................................................................ Διαδικτυακή Εφημερίδα με καθημερινή ενημέρωση για τον πολίτη ..............................................................
______________________________________________________________________________________________________________________________
* Εβδομαδιαία ειδησεογραφική, οικονομική Eφημερίδα από το 1993 * Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής, - email: athenspress1@gmail.com
_______________________________________________________________________________________________________________________________

*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό.Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη................................................................................................................ Νίκος Μπελογιάννης [1915-1952]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2007

20ό Φεστιβάλ Δήμου Βύρωνα /Αφιέρωμα στο Λευτέρη Παπαδόπουλο


Στο πλαίσιο του 20ού Φεστιβάλ Δήμου Βύρωνα «στη σκιά των βράχων» παρουσιάζεται τη Δευτέρα 1 Οκτωβρίου στις 9:00 στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη το αφιέρωμα στο Λευτέρη Παπαδόπουλο.
Ο διάλογος με το έργο του στιχουργού Λευτέρη Παπαδόπουλου είναι διαρκής, αφού τα εκατοντάδες τραγούδια του – που ταυτίζονται με τις μισές σχεδόν, διαχρονικές επιτυχίες της ελληνικής δισκογραφίας – σφύζουν από γνήσιο λαϊκό αίσθημα κι όσο απομακρύνονται από τη γέννησή τους τόσο επιβεβαιώνουν την αξία τους.
Σ’ αυτή τη συναρπαστική μουσική περιπλάνηση που δανείζεται το όνομά της από τον τίτλο του χιλιο- τραγουδισμένου στίχου του «Θα πιω απόψε το φεγγάρι», συνοδοιπόροι έρχονται κάποιες από τις μεγαλύτερες φωνές που έχει αναδείξει ο τόπος μας στο χώρο του λαϊκού και έντεχνου τραγουδιού αλλά και νεότεροι συνάδελφοι τους: ο Γιώργος Νταλάρας, η Γλυκερία ο Κώστας Μακεδόνας, η Μελίνα Ασλανίδου και οι Όναρ.

Ο γνήσια λυρικός λόγος του Λευτέρη Παπαδόπουλου ξετυλίγεται μέσα από τα αναρίθμητα τραγούδια του που θα ακουστούν στην παράσταση (Αχ Χελιδόνι μου, Στην Αλάνα, Τι γλυκό να σ’αγαπούν, Έχω έναν καφενέ, Πες πως μ’αντάμωσες, Μέθυσε απόψε το κορίτσι μου, Αυτά τα χέρια, Δέκα παλικάρια, Δεν θα ξαναγαπήσω, Ο Σαλονικίος, Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα κα) στίχους που γέννησαν διαμάντια της ελληνικής δισκογραφίας σε μουσική Ξαρχάκου, Σπανού, Λοϊζου, Θεοδωράκη, Νικολόπουλου, Πλέσσα, Κουγιουμτζή, Μούτση, Καλδάρα, Λιβανελί κ.ά.

Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη"
ΑΘΗΝΑ, Βύρωνας
210-7662066, 7655748
είσοδος: 30€, 20€ (νεανικό)

Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2007

«Τα ελληνικά χρόνια της Μαρίας Κάλλας»


ΕΚΔΗΛΩΣΗ. Μαρία Κάλλας. Εκδήλωση με θέμα «Τα ελληνικά χρόνια της Μαρίας Κάλλας» (φωτογραφία) διοργανώνει απόψε Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2007 στις 20.00 το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων (Μητροπόλεως 1 και Φιλελλήνων, Σύνταγμα, τηλ. 210-3709.081).
*από την εφημ.ΤΑ ΝΕΑ 27.09.07

Μαρία Κάλλας γεννήθηκε ως Άννα Μαρία Καικιλία Σοφία Καλογεροπούλου στις 2 Δεκεμβρίου του 1923 στη Νέα Υόρκη. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς οι γονείς της, Ευαγγελία Δημητριάδη (από την Κωνσταντινούπολη) και Γιώργος Καλογερόπουλος (από τo Nεωχόριο Ιθώμης στό Μελιγαλά Μεσσηνίας), είχαν μεταναστεύσει στις Η.Π.Α. από την Αθήνα. Εκεί ο πατέρας της ανοίγει φαρμακείο και το 1929 αλλάζει το οικογενειακό επώνυμο από Καλογερόπουλος σε Callas. Τρία χρόνια αργότερα η Μαρία ξεκινά τα πρώτα μαθήματα πιάνου μαζί με τη μεγαλύτερη αδελφή της Υακίνθη. Σε ηλικία 11 ετών έλαβε το πρώτο βραβείο ως "σολίστ" σε διαγωνισμό παιδικών φωνών που είχε διοργανώσει ο ραδιοφωνικός σταθμός της Νέας Υόρκης W.O.R.
Στα 1937 έρχεται το διαζύγιο των γονιών της και η Μαρία ακολουθεί τη μητέρα της στην Αθήνα, όπου ήδη βρισκόταν η αδελφή της. Αρχικά, αν και μικρότερη από το ηλικιακό όριο εισαγωγής, εγγράφηκε στο Εθνικό Ωδείο του Καλομοίρη με καθηγήτρια τη Μαρία Τριβέλλα ενώ ένα χρόνο αργότερα βρέθηκε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών όπου δίδασκε η Ελβίρα ντε Ιντάλγκο (Elvira de Hidalgo) και η οποία θεωρείται ως η κατ’ εξοχήν δασκάλα της Κάλλας.
Στις 2 Απριλίου 1939 κάνει το σκηνικό της ντεμπούτο ως Σαντούζα σε μία μαθητική παράσταση της "Αγροτικής Ιπποσύνης" (Cavalleria Rusticana) του Πιέτρο Μασκάνι από το Ωδείο Αθηνών. Λίγο πριν το ξέσπασμα του ελληνοϊταλικού πολέμου έρχεται η πρώτη συνεργασία της με την εταιρεία της Λυρικής Σκηνής Αθηνών και στις 21 Οκτωβρίου του 1940, ερμηνεύει τραγούδια από τον Έμπορο της Βενετίας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο Βασιλικό Θέατρο. Η συνεργασία της με τη Λυρική Σκηνή θα συνεχιστεί και στις 21 Ιανουαρίου 1941 στην πρώτη της μελοδραματική εμφάνιση θα υποδυθεί τη Βεατρίκη στο έργο "Βοκκάκιος" του Φραντς φον Σουπέ στο κινηματοθέατρο Παλλάς.
Στις 27 Αυγούστου του 1942 στο θερινό θέατρο Παρκ στην Πλατεία Κλαυθμώνος, στην πρώτη της επαγγελματική εμφάνιση σε όπερα, ερμηνεύει "Τόσκα" του Τζιάκομο Πουτσίνι. Την ίδια χρονιά συμμετείχε σε συναυλία της Λυρικής στη Θεσσαλονίκη. Στις 19 Φεβρουαρίου ερμηνεύει τη Σμαράγδα στον "Πρωτομάστορα" του Μανώλη Καλομοίρη, και εννέα μέρες αργότερα συμμετέχει σε μεγάλη συναυλία για τα συσσίτια της Νέας Σμύρνης στον κινηματογράφο Σπόρτινγκ. Στις 12 Δεκεμβρίου ερμηνεύει άριες του Μπετόβεν και του Ροσίνι σε συναυλία υπέρ των φυματικών.
*διαβάστε περισσότερα στην el.wikipedia.org/wiki/Μαρία_Κάλλας

Η Μαρία Κάλλας πέθανε στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977, σε ηλικία 53 ετών. Κατ’ αυτό τον τρόπο κλείνει ο κύκλος της ζωής της πλέον εξαίρετης τραγουδίστριας του 20ού αιώνα και ίσως της ιστορίας της φωνητικής τέχνης των τριών τελευταίων αιώνων. Γεννημένη στις ΗΠΑ από Έλληνες γονείς, η Μαρία άρχισε τη μουσική της εκπαίδευση με τη διάσημη ελληνίδα τραγουδίστρια και μαέστρο Μαρία Τριβέλα, από το 1937 μέχρι και το 1939 και στη συνέχεια με την Ελβίρα Ιδάλγο, φημισμένη ισπανίδα σοπράνο, που είχε έλθει στην Ελλάδα το 1932. Η καριέρα της νεαρής καλλιτέχνιδας αρχίζει το 1940, στο Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας και σημειώνει συνεχή άνοδο. Όταν το 1945 η Μαρία φεύγει από την Ελλάδα, η κύρια πλευρά του χαρακτήρα της έχει ωριμάσει και έχει τραγουδήσει με μεγάλη επιτυχία το πλέον σημαντικό μέρος του ρεπερτορίου της. Οι εμφανίσεις της κατά τα επόμενα χρόνια, αρχικά στην Ιταλία και κατόπιν στις διάφορες χώρες της Ευρώπης και της υφηλίου και μεταξύ αυτών και της πατρίδας της, της Ελλάδας, την καθιερώνουν οριστικά. Η φωνή, η απόδοση και η εμφάνισή της ηλεκτρίζουν κάθε είδους κοινό.

Το μυστικό της μαγείας της πηγάζει από την ικανότητά της « να μεταφέρει στο μουσικό πλάνο τον πόνο του προσώπου που υποδύεται, τη νοσταλγική επιθυμία μιας χαμένης ευτυχίας, την αγωνιώδη αμφιβολία ανάμεσα στην ελπίδα και απελπισία, ανάμεσα στην υπερηφάνεια και την ικεσία, ανάμεσα στην ειρωνεία και τη μεγαλοψυχία. Τα πλέον αντίθετα και ποικίλα συναισθήματα, οι σκληρές παραπλανήσεις, οι φιλοδοξίες, η παθιασμένη τρυφερότητα, οι πλέον ακριβές θυσίες, όλα τα βάσανα της ψυχής, αποκτούν με το τραγούδι της μια μυστηριώδη αλήθεια». O μαέστρος Ρενέ Λέιμποβιτζ έγραψε: « Μοναδική ανάμεσα στις σοπράνο, η φήμη της θαυμαστής καλλιτέχνιδας έχει υπερβεί τα φυσιολογικά όρια της φήμης των μεγαλύτερων και των πλέον φημισμένων καλλιτεχνών».

Με τον τρόπο ερμηνείας της διαμόρφωσε την παραδοσιακή σκηνή της όπερας και την διεύρυνε ερμηνεύοντας έργα όπως το «Άνα Μπολένα» του Ντονιζέττι, «Πειρατής» του Μπελλίνι, «Μήδεια» του Τσερουμπίνι, «Ορφέας και Ευριδίκη» του Χάυδν και άλλα, ενώ συγχρόνως αναδημιουργούσε με τρόπο αξέχαστο και ίσως αμίμητο, πρόσωπα όπως Νόρμα, Αμίντα και Λουσία. Χωρίς να μειώσει τη κύρος του φωνητικού στυλ, εμβάθυνε τα λόγια και τη μουσική και δραματοποίησε σε βάθος την απόδοση των έργων. Γι’αυτό έδινε στα πρόσωπα ένα τραγικό αιφνιδιαστικό ανάστημα που εντυπωσίαζε βαθιά όσους την άκουγαν να τραγουδάει. Όπως έγραψε ο Μονσερά Καμπαγιέ, ή Μαρία Κάλλας μας άνοιξε μια πόρτα, μια πόρτα που ήταν κλειστή. Πίσω απ’ αυτή κοιμόταν όχι μόνο μουσική, αλλά και μεγαλεπήβολες ιδέες ερμηνείας. Μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε πράγματα που θα ήταν αδύνατο να γίνουν πριν απ’ αυτή.
Miguel Castillo Didier

www.grecia.cl/greek/dedicatoria/0609.htm (Ελληνική Πρεσβεία Σαντιάγο)

ΑΝΔΡΟΣ: Αυλαία για δύο εκθέσεις αφιέρωμα - στον Γάλλο ζωγράφο Αndre Μasson

Τελευταίο Σαββατοκύριακο για τις δύο εκθέσεις της Άνδρου. Σύγχρονες εκδοχές της πραγματικότητας παρουσιάζουν στον καμβά τους δέκα Έλληνες ζωγράφοι στην έκθεση «Realia Μundi/ Εγκόσμια» που φιλοξενείται στο Ίδρυμα Πέτρου και Μαρίκας Κυδωνιέως (Χώρα Άνδρου, τηλ.
22820-24.598), ενώ στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή (Χώρα Άνδρου, τηλ.
22820-22.444)
φιλοξενείται θεματικό εικαστικό αφιέρωμα στον Γάλλο ζωγράφο Αndre Μasson.

*από την εφημερίδα Τα Νέα 27.8.2007

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2007

Κορεσμένοι οι δρόμοι της πρωτεύουσας


Μποτιλιάρισμα για πάντα
(Πηγή: ΑΠΕ)
Τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που διαμορφώνεται κυρίως στην πρωτεύουσα, σε ό,τι αφορά το θέμα του κυκλοφοριακού, έκρουσαν οι συγκοινωνιολόγοι στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και τη συμμετοχή επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό και την παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη.
Στην εκδήλωση τονίστηκε η ανάγκη λήψης μέτρων για να αντιμετωπιστεί η συνεχώς αυξανόμενη κίνηση των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας και να δοθούν κίνητρα στο επιβατικό κοινό ώστε να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους κάθε χρόνο στο λεκανοπέδιο Αττικής κυκλοφορούν 150.000 νέα οχήματα και με τους ρυθμούς αυτούς το 2010 θα παρατηρείται κορεσμός στο 95% των οδικών αξόνων. Αναφέρθηκε επίσης ότι κάθε μέρα υπάρχουν περίπου 30.000 αυτοκίνητα που σταθμεύουν παράνομα στην Αθήνα, στα οποία αν προστεθούν και τα εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα ΙΧ, δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό.
Στη σύντομη παρέμβασή του ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε ότι γνωρίζει το θέμα και από τη θητεία του ως πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προσθέτοντας ότι πρόβλημα κυκλοφοριακού αντιμετωπίζουν όλες οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, ενώ στην Αθήνα το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Κατά τον υπουργό από το 1990 μέχρι σήμερα έχουν αυξηθεί κατά 130% τα ΙΧ στην Αθήνα.

"Πρέπει να μελετήσουμε με προσοχή τα μέτρα που έχουν πάρει άλλες ευρωπαϊκές πόλεις πριν πάρουμε οποιεσδήποτε αποφάσεις", σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης για να προσθέσει ότι "είναι ανάγκη να ληφθούν υπόψη και οι θέσεις των συγκοινωνιολόγων, με τους οποίους όπως είπε το υπουργείο θα συζητάει συχνά".
Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για επέκταση και εκσυγχρονισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με στόχο την καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι τόσα χρόνια στην Ευρώπη έχει μάθει να συζητάει με όλους τους φορείς πριν να πάρει αποφάσεις. "Μη μου ζητάτε μια εβδομάδα στο υπουργείο να επιλύσω σοβαρά θέματα. Έχω επίγνωση της κατάστασης και θέλω να είμαι προσεκτικός, σοβαρός και να μελετάω τα προβλήματα" είπε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση για τις εξελίξεις στο ΟΤΕ με αφορμή την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Cosmote Ευάγγελου Μαρτιγόπουλου, ο κ. Χατζηδάκης απάντησε "κανένα σχόλιο". Πρόσθεσε ότι "θα περιμένουμε τις αποφάσεις του ΔΣ της Cosmote και υπενθύμισε ότι ο ΟΤΕ είναι μια ανώνυμη εταιρία".
26 Σεπτέμβριος 2007

Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2007

Ο μυθικός Γούντι Αλεν, επιστρέφει στην Ελλάδα...


Ο Γούντι στο Γουδί την Παρασκευή 28 και το Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2007
Ο «Τρυποκάρυδος» της έβδομης τέχνης και διάσημος τζαζίστας, ο μυθικός Γούντι Αλεν, επιστρέφει στην Ελλάδα, δύο χρόνια μετά την πρώτη θριαμβευτική συναυλία του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Την Παρασκευή 28 και το Σάββατο 29 Δεκεμβρίου, ο Γούντι Αλεν με το κλαρινέτο του -πλαισιωμένος από τη θρυλική τζαζ μπάντα της Νέας Ορλεάνης, «New Orleans jazz band» -θα εμφανιστεί στο Θέατρο Μπάντμιντον στο Γουδί. Ο διάσημος ηθοποιός και σκηνοθέτης έρχεται για να δώσει περισσότερη λάμψη στην χριστουγεννιάτικη Αθήνα, με δύο συναυλίες σε μουσική διεύθυνση Εντι Ντέιβις, προπαραμονές της Πρωτοχρονιάς, παίζοντας την αυθεντική classic jazz της Νέας Ορλεάνης, μουσική γλυκιά και νοσταλγική, χαρούμενη και θλιμμένη, όπως οι ταινίες του.

Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινά την Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου (τιμές από 40 έως και 165 ευρώ) στο Θέατρο Μπάντμιντον, στα δισκοπωλεία Virgin Megastores, στο Διαδίκτυο στη διεύθυνση www.ticketnet.gr, ενώ τηλεφωνικές κρατήσεις θα γίνονται στο τηλέφωνο 210- 8840600. Αναλυτικά οι τιμές των εισιτηρίων είναι: 40 ευρώ (φοιτητικό), 60, 90, 120, 140 και 165 ευρώ.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/09/2007

The city of Athens


Athens, Greece
Athens is neither the beginning, nor the end. Athens is everywhere. In every point on the map. And every point on the map is in Athens. Because Athens is the centre of all the centres in the world.
Everything is concentrated within her. She is the city of the Olympic Idea, the city of artists, cultural channel, scientific centre, East and West for each voyager, the crossroads of every major event for the active, the fashion that is in for avid sophisticates, the Parthenon of all and for all.

Artistic happenings, festivals, conventions, athletic competitions, celebrations, entertainment events choose Athens, prefer Athens as their venue. Athens is The City. But even more it is the Pole... of attraction for all.

The modern city of Athens
The Tomb of the Unknown Soldier. A monument over which a guard of honour keeps vigil The 1100 am changing of the guard on sundays is a picturesque small ceremony.

The Greek House of Parliaments. This is a neoclassical building overlooking the Tomb of the Unknown Soldier. Formerly used as the residential palace of Greece’s first king, Otto (1832-1862), it houses since 1933 the Greek Parliament. Adjoining the building is the National Garden stretching as far as the Zappeion Exhibition and Congress Hall, which stands in its own park.

The Lycabettus (Licavitos) Hill. Clad in pinewoods and crowned by the picturesque white chapel of St. George the hill provides a fine panoramic view over the entire city. There is a restaurant and pastryshop on the top. Access is by funicular or footpath.

Sintagma Square. Below the Tomb of the Unkown Soldier stretches the most central square in Athens lined by a large number of pastryshops, which are usually filled with a lively crowd of Athenians and foreigners.

The Plaka. It is the oldest and most picturesque quarter in Athens spreading around the Acropolis. Winding, narrow alleys are flanked by single storey houses set next to elegant mansions. There are also several small tavern as and nightclubs as well as shops selling popular arts and crafts. Combined, they make Plaka one of the most attractive corners of Athens.

Monastiraki. This is in reality an extension of Plaka. It is the part of the city with the greatest number of antique dealers and gift shops of every kind.

Iliou Melathron. Formerly the home of the celebrated archaeologist Heinrich Schliemann, it is one of the most beautiful buildings in Athens and stands at the upper end of Panepistimiou St. On the same street a little further down, are the neoclassical buildings of the Academy, the University and the National Library. Technical University in Patission St. is in the same style of architecture


http://www.greeceforvisitors.com/

"Πάντοτε ως μεταλλωρύχος, έκανα τις σκληρότερες δουλειές"


ΛΑΥΡΙΟ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΕΝΑ ΜΕΤΑΛΛΩΡΥΧΟ
της Μαρίας Πορταράκη*
Το Λαύριο είναι μια μικρή γραφική πόλη της νοτιοανατολικής Αττικής. Απέχει 55 χμ. από την Αθήνα. Είναι μια περιοχή με μακραίωνη ιστορία. Κατά τη αρχαιότητα το Λαύριο ήταν γνωστό για τα ορυχεία μεταλλευμάτων του από τα οποία έβγαινε το ασήμι με το οποίο οι Αθηναίοι έφτιαχναν τα νομίσματά τους. Τον 19ο αιώνα αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα βιομηχανικά κέντρα του σύγχρονου ελληνικού κέντρου. Τα επιβλητικά νεοκλασικά δημόσια κτίρια – τα περισσότερα από τα οποία σήμερα είναι ερειπωμένα – αλλά και οι εργατικές κατοικίες, σήμα κατατεθέν του βιομηχανικού χαρακτήρα της πόλης, αποτυπώνουν πτυχές της νεότερης ιστορίας της πόλης.
Εδώ λοιπόν, συναντήσαμε στο σπίτι του στην Καμάριζα, ο ήλιος είχε αρχίσει να πέφτει και ο κυρ-Ηλίας ήταν έτοιμος να φάει το βραδινό του. Δέχτηκε όμως μετά χαράς να μας μιλήσει. Ζει μαζί με την γυναίκα του την κυρά-Μαρία. Μια γυναίκα καλοσυνάτη και ευγενική. Με κέρασαν κουλούρια και έναν φυσικό χυμό φρούτων. Έπειτα από λίγο, ξεκίνησα να μιλάω μαζί του.
Ρεπόρτερ: - Πόσα χρόνια εργαζόσασταν στις γαλαρίες ως μεταλλωρύχος;
Κ.Ηλίας: - Δούλεψα εκεί 32 χρόνια περίπου.
Ρ.: - Ποια ήταν η ειδικότητά σας ;
κ.Η.: - Πάντοτε έκανα τις σκληρότερες δουλειές. Τα περισσότερα χρόνια μου εκεί ήμουν μπαζαδόρος.
Ρ.: Ποιες οι συνθήκες εργασίας;
κ.Η.: - Τα πράγματα ήταν πάρα πολύ άσχημα εκεί. Γυρνούσα στο σπίτι μούσκεμα και κατακόκκινος. Με το που έπεφταν τα φουρνέλα μας έβαζαν μέσα. Μέσα στις γαλαρίες, οι οποίες ήταν πολλών μέτρων βάθος, υπήρχαν πολλά νερά, έτσι γυρνούσα στο σπίτι μου με βρεγμένο παντελόνι και βρεγμένη φανέλα.
Ρ.: - Πόσες ώρες δουλεύατε;
κ.Η.: - Δούλευα 8 ώρες. Αυτό ήταν το μόνο ίσως καλό αυτής της εργασίας. Το κανονικό ωράριο.
Ρ.: - Δηλαδή τι ώρα ξεκινάγατε το πρωί και τι ώρα τελειώνατε;
κ.Η.: - Ξεκινούσα δουλειά στις 6 το πρωί και τελείωνα στις 2 το μεσημέρι. Θυμάμαι έντονα την κουδούνα που χτυπούσε δυνατά στις 5 ώρα το χάραμα για να μας ξυπνήσει.
Ρ.: - Παίρνατε επίδομα ανθυγιεινής εργασίας;
κ.Η.: - Όχι… Δεν μας δίνονταν τέτοια επιδόματα τότε και ας είχαμε οικογένεια να θρέψουμε..
Ρ. : - Ποια ήταν η αμοιβή για την εργασία σας;
κ.Η.: - Πληρωνόμασταν κάθε 15 μέρες και παίρναμε 350 δραχμές. Δηλαδή 700 δραχμές τον μήνα. Τότε η ζωή ήταν φτηνή, καμία σχέση με τώρα.
Ρ.: - Πόσα χρόνια έχετε σταματήσει να δουλεύετε ;
κ.Η.: - Έχω σταματήσει εδώ και 33 χρόνια. Από τότε δηλαδή που η εταιρεία έκλεισε.
Ρ.: - Όταν έκλεισε πήρατε κάποια αποζημίωση;
κ.Η.: - Ναι, πήρα 50.000 δραχμές και μου δόθηκε και το σπίτι που μένω μέχρι σήμερα.
Ρ.: - Πόσα ένσημα είχατε ;
κ.Η.: - Είχα 9.450 ένσημα όταν σταμάτησα την δουλειά μου από εκεί κλείνοντας η εταιρεία.
Ρ.: - Και σήμερα ποια η σύνταξη σας;
κ.Η.: - Σήμερα παίρνω 532 ευρώ σύνταξη, η οποία είναι πάρα πολύ μικρή για τα τόσα χρόνια σκληρής δουλειάς και για τα ένσημα που είχα μαζέψει.
Ρ.: - Κυρ – Ηλία σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας. Σας εύχομαι να είστε καλά και υγιής εσείς και η σύζυγος σας και να ζήσετε άλλα τόσα χρόνια.
κ.Η.: - Και εγώ σε ευχαριστώ πολύ. Να είσαι καλά και να έχεις καλή τύχη στην ζωή σου.
Κάπου εκεί έκλεισε και η συνέντευξή μας με αυτόν τον γλυκύτατο και καλοσυνάτο μεταλλωρύχο. Αυτό που καταλάβαμε είναι πως το κράτος δεν μεριμνά για ανθρώπους που εργάστηκαν τόσα χρόνια και μάλιστα τόσο σκληρά. Ας ελπίσουμε πως στο μέλλον τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα για όλους μας και ο καθένας μας θα παίρνει ότι του αξίζει.

* Μαθήτρια Β΄ Λυκείου Λαύριο

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2007

Για πιέσεις από εθνικιστικούς και θρησκευτικούς κύκλους κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ


Eurokinissi

Πινκ πονκ η «Ιστορία» της Στ'
ΣΥΡΙΖΑ κατά κυβέρνησης για το ενδεχόμενο απόσυρσης του βιβλίου της Ιστορίας
Αθήνα: Δεδομένη θεωρεί ο ΣΥΡΙΖΑ την απόσυρση του βιβλίου της Ιστορίας της Στ' δημοτικού σύμφωνα με ανακοίνωσή του. Στην ίδια ανακοίνωση ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς καταφέρεται εναντίον της κυβέρνησης κατηγορώντας τη ότι θέλει να δώσει «τα διαπιστευτήρια της ακραιφνούς δεξιάς ορθοδοξίας» και την εικόνα της «συγκυβέρνησης» με το ΛΑΟΣ.
Ακόμα, εξαπολύει κατηγορίες περί πιέσεων από εθνικιστικούς και θρησκευτικούς κύκλους ενώ της προσάπτει τακτικές κομματικής ιδιοτέλειας αναφορικά με αντιμετώπιση ενός παιδαγωγικού ζητήματος.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Σύμφωνα με συστηματικές διαρροές στον Τύπο, η κυβέρνηση με απόφαση του νέου υπουργού Παιδείας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, θα αποσύρει το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού.
Προεκλογικά είχε ανακοινωθεί ότι το βιβλίο θα μοιραστεί και πάλι με όσες προσθήκες και αλλαγές είχαν κριθεί αναγκαίες, με βάση τις υποδείξεις που είχαν γίνει δεκτές από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και την συντακτική ομάδα.
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση στα πρώτα της βήματα θέλει να δώσει την εικόνα της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΛΑΟΣ και ο νέος υπουργός να δώσει διαπιστευτήρια ακραιφνούς δεξιάς ορθοδοξίας σε σύγκριση με την προκάτοχό του.
Όχι λοιπόν εξαιτίας κριτικών παρατηρήσεων που έγιναν από την επιστημονική κοινότητα, αλλά κάτω από το βάρος των πιέσεων που ασκούνται κυρίως από εθνικιστικούς κύκλους και από το θρησκευτικό φονταμενταλισμό, η σημερινή κυβέρνηση αντιμετωπίζει ένα παιδαγωγικό ζήτημα με τη γνωστή τακτική της κομματικής ιδιοτέλειας.
Δυστυχώς και αυτό το βιβλίο θα μπει στην λίστα ντροπής, όπως και τα βιβλία των κκ Καλοκαιρινού και Κρεμμύδα, που μεταπολιτευτικά, δια της απόσυρσής τους, επιβεβαιώνουν διαχρονικά την επιβολή μιας κατεστημένης και συντηρητικής αντίληψης για την ιστοριογραφία αλλά και για την ίδια την ιστορία μας».
Newsroom ΔΟΛ

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2007

Άνοιγμα ΣΥΡΙΖΑ στο σοσιαλιστικό και οικολογικό χώρο




Στην ενδυνάμωση του ευρύτερου σχήματος συνεργασιών, με ανοίγματα στο σοσιαλιστικό και στον οικολογικό χώρο, θα επιμείνει ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς σύμφωνα με τον πρόεδρο του, Αλέκο Αλαβάνο. Σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής», ο κ. Αλαβάνος σημειώνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει να απευθύνεται στις σοσιαλιστικές συνιστώσες της κοινωνίας, αναφερόμενος μάλιστα στο παράδειγμα της Γερμανίας, όπου «συνενώθηκαν οι ριζοσπαστικές δυνάμεις της Σοσιαλδημοκρατίας με εκείνες των πρώην Κομμουνιστών».

Ερωτηθείς για την μετεκλογική κατάσταση στο ΠΑΣΟΚ, ο κ. Αλαβάνος λέει ότι «όταν μένεις στην ίδια γειτονιά δεν μπορείς να αδιαφορείς για το τι συμβαίνει στη διπλανή πολυκατοικία, ακόμη κι αν μένεις σε μονώροφο σπίτι. Πιστεύω ότι αυτή την ώρα στο ΠΑΣΟΚ εξελίσσεται μια μάχη ανάμεσα σε δύο πρόσωπα, χωρίς προγράμματα, χωρίς ριζοσπαστικές προτάσεις, μια μάχη μάλλον απολιτική, με λαθεμένο πλαίσιο γύρω από την περίοδο Σημίτη, την οποία πλήρωσε και πληρώνει επειδή κατέταξε το ΠΑΣΟΚ στον κύκλο του κατεστημένου και το μετέτρεψε σε ένα κόμμα φατριών που μετά τις εκλογές σπαράσσεται για την εξουσία».

Για την υποψηφιότητά του στο Ηράκλειο της Κρήτης ο κ. Αλαβάνος εκφράζει την πεποίθηση ότι πρέπει «ο καπετάνιος πρώτα να δίνει σήμα ότι δεν ενδιαφέρεται για τη δική του πολιτική επιβίωση και μόνο, αλλά να αναλαμβάνει κινδύνους». Όσο για την νίκη της ΝΔ στις εκλογές, εκτιμά πως «το γεγονός ότι μπόρεσε και αναδείχθηκε και πάλι κυβέρνηση Καραμανλή οφείλεται στο ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρότεινε καμία εναλλακτική λύση».-

Η γραφειοκρατία στοιχίζει στην Ελλάδα περίπου 14 δισ. ευρώ

Οικονομία:

Σημαντικά προβλήματα για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομία απορρέουν από το υψηλό διοικητικό κόστος της γραφειοκρατίας το οποίο «μεταφράζεται» σε περίπου 14 δισ. ευρώ ή σε ποσοστό 6,8% επί του ΑΕΠ.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στην πρώτη έκθεση που δημοσιοποίησε ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για την ευρωπαϊκή οικονομία, όπου η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών με το μεγαλύτερο ποσοστό γραφειοκρατίας.
Σε μέσα επίπεδα στην Ευρωπαϊκή Eνωση το διοικητικό κόστος υπολογίζεται στο 3,5% του ΑΕΠ.
Το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη κυμαίνεται μεταξύ 3,5% και 4%, κατά μέσο όρο, με το χαμηλότερο (1,5%) να εμφανίζεται στη Μεγάλη Βρετανία.
Το θέμα της υψηλής γραφειοκρατίας έχει απασχολήσει έντονα τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Eνωσης και από τον περασμένο Ιανουάριο βρίσκεται σε ισχύ απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση του διοικητικού κόστους κατά 25% στα κράτη - μέλη έως το 2012. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με έρευνα της Κομισιόν, θα είναι η αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,3%.

Η ενίσχυση αυτή του ΑΕΠ υπολογίζεται σε περίπου 3,4 δισ. ευρώ, όσο περίπου οι ξένες άμεσες επενδύσεις που εισήλθαν στη χώρα μας το 2006.

Παράλληλα υπολογίζεται ότι θα βελτιωθεί η παραγωγικότητα και η απόδοση του κόστους εργασίας, κάτι που θα απελευθερώσει σημαντικά κεφάλαια στην οικονομία.

Οι οικονομικοί μετανάστες

Σε άλλο σημείο της μελέτης παρουσιάζεται ειδική ανάλυση για την κατανομή των οικονομικών μεταναστών στην Ευρώπη. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η Ελλάδα, όπως και η Γερμανία παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά οικονομικών μεταναστών που προέρχονται από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Eνωσης. Συγκεκριμένα οι οικονομικοί μετανάστες στην Ελλάδα που προέρχονται εκτός της Ευρώπης των 25 αντιστοιχούν στο 5,3% του εργατικού δυναμικού και στη Γερμανία περίπου στο 5,4%.

Στην Ευρωζώνη το αντίστοιχο ποσοστό βρίσκεται στο 4%. Επιπλέον στην Ελλάδα παρουσιάζεται και το χαμηλότερο ποσοστό 0,2% εργαζόμενων που προέρχονται από άλλες χώρες εντός της Ευρωζώνης. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στις Ε.Ε. των 15 βρίσκεται στο 1,5%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύσταση του ΟΟΣΑ προς την Ελλάδα για ανασυγκρότηση της ελληνικής βιομηχανίας. Οι αναλυτές του Οργανισμού προβλέπουν ισχυρές πιέσεις στην οικονομία λόγω της παγκοσμιοποίησης. Χαρακτηριστικά επισημαίνουν ότι η Ελλάδα, η οποία παραδοσιακά δίνει βάρος στην κλωστοϋφαντουργία και τη βιοτεχνία ένδυσης σύντομα θα πρέπει να στρέψει το βάρος σε νέες βιομηχανικές παραγωγές και οι παραδοσιακοί κλάδοι για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί θα πρέπει να επικεντρωθούν στο επώνυμο προϊόν υψηλής ποιότητας.

από την εφημερίδα ΕΞΠΡΕΣ

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ): 'Εκκληση για τη 10χρονη Νεφέλη που πάσχει από σάρκωμα

Έκκληση για τη συγκέντρωση χρημάτων για την μικρή Νεφέλη 18/09/2017 Στο αίτημα των γονιών ενός 10χρονου κοριτσιού που δίνει μάχη για ...