................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
* τηλ. 210 8656.731, η δ/νση των Γραφείων της εφημερίδας είναι Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης, καθημερινά 9.00 π.μ. με 9.00 μ.μ
_______________________________________________________________________________________________________________________________

~~

 my-tips-collection

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2009

Οι παγίδες στα πεζοδρόμια της πρωτεύουσας και η ξενομανία των αθηναίων δημάρχων



Ροζ πλακάκια και σπασμένα πόδια
ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΙΟΣΣΕ *
Η Αθήνα και τα αθηναϊκά πεζοδρόμια είναι σαν τα παλιά μικροαστικά σπίτια που είχαν την «καλή» τραπεζαρία για τους ξένους και την «πρόχειρη και καθημερινή» στην κουζίνα, όπου η οικογένεια έτρωγε όπως όπως. Η ίδια νοοτροπία υιοθετήθηκε και από τον δήμο για τα πεζοδρόμια. Ετσι, τα «καλά» πεζοδρόμια τα βρίσκουμε μόνο στις «καλές» γειτονιές και στους «καλούς» δρόμους, για να περπατούν οι ξένοι (διάβαζε τουρίστες).
Πιο συγκεκριμένα, πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες παραγγέλθηκαν μαζικά σε μια βιομηχανία πλακιδίων, που το όνομά της είναι σφραγισμένο στο πίσω μέρος κάθε τσιμεντόπλακας, τα γνωστά ροζ πλακάκια των αθηναϊκών πεζοδρομίων. Αλήθεια, μάθαμε ποτέ πόσο κόστισε αυτή η ροζ «ομορφιά» που μπήκε μόνο όπου φαίνεται από τους ξένους και η οποία στους μισούς Αθηναίους αρέσει και στους άλλους μισούς δεν αρέσει;
Μια και όλα έγιναν για χάρη των Ολυμπιακών Αγώνων και επίσης «για να προλάβουμε το... «τι θα πουν οι ξένοι», πρέπει να κόστισαν... όσο όσο! Αυτά ναι μεν συνέβησαν επί κυβερνήσεως ΠαΣοΚ, αλλά επί νεοδημοκρατών δημάρχων!
Με την ευκαιρία της πλακόστρωσης των «καλών» πεζοδρομίων την ίδια εποχή τοποθετήθηκαν και οι κίτρινοι ριγωτοί διάδρομοι για τους «καλούς» τυφλούς. Για αυτούς τους διαδρόμους πολλά λέγονται, ενώ ακόμη δεν έχει εξακριβωθεί αν έγιναν για να είμαστε εντάξει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ή για να ενισχύσουμε τους ορθοπαιδικούς. Οπωσδήποτε, τυφλός δεν τους πατάει γιατί οι τυφλοί μπορεί να μη βλέπουν, όμως και ανεπτυγμένη νοημοσύνη έχουν και αίσθημα αυτοσυντήρησης.
Πάντως, όποιος δει τυφλό είτε να περπατάει επάνω στον διάδρομο είτε να τον ακολουθεί με το μπαστούνι του επάνω στις ανάγλυφες ρίγες κερδίζει ένα ταξίδι! Και καθώς, όπως λέμε, μια φωτογραφία αξίζει χίλιες λέξεις, παραθέτουμε τη φωτογραφία κεντρικού δρόμου με τα ροζ πλακάκια του και τον διάδρομο των τυφλών του.
Οδός Ιασίου, απέναντι από τη Μονή Πετράκη και το κτίριο της Ιεράς Συνόδου, σε γειτονιά που αποκαλείται «πάνω από το Χίλτον» και όχι στην πιο λαϊκή και γνωστότερη... «πίσω από το Χίλτον». Εδώ το ροζ πλακάκι στρίβει από την οδό Γενναδίου και πιάνει μόνο την πρώτη γωνιακή πολυκατοικία της Ιασίου, όπου και η ελβετική πρεσβεία. Οχι παίζουμε! Βέβαια, από μια μεριά, ευτυχώς που δεν συνεχίζεται η ροζ πλακόστρωση με τον διάδρομό της στο ίδιο πεζοδρόμιο γιατί ασφαλώς θα είχαμε θύματα.
Ηιστορία συνεχίζεται, όμως, όταν στα έργα του δήμου προστίθεται η αδιαφορία και το «ωχ, αδερφέ, δε βαριέσαι...» των Αθηναίων.
Τότε τα πράγματα γίνονται πολύ πιο επικίνδυνα για τους πεζούς- βλέπουν, δεν βλέπουν, ξένους ή δικούς μας. Και πάλι η φωτογραφία μιλάει μόνη της. Ο πεζός σκουντουφλάει στη μισανοιγμένη τρύπα του μετρητή νερού με τον σωλήνα ποτίσματος και πέφτει σαν ψαράκι σπάζοντας και σαγόνι και μύτη.
Μιλάμε πάντα για το ίδιο πεζοδρόμιο του ίδιου «καλού» δρόμου και... το όνομα του παθόντος είναι στη διάθεση της εφημερίδας.
* από την εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009

Υπονομεύεται ο κοινωνικός χαρακτήρας της ασφάλισης, λέει ο Αλέξης Τσίπρας



Για την εξίσωση ορίων ηλικίας


Υπονομεύεται ο κοινωνικός χαρακτήρας της ασφάλισης και πλήττονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων, δηλώνει ο Αλέξης Τσίπρας από την Πανελλαδική Εργατική Συνδιάσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την εξομοίωση των ορίων συνταξιοδότησης στο Δημόσιο.
Ο πρόεδρος του Συνασπισμού επέκρινε οξύτατα το Σάββατο την πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, αλλά και στις σημερινές του θέσεις, λέγοντας ότι η νέα πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ «για την αύξηση της απασχόλησης και την αντιμετώπιση της ανεργίας» ξαναθυμήθηκε τους ανέργους.
«Δυστυχώς πρόκειται για παραλλαγή της πρότασης του 2004 που έγινε για την τετράχρονη απασχόληση των νέων, με επιδότηση από το κράτος των ασφαλιστικών εισφορών» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνασπισμού.
Ο Αλέξης Τσίπρας κάλεσε τον Γιώργο Παπανδρέου να απαντήσει καθαρά εάν δέχεται ή όχι την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ να μην εφαρμοστεί η απόφαση του Ευρωπαικού Δικαστηρίου για τις γυναίκες. Για την δράση των συνδικάτων, ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι το κεντρικό ερώτημα της επόμενης περιόδου είναι «ποιος θα πληρώσει την κρίση».
Η περίοδος αυτή, υπογράμμισε, είναι κρίσιμη και τα συνδικάτα μπορούν και πρέπει να ανταποκριθούν στο ρόλο τους γιατί τώρα είναι η ώρα της μάχης. Σ' αυτό τον αγώνα, κατέληξε ο πρόεδρος του ΣΥΝ, οι δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς μπορούν και οφείλουν να ενισχύσουν τον κοινό τους βηματισμό και τον συντονισμό τους.
«Να εμβαθύνουν την κοινή τους δράση και να αναμετρηθούν ως μια γροθιά με την κυβερνητική πολιτική και τις ορέξεις των εργοδοτών. Ο καλύτερος και βαθύτερος συντονισμός είναι όρος για επιτυχή υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων» είπε.

*από την εφημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" Σάββατο 28 Μαρτίου 2009 [ 12:05 ]
Σχετικοί Σύνδεσμοι Συνασπισμός (ΣΥΝ)

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΚΟΡΕΣΜΟΥ Η ΧΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Τα Ι.Χ. «πάτησαν» τα μέσα μεταφοράς

Park (πάρκο) ή park (παρκάρισμα), είναι το δίλημμα για τις λιγοστές πλατείες της πρωτεύουσας, που έχει γίνει ιδιαίτερα επίκαιρο μετά το περιβαλλοντικό έγκλημα του δήμου στην Κυψέλη και το ακίνητο του ΤΕΕ στα Εξάρχεια. Το ερώτημα ετέθη στην ημερίδα που οργάνωσαν χθες η συντονιστική επιτροπή κινήσεων και το παρατηρητήριο ελεύθερων χώρων, το οποίο αποτέλεσε βήμα διαλόγου ανάμεσα στους ευαισθητοποιημένους κατοίκους και τους επιστήμονες.
«Το Ι.Χ. είναι αναγκαίο κακό και το μόνο αντίδοτο είναι η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών», τόνισε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Γ. Φραντζεσκάκης, ίσως ο σημαντικότερος μελετητής των κυκλοφοριακών θεμάτων στη χώρα μας.
Από τα στοιχεία που παρουσίασε προκύπτει ότι το 1962 στην Αθήνα αντιστοιχούσαν μόλις 20 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους και το 2006, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), είχαμε φθάσει στα 374, πολύ κοντά στα όρια κορεσμού που υπολογίζονται στα 500-600 Ι.Χ.

Αντίστροφη είναι η εικόνα στις συγκοινωνίες, αφού το 1962 αντιστοιχούσαν 450 μετακινήσεις ανά κάτοικο το χρόνο, στη δεκαετία του '80 έπεσαν στις 140, ενώ από τη δεκατία του '90 άρχισε η ανάκαμψη με αποτέλεσμα να φθάσουν στις 270 το 2006. Εξακολουθούν πάντως να είναι σχεδόν οι μισές σε σχέση με αυτές της δεκαετίας του '60, όταν είχαν φθάσει και τις 480.

«Η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στη μείωση της χρήσης των Ι.Χ.», τόνισε ο ομιλητής και τάχθηκε υπέρ της απόδοσης χώρου στις συγκοινωνίες, με νέες γραμμές τραμ και λεωφορειολωρίδες. Χαρακτήρισε «αστείες» τις προτάσεις για επιβολή διοδίων μέσα στις πόλεις.

Σήμερα, συμπλήρωσε, στην ουσία επιδοτούμε τα Ι.Χ. να μπουν στο κέντρο επιτρέποντας να καταλαμβάνουν και μάλιστα δωρεάν 40.000 παράνομες θέσεις στάθμευσης! Τάχθηκε υπέρ της επέκτασης της ελεγχόμενης στάθμευσης, με προτεραιότητα στους μόνιμους κατοίκους, αποτιμώντας ως θετικό το σύστημα που εφαρμόζει η Αθήνα και προβλέπεται να επεκταθεί και σε άλλες γειτονιές. Τάχθηκε υπέρ της κατασκευής υπόγειων πάρκινγκ σε πλατείες και ελεύθερους χώρους, αλλά έπειτα από μελέτη και σε συνδυασμό με την κατάργηση της παράνομης στάθμευσης. Ζήτησε να ληφθούν και περιβαλλοντικά μέτρα, όπως οι πεζοδρομήσεις γύρω από τις πλατείες, και παραδέχθηκε: «Εχει δίκιο ο κόσμος που αντιδρά, γιατί δεν υπάρχει ενημέρωση και δεν πιστεύει ότι θα εφαρμοστούν οι υποσχέσεις, αφού ώς τώρα δεν έχουν τηρηθεί».

Μέτρα ενίσχυσης του ποδηλάτου και των πεζών ζήτησε ο Κ. Αντωνίου, εκπρόσωπος του συλλόγου συγκοινωνιολόγων, που σημείωσε ότι σε ώρες αιχμής είναι ο ταχύτερος τρόπος μετακίνησης! Επικαλέστηκε την Κηφισίας και τη Μεσογείων, όπου ήδη καταγράφονται μονοψήφιες ταχύτητες. Αποκάλυψε ότι δεν αρκεί να γίνουν χώροι στάθμευσης, όπως στην περίπτωση των μεγάλων εμπορικών κέντρων της Κηφισιάς, όπου το πρόβλημα είναι η δύσκολη πρόσβαση στα γκαράζ. Οσο για τη στάθμευση στους δρόμους, τόνισε ότι δεν είναι φθηνή υπόθεση, αφού η εύρεση μιας θέσης απαιτεί αναζήτηση από 3,5 έως και 14 λεπτών, κατανάλωση βενζίνης, φθορές στο όχημα και χάσιμο χρόνου.«Πλατεία και υπόγειοι χώροι στάθμευσης είναι έργα ασύμβατα», αντέτεινε ο Δ. Κούνδουρος από τον περιβαλλοντικό σύλλογο Περιστερίου.

Στο συγκεκριμένο δήμο, η μητρόπολη Λαμίας διεκδικεί 34 πλατείες. «Οχι για να τις κάνει χώρους πρασίνου», όπως τόνισε και αποκάλυψε ότι η πρόσφατη τροποποίηση του Ρυμοτομικού του δήμου προβλέπει την κατασκευή υπόγειων γκαράζ σε 24 πλατείες!«Τα γκαράζ που προβλέπει το Ρυθμιστικό της πρωτεύουσας και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Αθήνας αφορούν οικοδομήσιμους και όχι κοινόχρηστους χώρους», επισήμανε η πολεοδόμος Μάρω Ευαγγελίδου.

Πρόσθεσε ότι χώροι στάθμευσης πρέπει να χωροθετηθούν σε περιμετρικά σημεία της πρωτεύουσας, όπως ο εξωτερικός δακτύλιος, κοντά σε οδικούς κόμβους και σταθμούς μετρό, καθώς και σε περιοχές κατοικίας, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα συνοδεύονται με αστικές αναπλάσεις, όπως πεζοδρομήσεις, ώστε να εξασφαλίζεται δημόσιος χώρος προς όφελος των πεζών και των ποδηλάτων. Τάχθηκε υπέρ της συμπόρευσης της επιστήμης, των πολιτικών και των πολιτών, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει οικοδομηθεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη.


*Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ από την εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/03/2009

ΝΕΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ «ΤΑ ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ» ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ

  Goulandris Natural History Museum ΚΗΦΙΣΙΑ·   ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ: ΜΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΓΙΑ ΣΑΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΜΑΣ ...