................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
________________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2007

Η μόλυνση κόβει έναν χρόνο από τη ζωή των Ευρωπαίων

Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος σε έκθεσή της κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε
ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ. Ο μολυσμένος αέρας, η χαμηλή ποιότητα των υδάτων και η οφειλόμενη στην υπερθέρμανση του πλανήτη υποβάθμιση του περιβάλλοντος κόβουν έναν χρόνο από τη ζωή των Ευρωπαίων. Η διαπίστωση έγινε από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος η οποία με έκθεση-βόμβα 400 σελίδων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
Στην έκθεση που παρουσιάστηκε στην 6η Διυπουργική Σύνοδο στο Βελιγράδι, υπό την αιγίδα της Οικονομικής Επιτροπής του ΟΗΕ για την Ευρώπη (UΝΕCΕ), επισημαίνεται ότι απαιτούνται πολλές και ταχύτατες ενέργειες προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων που επιτείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ κατεπειγόντως πρέπει να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε αλλά και των υδάτων.
Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι σε ολόκληρη την Ευρώπη πεθαίνουν πριν την ώρα τους λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. « Οι ετήσιες απώλειες είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προκαλούν τα τροχαία δυστυχήματα» τονίζεται στην έκθεση. Αν συνεχιστεί η κατάσταση αυτή, το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων της Δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης από 70 χρόνια που είναι σήμερα για τους άνδρες και 75 για τις γυναίκες, θα μειωθεί κατά έναν χρόνο.
Στην έκθεση επισημαίνονται επίσης οι κίνδυνοι για την ανάπτυξη των παιδιών. Η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει φθάσει σε επίπεδα απελπιστικά στην Ανατολική Ευρώπη, εξαιτίας των εξατμίσεων των αυτοκινήτων και της ανεξέλεγκτης βιομηχανικής ανάπτυξης των χωρών που άλλοτε ανήκαν στον σοβιετικό συνασπισμό. Εκατό εκατομμύρια από τους ανθρώπους που ζουν στη ζώνη αυτή εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό.
Η εκπομπή «αερίων θερμοκηπίου» παρουσιάζει αύξηση σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλοντας στην αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, επισημαίνεται στην έκθεση, αναφέροντας ότι επίκεινται ουσιαστικές αλλαγές του ευρωπαϊκού κλίματος που αποτελούν απειλή για τα ευρωπαϊκά οικοσυστήματα, με σοβαρές επιπτώσεις στις καλλιέργειες- και όχι μόνον. Στην έκθεση αναφέρεται ότι « οι αλλαγές στο κλίμα επηρεάζουν επίσης τις θάλασσες και τις παράκτιες ζώνες,συμπεριλαμβανομένων και των υδρόβιων οργανισμών».
Οι εκπομπές καυσαερίων πρέπει να μειωθούν στο 50% ως το έτος 2050, προκειμένου να αποτραπεί η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη και να μην υπάρξουν ολέθριες κλιματικές αλλαγές. « Είμαστε υποχρεωμένοι να δράσουμε αποτελεσματικά για να προστατεύσουμε την Ευρώπη» δήλωσε η διευθύντρια της ΕΥΠ Ζακλίν ΜακΓκλάντ κατά την έναρξη της διάσκεψης στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από 53 χώρες.

*ΤΟ ΒΗΜΑ - Ημερομηνία δημοσίευσης 11/10/2007

"Έφυγε" ο Νικήτας Λιοναράκης


Πέθανε την Τετάρτη από οξύ καρδιακό επεισόδιο ο Νικήτας Λιοναράκης, δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ και πρώην διευθυντής των Περιφερειακών Σταθμών της ΕΡΑ, της ΕΡΑ 1 και της ΕΡΑ 2.
Ο Νικήτας Λιοναράκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950 και ήταν πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία από την εφημερίδα "Αυγή". Στη συνέχεια εργάστηκε στις εφημερίδες "Έθνος" και "Νέα Μεσημβρινή" και από το 1996 στην ΕΡΤ, όπου υπήρξε διευθυντής των Περιφερειακών Σταθμών της ΕΡΑ.
Για περισσότερα από 15 χρόνια παρουσίαζε στην Ελληνική Ραδιοφωνία την εκπομπή "Στις γειτονιές της Ελλάδας", που ήταν μια από τις πρώτες που ασχολήθηκαν με την Ελληνική Περιφέρεια.
Ο Νικήτας Λιοναράκης, υπήρξε σημαίνον στέλεχος του αντιδικτατορικού αγώνα. Είχε συμμετάσχει στην κατάληψη της Νομικής τον Νοέμβριο του 1972 και στην εξέγερση του Πολυτεχνείου και για τη δράση του αυτή είχε διωχθεί και βασανιστεί από τη Χούντα.
Στην κοινωνική του δράση υπήρξε αντιπρόεδρος του τμήματος της Greenpeace και πρωτεργάτης της ανάδειξης του κινήματος των μη κυβερνητικών οργανώσεων και της κοινωνίας των πολιτών στην Ελλάδα. Τα δε τελευταία χρόνια υπήρξε συντονιστής της καμπάνιας των "800 μη κυβερνητικών οργανώσεων για το Σύνταγμα" καθώς και Πρόεδρος της Επιτροπής για τις μη κυβερνητικές οργανώσεις στο υπουργείο Εξωτερικών επί υπουργίας Γεωργίου Παπανδρέου .
Είχε προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για το Νόμο περί αστικής ευθύνης των δημοσιογράφων, το οποίο με ομόφωνη απόφαση του αμφισβήτησε το Νόμο αυτό και καταδίκασε την Ελλάδα για την εφαρμογή του.
Είχε συγγράψει ένα και μοναδικό βιβλίο για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με τίτλο "Ο Γατόσκυλος".
Η κηδεία του Νικήτα Λιοναράκη θα γίνει την Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου στο Νεκροταφείο Παπάγου (η ώρα αναμένεται να ανακοινωθεί). Παράκληση της οικογένειας αντί στεφάνων να προσφερθούν δωρεές στην Greenpeace.

ΕRΤ.GR

Τρίτη, 9 Οκτωβρίου 2007

Βρετανός ολοκλήρωσε μαραθώνιο ταξίδι 75.000 χιλιομέτρων χωρίς μηχανικά μέσα!




Ο γύρος του κόσμου σε 13 χρόνια


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιώργος Αγγελόπουλος
Ο Βρετανός Τζέισον Λιούις ολοκλήρωσε το Σάββατο τον γύρο του κόσμου που διήρκεσε 13 χρόνια και τον οποίο πραγματοποίησε χρησιμοποιώντας μόνο τη δύναμη των μυών του. Ήταν ένας μαραθώνιος σχεδόν 75.000 χιλιομέτρων, κατά τη διάρκεια του οποίου καταδιώχθηκε από κροκόδειλο στην Αυστραλία, συνελήφθη για κατασκοπεία στην Αίγυπτο και ναυάγησε στον Ατλαντικό.
O 40χρονος Βρετανός διέσχισε τον πλανήτη με το Μoksha, ένα ξύλινο σκάφος 8 μέτρων που κινείται με πετάλια, καθώς επίσης με καγιάκ, ποδήλατο, πατίνια, αλλά και πεζός ή κολυμπώντας. Μέσα στα 13 χρόνια που διήρκεσε το εγχείρημά του έκανε πολλά ρεκόρ- τον Αύγουστο του 2000, για παράδειγμα, έγινε ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε τον Ειρηνικό χρησιμοποιώντας σκάφος με πετάλια (σε 178 ημέρες). Το Σάββατο έφτασε με το Μoksha στο Γκρίνουιτς, ανατολικά του Λονδίνου, ανεβαίνοντας τον Τάμεση. Από το σημείο αυτό, τον πρώτο μεσημβρινό, είχε ξεκινήσει τον γύρο του κόσμου τον Ιούλιο του 1994. Και σε αυτό επέστρεψε. «Είμαι αναστατωμένος. Δεν μπορώ να το πιστέψω... 13 χρόνια. Ήταν ένα μακρύ ταξίδι. Ήταν όλη μου η ζωή», δήλωσε στους δημοσιογράφους που τον περίμεναν, φανερά εξαντλημένος. «Ήταν πολύ δύσκολα στην αρχή. Νόμιζα ότι δεν θα τα κατάφερνα ποτέ. Εκτός όμως από την ανακούφιση, αισθάνομαι και κάποια θλίψη».

Πολλές περιπέτειες
Πρώην καθαριστής τζαμιών και μουσικός, ο Τζέισον Λιούις έζησε αυτά τα 13 χρόνια πολλές περιπέτειες. Το 1995, ενώ διέσχιζε τις ΗΠΑ με πατίνια, έπεσε επάνω του ένα αυτοκίνητο. Υπέστη κατάγματα και στα δύο πόδια και παραλίγο αυτό να σημάνει το τέλος της προσπάθειάς του. «Είχα πιστέψει πως θα έχανα το ένα πόδι μου, πως θα με ακρωτηρίαζαν», αφηγήθηκε το Σάββατο. «Ήταν μια πολύ, πολύ δύσκολη στιγμή». Συνέχισε όμως έπειτα από νοσηλεία εννέα μηνών και πάλι με τα πατίνια.
Στην Αυστραλία τον κυνήγησε ένας κροκόδειλος και στην Κίνα αστυνομικοί. Στην Αίγυπτο συνελήφθη ως ύποπτος για κατασκοπεία. «Περνούσα με καγιάκ από το Σουδάν στην Αίγυπτο- νύκτα, επειδή δεν είχα άδεια- και με συνέλαβαν για κατασκοπεία», θυμάται. Ναυάγησε σε μια ξέρα στις Αντίλλες, παραλίγο επίσης να συγκρουστεί με μια φάλαινα, ενώ στην Ινδία αναγκάστηκε να κυνηγήσει ληστές με μαχαίρι. Κατά την επιστροφή του, λίγο έλειψε να συγκρουστεί στη Μάγχη με ένα πετρελαιοφόρο. Αλλά το πιο δύσκολο ήταν να αντιμετωπίσει την ανία όταν διέπλεε τους ωκεανούς- καθώς και να συγκεντρώνει τα κεφάλαια που ήταν απαραίτητα για να συνεχίζει το εγχείρημά του.

περισσότερα στο: http://www.expedition360.com/

*από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ Δευτέρα 8 Οκτ. 2007

Κυριακή, 7 Οκτωβρίου 2007

"Το κόμμα πάνω από την κυβέρνηση"

του Γρηγόρη Νικολόπουλου*
O τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση αντιμετωπίζει πολλά από τα προβλήματα της οικονομίας αποδεικνύει ότι ούτε θέλει ούτε μπορεί να ξεφύγει από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό της γραφειοκρατίας του Δημοσίου. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Το ασφαλιστικό πρόβλημα, για παράδειγμα, είναι ένα πρόβλημα διαχείρισης. Αντιμετωπίζεται όμως σαν να είναι πρόβλημα εσόδων. Αντί η κυβέρνηση να εκχωρήσει τη διαχείριση των χρημάτων των ασφαλιστικών ταμείων σε ειδικούς διαχειριστές- για παράδειγμα, σε επενδυτικές τράπεζες- που έχουν αποδείξει ότι μπορούν να πετύχουν πολύ μεγάλες αποδόσεις, εξετάζει και προωθεί την αύξηση των εισφορών και την επιμήκυνση του χρόνου εργασίας με αναβολή της συνταξιοδότησης.
Γιατί το κάνει αυτό; Για να διατηρήσει το δικαίωμα να τοποθετεί επικεφαλής των ασφαλιστικών ταμείων κομματικά στελέχη τα οποία και κατασπαταλούν τα χρήματα των Ταμείων και αποδόσεις δεν φέρνουν. Εξυπηρετούν όμως τον κομματικό μηχανισμό αλλά και την κυβέρνηση, η οποία κατά βούλησιν «βουτάει το χέρι» στα Ταμεία και παίρνει όσα λεφτά χρειάζεται για να καλύπτει τα ελλείμματα του Δημοσίου. Με αυτή την επιλογή της όμως η κυβέρνηση υποθηκεύει το μέλλον των αυριανών συνταξιούχων, καταδικάζει το μέλλον των ασφαλιστικών ταμείων και του κράτους πρόνοιας και ανοίγει ακόμη περισσότερο την όρεξη των κομματικών που λυμαίνονται το δημόσιο χρήμα.

Το Ασφαλιστικό όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Προκειμένου να αντιμετωπίσει άλλα προβλήματα, όπως είναι το λαθρεμπόριο καυσίμων, προτιμά να επιβαρύνει τους πολίτες αντί να ελέγξει την αγορά και εξομοιώνει το πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης. Θα πληρώνουμε, δηλαδή, στις πολυκατοικίες πολύ ακριβότερα το πετρέλαιο και στη συνέχεια θα πρέπει ο διαχειριστής να ζητάει από το κράτος επιστροφή των χρημάτων. Αντ΄ αυτού, η κυβέρνηση θα έπρεπε να αντιμετωπίσει το λαθρεμπόριο χρησιμοποιώντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που διαθέτει. Και στην πολιτική όμως των αποκρατικοποιήσεων, η κυβέρνηση διαλέγει την πιο εύκολη- και ταυτοχρόνως πιο επιζήμια για το κράτοςλύση. Προτιμά να πουλήσει μετοχές των κερδοφόρων εταιρειών, ΟΤΕ και ΔΕΗ για παράδειγμα, παρά να εξυγιάνει τις πραγματικά ζημιογόνες ΔΕΚΟ, όπως ο ΟΣΕ και η Ολυμπιακή. Πουλώντας τις μετοχές του ΟΤΕ και της ΔΕΗ, εισπράττει μεν σήμερα κάποια έσοδα, χάνει όμως τα μελλοντικά μερίσματα και τις υπεραξίες που έχουν οι μετοχές αυτών των οργανισμών. Αντίθετα, αν πραγματικά μείωνε κυρίως το κόστος της γραφειοκρατίας των υπουργείων και των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, θα είχε πραγματικά θεαματικά αποτελέσματα στη μείωση των ελλειμμάτων του Δημοσίου. Ο λόγος που το αποφεύγει είναι ότι έτσι θα μειωνόταν η δύναμη των κομματικών στελεχών που λυμαίνονται σήμερα τον δημόσιο τομέα.

Το υπουργείο Οικονομίας δεν διαθέτει σήμερα τη δύναμη που νομίζουμε. Ενώ φαινομενικά ο κ. Αλογοσκούφης είναι ο αδιαφιλονίκητος άρχων της οικονομίας, στην πραγματικότητα είναι δέσμιος του κομματικού μηχανισμού, του οποίου μάλιστα η ισχύς μεγάλωσε μετά τις τελευταίες εκλογές. Οι συνθήκες όμως δεν επιτρέπουν καθυστερήσεις, και ο υπουργός πρέπει τώρα να «πατήσει πόδι» στο Μαξίμου αντί να τηρεί τις ισορροπίες με τον κομματικό μηχανισμό. Διότι αν δεν το κάνει, όλες αυτές οι κομματικά υποδεικνυόμενες επιλογές πολιτικής, αλλά και προσώπων, τον ίδιο- ως αρμόδιο υπουργό- θα βαρύνουν στο τέλος.

gnikolo@dolnet.gr
ΤΟ ΒΗΜΑ - Ημερομηνία δημοσίευσης 6/10/2007

Ανθρώπινη Ελλάδα, απάνθρωπη Αθήνα

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
Η ποιότητα διαβίωσης σε 141 χώρες σύμφωνα με την αμερικανική επιθεώρηση «Reader΄s Digest»

Παριζιάνοι κάνουν βόλτα στις όχθες του Σηκουάνα.

Το Παρίσι βρίσκεται στην τέταρτη θέση των πιο πράσινων πόλεων στον κόσμο O επίγειος παράδεισος δεν έχει ακόμη βρεθεί. Ισως και να μην υπάρχει, αφού είναι διαφορετικός για κάθε ζωντανό πλάσμα, άλλος για τον άνθρωπο, άλλος για την πολική αρκούδα, άλλος για τα λιοντάρια στις ζούγκλες της Αφρικής. Για τον εφευρέτη αλλά και σκλάβο της τεχνολογίας άνθρωπο το απόλυτα φυσικό περιβάλλον δεν αποτελεί εγγύηση ιδανικής διαβίωσης και γι΄ αυτό αενάως αναζητεί τη χρυσή τομή, δηλαδή την ισορροπία του «πράσινου» με το «βιώσιμο». Θεωρητικά, ένας τέλειος συνδυασμός τους θα αποτελούσε τον ανθρώπινο επίγειο παράδεισο.

Με βάση αυτόν τον ιδανικό συνδυασμό, η αμερικανική επιθεώρηση «Reader΄s Digest» έκανε μια παγκόσμια καταγραφή της ποιότητας ζωής των ανθρώπων, δηλαδή σε ποιες χώρες και σε ποιες πόλεις η ζωή είναι καλύτερη με κριτήρια πρωτίστως περιβαλλοντικά. Αλλά και κοινωνικά και οικονομικά (π.χ. μορφωτικό επίπεδο, κατηγορία εισοδήματος κ.ά.).

Η έρευνα έγινε σε 141 χώρες. Πιο «πράσινες και βιώσιμες» αποδείχτηκαν οι σκανδιναβικές. Και από αυτές πρώτη η Φινλανδία, με τις περιβαλλοντικά και κοινωνικά καλύτερες συνθήκες διαβίωσης, παρά τους βαρείς χειμώνες της. Οι τελευταίες θέσεις του καταλόγου καταλαμβάνονται από χώρες της Αφρικής, με χειρότερη από όλες την Αιθιοπία στην 141η θέση. Εκπληξη: η Ελλάδα βρίσκεται στην 20ή θέση! Αυτό μάλιστα σημαίνει ότι ζούμε σε πιο «πράσινη και ανθρώπινη» χώρα από τους Γερμανούς (21η), τους Αμερικανούς (23η), τους Βρετανούς (25η), τους Ρώσους (51η), τους Τούρκους (70ή), τους Σαουδάραβες (80ή), τους Κινέζους (84η) και πολλούς άλλους.

Ωστόσο, αυτά ισχύουν μόνο για την ελληνική περιφέρεια και όχι για την Αθήνα. Η θέση της πρωτεύουσας του νεοελληνικού κράτους, ανάμεσα στις 72 πόλεις που ερευνήθηκαν, δεν είναι καθόλου ζηλευτή. Βρίσκεται στην 63η θέση. Τι να πει όμως το μολυσμένο Πεκίνο, το οποίο βρίσκεται στην τελευταία, παρ΄ όλο που ετοιμάζεται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες; Το πνίγουν οι ρύποι της ατμόσφαιρας.

Χειρότερη ζωή από τους Αθηναίους κάνουν επίσης- πάντοτε σύμφωνα με την έρευνα του «Reader΄s Digest»- οι κάτοικοι του Τελ Αβίβ (Ισραήλ), της Κρακοβίας (Πολωνία) της Μπανγκόκ (Ταϊλάνδη), της Σανγκάης (Κίνα). Πρώτη στον κατάλογο των πιο «ανθρώπινων» πόλεων η Στοκχόλμη (Σουηδία), δεύτερο το Οσλο (Νορβηγία), τρίτο το Μόναχο (Γερμανία), τέταρτο το Παρίσι (Γαλλία), με 15η τη Νέα Υόρκη (ΗΠΑ), 27ο το Λονδίνο (Βρετανία) και 39η τη Ρώμη (Ιταλία). Οι χειρότερες από πλευράς καθαριότητας και συνθηκών διαβίωσης πόλεις βρίσκονται στην Ασία. Επικεφαλής της μεγάλης αυτής έρευνας ήταν ο περιβαλλοντολόγοςοικονομολόγος Μάθιου Καν, ο οποίος μελέτησε σε κάθε λεπτομέρεια όλες τις παραμέτρους που καθορίζουν την ποιότητα ζωής. Αυτή η διαδικασία, πέρα από την αξιολόγηση των κρατών και των πόλεων, τον οδήγησε σε κάποια θεμελιώδη συμπεράσματα.

Το πρώτο είναι ότι υπάρχει πάντα τρόπος για να περιορισθεί η μόλυνση του περιβάλλοντος. Ακόμη και η Φινλανδία, η χώρα με τον υψηλότερο δείκτη καθαρότητας νερού και ατμόσφαιρας, με τους χαμηλότερους δείκτες παιδικών ασθενειών, το κράτος που παρέχει σχεδόν απόλυτη προστασία στους πολίτες του, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί «επίγειος παράδεισος». Επιβαρύνει υπέρμετρα το περιβάλλον. Και αυτό επειδή η Φινλανδία έχει τα υψηλότερα ποσοστά ενεργειακής κατανάλωσης σε σύγκριση με τις υπόλοιπες σκανδιναβικές χώρες λόγω έντονης εκβιομηχάνισης. Επιπλέον, λόγω των ψυχρότερων χειμώνων και των μειωμένων βροχοπτώσεων των τελευταίων ετών, μειώθηκε η παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας και αυξάνεται σταθερά σε ποσοστό 15% από το 2005 η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.

Το δεύτερο είναι ότι δεν πρέπει να βγάζουμε από το μυαλό μας το αύριο. Στις ανεπτυγμένες χώρες ο πληθυσμός έχει την τάση να συγκεντρώνεται σε πόλεις και προάστια, επιτείνοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση σε αυτές τις περιοχές, που έχουν ως πνεύμονα την ύπαιθρο που τις περιτριγυρίζει. Οταν ανήκουν στο κράτος τα βουνά και τα δάση μπορούν να δώσουν ανάσα στο αστικά κέντρα που ασφυκτιούν. Παράδειγμα ο Καναδάς. Ενώ σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες αποτελεί μόνιμο φαινόμενο η συρρίκνωση των δασικών εκτάσεων, στον Καναδά συμβαίνει το αντίθετο, επειδή εκεί το περιβάλλον προστατεύεται με αυστηρή νομοθεσία. Ετσι η χώρα αυτή έχει αναλογικά καθαρά νερά και ατμόσφαιρα παρά τη ρύπανση που δημιουργούν μεγαλουπόλεις όπως το Μόντρεαλ στον πυκνοκατοικημένο Νότο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χρειάζονται μέτρα όσο είναι καιρός

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ημερομηνία δημοσίευσης 6/10/2007

Συναυλία Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μουσείο Ακρόπολης στις 31 Οκτωβρίου 2017

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ // ΕΚΔΗΛΩΣΗ Το Μουσείο Ακρόπολης και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αποχαιρετούν τη θερινή περίοδο με το Κουαρτέτο Εγχόρδ...