελλάδα. Κάποιος είχε πει, ότι στην Ελλάδα υπάρχουν Έλληνες γαλλόφιλοι, γερμανόφιλοι κλπ, αλλά Έλληνες φιλέλληνες δεν υπάρχουν…

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΑΪΒΑΛΗΣ
Kαμίνια Πειραιάς

Αναρτήθηκε από ΣΚΟΥΛΗΚΙ στις 3/30/2010 11:54:00 πμ

Δευτέρα, 5 Απριλίου 2010

Στόχος η διαλυμένη και φοβισμένη κοινωνία

 Του Ρούντι Ρινάλντι 

Φτώχεια, αποκλεισμός, πολύ μαύρο και θλίψη μετά και τη βόμβα στα Πατήσια.



Δεν θα μάθουμε ποτέ, το πιθανότερο, τι ακριβώς συνέβη στην οδό Ιακωβάτων στα Πατήσια, όπου σκοτώθηκε ένα 15χρονο παιδί, έχασε το φως του ένα επτάχρονο, ξεκληρίστηκε μια οικογένεια Αφγανών φτωχών ανθρώπων. Τα ψέματα, οι διαψεύσεις, οι αναλήψεις «ευθύνης» από οργανώσεις μαϊμού, οι διαρροές από την Ασφάλεια, θα δημιουργήσουν εκείνο το σύννεφο σκόνης που θα εμποδίσει τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Υπάρχει, λοιπόν, η πιθανότητα η ενέργεια αυτή να έγινε είτε από ομάδες ένοπλης βίας, είτε από ακροδεξιές φασιστικές ομάδες σε στενή συνεργασία με κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς.
Αυτή η αβεβαιότητα δεν στηρίζεται μόνο σε μια κατευθυνόμενη από την ασφάλεια προσπάθεια να συγκαλυφθούν πιθανά οι φασιστικοί κύκλοι και να την χρεωθούν άσχετοι με την υπόθεση χώροι. Ακόμα και η προκήρυξη της «Συνωμοσίας των πυρήνων της φωτιάς» δεν αποκλείει την ενέργεια να την έχει κάνει κάποια άλλη «επαναστατική οργάνωση» και σε μια τέτοια περίπτωση την καλεί να πάρει την ευθύνη. Η ίδια η «συνωμοσία κ.λπ.» αισθάνθηκε αμέσως την ανάγκη να διαχωρίσει την θέση της από την ενέργεια αυτή, ακριβώς γιατί ξέρει πως πολλά χτυπήματα που γίνονται μοιάζουν, θυμίζει το ένα το άλλο και εύκολα μπορεί να της χρεωθούν διάφορες ενέργειες, ιδίως πολλές που παραμένουν «ορφανές».
Το ουσιαστικό ζήτημα δεν είναι να μάθουμε τι ακριβώς έγινε. Το ουσιαστικό είναι να αναλογιστούμε προς τα πού σπρώχνονται τα πράγματα και γιατί.


Από την ίδια μήτρα…
Έχουμε δύο στοιχεία που ακόμα και οι πέτρες τα ομολογούν: Η μεν Αυριανή σε πρωτοσέλιδο 6στηλο τίτλο έγραφε ότι η «Φτώχεια γεννά βία». Ο δε αρχηγός της Αστυνομίας κ. Οικονόμου τόνιζε σε συνέντευξη ότι χρειάζεται να δοθεί πίστωση χρόνου στην αστυνομία για να αντιμετωπίσει το οργανωμένο έγκλημα και την τρομοκρατία που φουντώνουν σε συνθήκες κρίσης. Φτώχεια και κρίση, λοιπόν, είναι οι μήτρες εγκληματικότητας και τρομοκρατίας και αυτό το ομολογούν οι πάντες.
Η σκληρή αστική άποψη θέλει να ταυτίσει την τρομοκρατία με το έγκλημα και επικαλείται υπαρκτούς ή ανύπαρκτους δεσμούς και κοινούς στόχους (π.χ ληστείες κ.λπ.) για να το στηρίξει. Ακόμα περισσότερο ισχύει πως από την μάχη – «πόλεμο» ανάμεσα στην «οργανωμένη κοινωνία», το κράτος, τα ΜΜΕ και ότι αυτά εκπροσωπούν και τις οργανώσεις «επαναστατικής βίας», κερδισμένο είναι το αστικό στρατόπεδο.
Μάλιστα, πότε διογκώνοντας, πότε δαιμονοποιώντας το φαινόμενο αυτό –με την τεράστια δυνατότητα που του προσδίδουν τα ΜΜΕ- κατορθώνει να σπείρει το φόβο και τον τρόμο στην κοινωνία και να αποτρέψει την μαζική αποφασιστική αντίδραση των υποτελών στρωμάτων, που δέχονται κατά ριπάς τις «σφαίρες» υποβάθμισης, αποκλεισμού, φτωχοποίησης, εξαθλίωσης και απελπισίας που, χωρίς καμιά οικονομία ρίχνει το αστικό στρατόπεδο.

Δεν χρειάζεται πολύ σκέψη για να κατανοηθεί ότι αυτό το σύστημα παράγει από κάθε πόρο του βία και διαχέει βία και πειθάρχηση, υποταγή και φόβο για να μπορέσει να περάσει και να κάνει αποδεκτή την οικονομική και πολιτική του τρομοκρατία. Όλοι οι χειριστικοί μηχανισμοί του κράτους, όλοι οι θεσμοί και κυρίως τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ –η μικρή φορητή ατομική μπόμπα μέσα σε όλα τα σπίτια- εκκρίνουν το μήνυμα της βίας, του τσαμπουκά, της δύναμης, της κυριαρχίας, της εξουσίας. Η διάλυση της κοινωνικότητας γίνεται με την έκκριση της βίας και του ανταγωνισμού και αυτό μεταφράζεται, σε πολλούς χώρους φτώχειας και αποκλεισμού, με την ροπή προς την τυφλή βία. Δημιουργείται όχι μόνο ο φοβισμένος άνθρωπος αλλά και ο άνθρωπος που μπορεί να ασκήσει τυφλή βία προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς κριτήριο, χωρίς λόγο, χωρίς σκοπό.

Φετιχισμός του μέσου
Το αστικό στρατόπεδο έχει αποδεχθεί σαν φυσικό φαινόμενο την αποπολιτικοποίηση, δηλαδή, το άδειασμα της πολιτικής και την πτώση των διαχωριστικών γραμμών που κάποτε υπήρχαν. Αυτό το ριζικό «άδειασμα» της πολιτικής (από οράματα, στόχους, διαχωριστικές γραμμές, ταυτότητα και κουλτούρα) επηρεάζει όλους τους χώρους ακόμα και τους πλέον «ανήσυχους». Οδηγεί στην ανάγκη να υπάρξει ολοκληρωτικός διαχωρισμός στο μοναδικό επίπεδο, αυτό της πρακτικής, που στις σημερινές συνθήκες οδηγεί στον θεαματικό φετιχισμό του μέσου (ένοπλο χτύπημα, κρότος της βόμβας, θύματα κ.λπ.) και, μάλιστα, με τρόπο που διόλου δεν υπολογίζει συσχετισμούς, συγκυρία, δυνατότητες του αστικού στρατοπέδου κ.λπ.
Ορισμένες φορές είναι τέτοιος και τόσος ο φετιχισμός του μέσου, που δεν υπολογίζεται τίποτα, φτάνει το μέσο (η βία) να εκδηλωθεί. Ούτε ενάντια σε ποιον, ούτε το πώς, ούτε το τι θα φέρει σαν αποτέλεσμα κ.λπ. Έτσι, από τον Δεκέμβρη και ύστερα έχουμε αυξημένη παρέμβαση ορισμένων ομάδων –και ίσως τον ανταγωνισμό μεταξύ τους- που δρουν κυρίως υπό την φετιχοποίηση που αναφέραμε. Σφαίρες, γκαζάκια, βόμβες, «απαλλοτριώσεις», κατσαρόλες κ.λπ., θεωρούνται η πεμπτουσία της επαναστατικής πάλης, ενώ όλα τα υπόλοιπα είναι για πέταμα…

Υποτίθεται πως το αποτέλεσμα αυτής της δράσης θα έπρεπε να είναι διπλό: να προκληθούν σημαντικές ζημιές στο αντίπαλο στρατόπεδο, και δεύτερο, να έχει αναπτυχθεί και διαχυθεί ένα μεγάλο κίνημα που να εμποδίζει το αστικό μπλοκ να εφαρμόζει την πολιτική του. Ούτε τέτοιες ζημιές έχουν προκληθεί, ούτε έχει εμποδιστεί η εφαρμογή της ασφυκτικής πολιτικής. Ακόμα χειρότερα, τέτοιες ενέργειες δίνουν τη δυνατότητα στο κράτος να φοβίσει, να παθητικοποιήσει, να περάσει νέα και έκτακτα μέτρα, να τις χρησιμοποιήσει για να στοχοποιήσει χώρους και να σπάσει μαζικούς αγώνες.
Φυσικά, υπάρχει το μέγα θέμα της ευθύνης που φέρει η Αριστερά για πολλές πλευρές του ζητήματος: Προσχωρώντας στο άδειασμα της πολιτικής, κινούμενη σχεδόν πάντα στις ράγες του αστικού πλαισίου, εγκαταλείποντας τους εργαζόμενους και την νεολαία, κυρίως όμως φετιχοποιώντας την ψήφο και το Κοινοβούλιο, δεν αφήνει πολλά περιθώρια επιλογής, ιδίως για τους νέους που ασφυκτιούν μέσα σε ένα ψεύτικο και σάπιο σύστημα. Αυτή η παράμετρος δεν πρέπει να ξεχνιέται όταν θέλουμε κάτι να πούμε για τα «δύσκολα» θέματα…

*από την   Εφημερίδα "Δρόμος" - Ανδρονίκου 18, 118 54 Αθήνα,
Τηλ.: 210 3468 282 210 3468 282 fax: 210 3468 286 , e-mail: info@edromos.gr

Το 7ο τεύχος του Δρόμου κυκλοφορεί Αναζητείστε το στα περίπτερα!
http://e-dromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=431:στόχος-η-διαλυμένη-και-φοβισμένη-κοινωνία&Itemid=44

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 14:30 ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΤΖΙΑ

Akis Katsoylas ΑΘΗΝΑ  Είμαστε ενάντια στους πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών, δεν θα επιτρέψουμε ούτε στο δ...